Mijn eerste Fromanteel Generation series

Hallo allemaal,

Niet lang nadat ik mij hier heb aangemeld, mijn eerste echte horloge, een Fromanteel Generation Series special edition.

Lijkt me een prima start voor een mooie horloge verzameling :blush:

De volgende zal een automatische worden. Hebben jullie tips? Ik vind de Seiko Presage Cocktail erg mooi, maar ook veel van de modellen van Frederique Constant, met name dress watches dus :wink:

32 likes

Hij is prachtig, Robin. En ik begrijp dat het virus serieus heeft toegeslagen. Je gebruikt meer tekst voor je volgende horloge in je presentatie van je NA! :joy:
Veel plezier met deze eerst!

2 likes

Mooie aanwinst!:ok_hand:
Er zullen nog vele volgen………:grin:

1 like

Gefeliciteerd! Mooie dress-watch. Zeker een mooie start voor een collectie.
Ik weet je prijsklasse niet, maar wellicht vind je de Tudor Prince Date Day ook interessant voor een volgend horloge? Nu ze nog beschikbaar zijn. :crossed_fingers:

1 like

Prachtige aanwinst, veel draagplezier gewenst.

1 like

Ziet er keurig uit! Geniet ervan!

1 like

Die tudor is inderdaad erg mooi! Dank voor de tip

1 like

Mooie aanwinst :ok_hand: geniet er van

1 like

Nice👌🏾

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

1 like

Mooi horloge!

1 like

Prachtige dresser! :ok_hand:

1 like

Ja. Fromanteel is echt een marketing merk zonder echte geschiedenis (al claimen de verkopers het tegendeel). Het ziet er aardig uit maar de restwaarde is nagenoeg nul. Mocht je voor een automaat gaan dan zou ik zeker andere merken onder de loep nemen; Seiko, Orient, Citizen of als het wat meer mag kosten; Tissot, Hamilton, Glycine bijvoorbeeld

1 like

Bedankt! En zijn er type uurwerken waarop te letten? Of is dat tegenwoordig overal goed voor elkaar?

Ik zal het in de gaten houden!

1 like

Welkom op HF en gefeliciteerd met jouw Fromanteel.
Hierboven zijn al veel goede tips langsgekomen, en daar sluit ik me graag bij aan.

Zelf heb ik een aantal Seiko Presages, en ik kan die dan ook van harte aanbevelen. Veelal zijn dit mooie horloges voor een schappelijke prijs, met een (redelijk) betrouwbaar uurwerk erin. Ze komen met enige regelmaat in het blauwe verkoopgedeelte voorbij, dus dat zou ik in de gaten houden.
Ik weet niet of jij een liefhebber bent van het verwisselen van de bandjes op je horloge? Zo ja dan heb ik nog als tip om bandjes te kopen met quick release erin. Dan kun je eenvoudig wisselen zonder risico om de lugs (pootjes aan de horlogekast) te beschadigen.

1 like

Deze fromanteel heeft ook Quick release bandjes, maar goede tip en leuk om bij gelegenheid de bandjes te wisselen.
Welke Presages heb jij? Ik heb nu nog een aantal andere horloges met veelal een crème of witte wijzerplaat. De wil de volgende met een beetje kleur :wink:

Jawel hoor, daar zou ik me niet al te druk over maken. Er is natuurlijk wel kwaliteitsverschil maar dan met name op het vlak van nauwkeurigheid en afwerking.

En je hebt de hierboven genoemde in house uurwerken. Bij Japanse merken is dat bijna standaard bij Zwitserse merken vind je in house doorgaans in het duurdere segment.

SRPG03J1 ook bekend als Presage sixties

SRPE45J1 ook bekend als de Mojito

SRPC99J1 / SARY109 de Golden Champagne

SPB167J1 / SARX077 ook bekend als de Sharp Edged aitetsu (indigo)

SRPB41J1 / SARY073 ook wel de Blue Moon genoemd

5 likes

Mooie collectie zeg! Zeker de Sharp Edged aitetsu en de Blue Moon