Mijn eerste gâhwe!

Op vakantie in België (geen interessant horlogeland) had ik een folder van Casio meegenomen bij een juwelier. G-Shocks, Pro Treks en Edifices, maar op de achterkant stond de Aviator Collection.
Daar heb ik samen met mijn, een tikje horlogegekke buurman, een tijdje naar zitten kijken.
Twee types spraken mij heel erg aan, de goudkleurige MTF-E003G en de stalen MTF-E004D. Ik heb dus helemaal niets met goud maar deze klok trok wel steeds mijn aandacht. Door het overwegend zwart van de wijzerplaat en de rubber band is de klok niet té bling.

Vorige week de stoute schoenen aangetrokken en de klok besteld. Gisteren kwam de pakjesman aan de deur en het uitpakfeest kon beginnen.

Het resultaat valt mij niet tegen. De bovenkant van de kast is gematteerd waardoor hij je niet helemaal tegemoet komt schitteren, de zijkanten zijn wel glad.
De maat is lekker aan de flinke kant, 45 mm en van kroon tot kroon 50 mm.

Mijn eerste gâhwe klok is een feit en ik vind hem leuk.

En dan nu tijd voor de foto´s!

Het bekende Casioblik

Tadaaaaa!

Ter vergelijk de Seiko SRP043 die ik om had en dus voor het grijpen lag.

Dit is de stalen MTF-E004D waarover ik zat te twijfelen.

Ik vind 'm leuk (tu)

gr. Roel

Gaaf! Zwart met goud is een hele mooie combi. De kroon op links is om de chapterring te draaien neem ik aan? (compasfunctie)

dreski Schreef:

Gaaf! Zwart met goud is een hele mooie combi. De
kroon op links is om de chapterring te draaien
neem ik aan? (compasfunctie)

Yep.
Wat mij af doet vragen hoe waterdicht deze dan eigenlijk is. Hij is 100 meter dus je kan ermee zwemmen. De kroon op rechts is een schroefkroon dus waterdicht. Maar met die linker kan je de gradenring binnenin draaien en is geen schroefkroon. Kan er via die kroon dan geen water in komen?

Thehaguedragon Schreef:

dreski Schreef:

Gaaf! Zwart met goud is een hele mooie combi.
De
kroon op links is om de chapterring te draaien

Yep.
Wat mij af doet vragen hoe waterdicht deze dan
eigenlijk is. Hij is 100 meter dus je kan ermee
zwemmen. De kroon op rechts is een schroefkroon
dus waterdicht. Maar met die linker kan je de
gradenring binnenin draaien en is geen
schroefkroon. Kan er via die kroon dan geen water
in komen?

Wanneer Casio 100m zegt kun je er gerust van uitgaan dat dit wel goed zit. Ze zullen er vast wel iets op hebben gevonden.

Dreski Schreef:

Thehaguedragon Schreef:

dreski Schreef:

Gaaf! Zwart met goud is een hele mooie combi.
De
kroon op links is om de chapterring te
draaien

Yep.
Wat mij af doet vragen hoe waterdicht deze dan
eigenlijk is. Hij is 100 meter dus je kan ermee
zwemmen. De kroon op rechts is een schroefkroon
dus waterdicht. Maar met die linker kan je de
gradenring binnenin draaien en is geen
schroefkroon. Kan er via die kroon dan geen
water
in komen?

Wanneer Casio 100m zegt kun je er gerust van
uitgaan dat dit wel goed zit. Ze zullen er vast
wel iets op hebben gevonden.

inderdaad. bovendien bestaan er ook 100wr horloges zonder schroefkroon. de constructie van de schroefkroon voorkomt het onbedoeld uittrekken en kan bijdragen aan de wr, maar het zijn de rubberen pakkingen die t water buiten houden. t verbaast me (in positieve zin) dat ie een schroofkroon heeft. leuk hoor. geniet lekker van je klok!
je vond t al fijn dat ie niet te bling is, maar hoe bevalt de gouden kleur je nu?

Echt haagse harry nu he, in de auto armpie uit het raam om het te showen :slight_smile:

Nee hoor is maar gein, wat een beest dat horloge, ik ben benieuwd hoelang dat goud het houd!

Veel draagplezier ermee!

Gefeliciteerd, ik vind hem ook zeker niet te bling bling.

Gaaf klokkie. Heel apart in deze kleur.(tu)
Gr,
L.R.

Hai, tis gain gâhwe marn bronzuh! toch?

marnix.moed Schreef:
…!

je vond t al fijn dat ie niet te bling is, maar
hoe bevalt de gouden kleur je nu?

Valt mij niet tegen. Ik krijg niet het idee “kijk-hem-lopen-met-zijn-gouden-klok”. Het is natuurlijk een sportief ding om te zien met veel zwart dus dat kan wel schelen.
Ik zal nog wel eens een pocketshot proberen te maken.

dus je kon het toch niet laten:D
zo op het eerste gezicht een mooie klok. maar voor ik er meer over kan zeggen wil ik m natuurlijk in het echt bewonderen.
dus ik zou zeggen, als je weer eens in de buurt bent… de koffie staat klaar;)

grtjes arie.

Ziet er goed uit. Inderdaad niets mis met deze goud-zwart combinatie, zeker niet ‘kijk mij nou’. 50mm incl. kroon is niet mis, maar hij staat je goed.

Geniet ervan (tu)

al draagt een aap een gawhe…

geinige klok Beetje Alpina-achtig.

Even nog twee pocketshots van mèn gâhwe jetsah.

En dit heeft niets met de Casio te maken maar qua Haags vond ik die wel leuk.

mooie aanwinst ! mooie serie van casio.

Voor iedereen die deze graag wil hebben.
Gisteren zag ik hem in een folder van het Prijzencircus van de V&D in de aanbieding staan. Dit is een goede prijs, voor lager dan dit heb ik hem niet gevonden…

Thehaguedragon Schreef:

Voor iedereen die deze graag wil hebben.
Gisteren zag ik hem in een folder van het
Prijzencircus van de V&D in de aanbieding staan.
Dit is een goede prijs, voor lager dan dit heb ik
hem niet gevonden…

Dat wordt met slaapzakken voor de deur liggen. :smiley:

Mijn slaapzak kan in de kast. Ik heb hem online gevonden. Wanneer je je registreert op de V&D site krijg je ook nog eens 10 euro korting! Hij is dus besteld want dit is echt een belachelijke prijs. Bedankt voor de tip Maarten!