Mijn eerste Hamilton, mijn eerste G-Shock en mijn eerste Swatch

Met de laaste zonnestralen van vandaag had ik het idee om nog snel enkele foto’s te nemen van horloges die ik recent heb gekocht, maar nog geen foto’s van had genomen. Een bont allegaartje …

Na een reeks Seiko’s kwam deze op mijn scherm : een Hamilton uit mijn geboortejaar 1964. De foto’s waren aantrekkelijk. Bij ontvangst was ik aangenaam verrast door de prachtstaat, maar het goudkleur was veel sterker dan op de foto’s. En ben ik toch meer dan blij mee. Brengt wat variatie in mijn bescheiden collectie.

Ik vond al langer dat er een Swatch New Gent in mijn horlogedoos moest komen. Het basic ontwerp en de kleurcombinaties spreken mij aan. De nieuwprijs vind ik teveel voor een hoopje plastic. In Duitsland kon ik deze op de kop tikken. Niet meteen mijn favoriete kleur. Maar voor de prijs van 25 Euro kon ik het niet laten. Bij aankomst was ik aangenaam verrast. Zelfs mijn dochter en echtgenote waren enthousiast. Draagt heel aangenaam.

Ik heb nog nooit een G-Shock in mijn bezit gehad. Toen ik deze occasie zag, moest ik hem hebben. Een G-Shock G-3011 met de mogelijkheid voor rode digits. Bij ontvangst ontgoochelde de grijze kast en armband. De rode digits zijn opmerkelijk. Ik denk dat er niet veel G-Shocks zijn met deze module ?? Zijn de band en kast te vervangen door een zwarte ?? Tips waar ik deze kan kopen zijn welkom.

Als toetje nog een Seiko waarvan ik nog geen behoorlijke foto’s had. En een Parnis die ik al wat langer bezit. En een Westar die ik in 1995 te Singapore kocht tijdens een doorreis.

leuk.(tu) Vooral die seiko is heel apart.

De Hamilton is inderdaad een plaatje! Zo’n Swatch is altijd schattig ;-). Die Seiko is mooi. Een G-Schok begrijp ik niet, wat is daar nu aan. Het gaat waarschijnlijk langs me heen. Het zal in ieder geval niet snel (let op, ik zeg inderdaad geen nooit) in mijn collectie opduiken.

Hey, zeer mooie Hamilton!!
Ik doe net m’n Aquariva in de verkoop se

leuke uibreidingen en lekker divers…de Seiko is mijn favoriet…dan de hamilton

Mijn beste,

Wat een enerverende familie aan horlogerie. Prachtig hoor!!
Een familie welke het verstrijken der tijd met verve gadeslaat.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooie collectie

Nice! Die Hamilton is mooi zeg. Nog met het oude logo. De G-Shock is niet zo een bekend model. JE kunt voor onderdelen en banden het beste kijken en informeren bij www.tiktox.com. Die zit in de UK en beantwoord al je vragen.

Mooie Seiko!
En de G-Shock vind ik ook heel apart door die rode cijfers.

dreski Schreef:

Nice! Die Hamilton is mooi zeg. Nog met het oude
logo.

Nog een bijzonderheid : deze Hamilton is voorzien van een kaliber 736. De vorige Duitse eigenaar heeft geïnformeerd bij Hamilton naar dit onbekend kaliber 736.

In de archieven van Hamilton kon niets teruggevonden worden over 736. Ze vermoeden dat het een prototype betreft of een zeer beperkte reeks als variante op het gekende kaliber 735.

Het kaliber doet vlot zijn werk, en dit tot 46 uur lang.

De Hamilton is wel heel erg mooi.