Mijn eerste Grand Seiko (SBGN011)

Al geruime tijd zat ik te kijken naar een GS. Maar niet zo’n 37 mm “instapmodel” maar een volwassen 40 mm exemplaar. Alleen de prijzen hielden me tot nu toe tegen.
Maar vorige week viel mijn oog toevallig op een advertentie van een gerenommeerde juwelier in Nijmegen, die een 40 mm Heritage GMT aanbood tegen een aantrekkelijke prijs.

Meteen contact opgenomen en hij bleek er twee te hebben, Heritage GMT’s van 40 mm. Eén met een zilveren plaat, waar al een optie op lag, en één met een beige plaat die ik juist wilde hebben en die nog “vrij” was. Meteen afgesproken dat hij die voor mij reserveerde en dat ik dezelfde dag nog langs zou komen om te kijken en te passen.

Aldus gedaan en de trip van 75 km enkele reis naar Nijmegen was niet tevergeefs, want het was liefde op het eerste gezicht. Zie de foto’s hieronder:

Naarmate de doos verder open ging werd ik enthousiaster en toen ik hem (nog niet op maat) om mijn pols had was de liefde compleet en werd de koop gesloten. De band werd netjes op maat gemaakt en om 13:30 uur op 25-01-2025 was ik de trotse eigenaar van een GS.

Er volgde nog een prettig gesprekje, o.a. over de Mido Commander Icône chronometer die ik bij binnenkomst om de pols had, en waarbij de juwelier aangaf dat ze gingen stoppen met de GS-en, omdat Seiko daar exclusiviteit voor begon te eisen en ze daar niet in mee wilden gaan omdat ze daar niet van konden leven… De verkoop van “gewone” Seiko’s was vele malen lucratiever voor hen dan die van een paar GS-en af en toe…

Daarna snel naar huis om te gaan genieten van een echte GS om mijn pols…

128 likes

Heel mooi. Veel plezier ermee👌

1 like

Zeer mooi gefeliciteerd :grinning:

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een magnifieke aanwinst voor jarenlang horloge plezier.

Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi horloge in een mooie maat. Proficiat!

Mooie aanwinst en erg veel geluk er mee gewenst.
Wat me wel bezig blijft houden is waarom je niet meer teruggegaan bent naar huis.
“75 km enkele reis naar Nijmegen was niet tevergeefs, want het was liefde op het eerste gezicht”.
Heb je wellicht meer dan alleen klokje gescoord? :slight_smile:

2 likes

Wow, lekkere aanwinst! :star_struck:
Veel draagplezier.

Niet verder vertellen natuurlijk, maar ik heb ook nog een oude vriendin in Nijmegen :wink:.

2 likes

Mooie GMT! Al is de term ‘instapmodel’ natuurlijk niet gebaseerd op de maatvoering :sweat_smile:

Quartz - automaat - spring drive zal de 1 zeggen maar bij GS vind ik dit minder van toepassing omdat de 9F quartz an sich al geweldig is.

Groeten van z’n 37mm broertje.

Veel draagplezier gewenst!

5 likes

Mooi hoor, zo’n champagne kleurige wijzerplaat. En GMT, hoewel erg onnodig, toch ontzettend leuk. Met welke locatie verbind jij de ingestelde GMT tijd?

Voorlopig nergens anders mee dan waar hij nu op staat, op dezelfde tijd als thuis. Die GMT-functie was sowieso voor mij niet nodig geweest, want ik heb nog een ander horloge, een Bulova Wilton GMT, waar ook een GMT functie op zit (zoals de naam al zegt :wink:). Maar hij zit er nu eenmaal op en zit me niet in de weg.

1 like

Maar wij waren eind vorig jaar nog in Roemenië en daar heb je 1 uur tijdverschil. Als je een traveller GMT-functie hebt is aanpassen aan de lokale tijd een fluitje van een cent. Dat heeft deze GS ook; met simpel de kroon 1 klikje uittrekken kun je de uurwijzer in stapjes van een uur verzetten zonder het horloge stil te zetten.
Dan heb je alleen in landen als India een probleem want die werken met tijdzones van een half uur…

1 like

Gefeliciteerd,heel mooi :ok_hand:

Fijne aanwinst, geniet ervan!

:ok_hand::watch:

Gefeliciteerd met deze mooie Grand Seiko! :ok_hand:

Fantastisch mooi, stijlvol horloge. Heel veel draagplezier.

Mooie klok!

Gefeliciteerd!
Grand Seiko :star_struck:

Proficiat met je nieuwe aanwinst.
Ik heb dit model ook gehad maar twee maanden geleden verkocht hier op het Forum.
Hij deed vond ik het ook heel goed op blauw leer.

14 likes