Deze lag al een hele tijd in de kast. Vandaag besloten om hem weer even tot leven te wekken. Ik weet niet meer hoe oud ik was toen ik dit horloge kreeg. Aan het formaat te zien denk ik dat ik een jaar of 10 was. Inmiddels heb ik net de 54 aangetikt, dus dit horloge is zo’n 45 jaar oud.
Heb hem vandaag bij de horlogemaker gebracht. Vind het leuk als die oude horloges het weer gewoon doen. En het formaat is weliswaar klein, maar hij is best dik, dus het ziet er best aardig uit denk ik.
Nu even wachten tot ie klaar is en dan zal ik hem nog een keer meten.
Misschien zijn er nog meer mensen met een horloge van het merk Concorde op het forum. Ben benieuwd.
Leuke skin diver. Ben benieuwd hoe ie er uitziet als ie weer netjes is opgeknapt.
Dan een mooi rubber bandje er op, aan de pols en je voelt je weer 40 jaar jonger!
Omdat ik nog even zat te wachten op een passend bandje nu pas de foto’s van het eindresultaat. Leuk om zo’n horloge na meer dan 40 jaar weer om de pols te hebben. Natuurlijk klein van formaat, maar ook best stevig.
En natuurlijk heeft het uurwerk een onderhoudsbeurt gehad. Het is nog steeds geen chronometer, maar de waarden zijn wel stukken beter dan voor de onderhoudsbeurt.