Mijn eerste horloge, maar welke?

Dag iedereen,

Zelf lees ik al eventjes mee op het forum na horloge’s mijn interesse wekten. Dit is gekomen doordat ik een horloge heb gekregen nadat mijn opa is overleden. Dit is een Palerma 15 rubis antichoc (valt erg weinig over te vinden).
(upload://bJefIodKoSX0l3G6sAyRpKM9FlU.jpeg)

Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een dresswatch, zelf heb ik er al een paar gevonden die mijn aandacht hebben, maar ik ben nieuwsgierig of jullie als kenners mij nog op nieuwe horloge’s kunnen treffen. De prijs is max 2.000,-

De horloge’s die mijn aandacht hadden zijn:

Maurice Lacroix Aikon horloge SPECIAL AI6008-SS002-630-1

Raymond Weil Parsifal 5580-ST-00208
image

Tudor Royal M28600-0005 (Mogelijk via Chrono24)

Ik ben benieuwd wat jullie vinden, alvast bedankt! :smiley:

14 likes

het plaatje / foto van het horloge van je opa staat er niet goed in. Zelf vind ik die Tudor wel gaat model

2 likes

Van de horloges die je zelf had gevonden vind ik de tudor persoonlijk het mooiste. Al zou ik het niet een dresswatch noemen maar misschien dat mijn definitie van een dresswatch onjuist is. Hieronder wat horloges en merken waar ik naar zou kijken als ik naar jouw eisen op zoek zou zijn.

Deze Longines Flagship Heritage vind ik een mooie dresswatch, maar Longines heeft nog veel meer dresswatches waar je naar zou kunnen kijken.

Ook vind ik deze Tudor 1926 erg mooi en net wat meer “dressy” dan de door jou gekozen Tudor maar ik weet natuurlijk niet of dat jouw stijl is.

En tot slot zou je goed bij Frederique Constant kunnen kijken. Hier eentje met een Moonphase als voorbeeld.

Succes met je zoektocht!

7 likes

Goede keuzes op voorhand en redelijk betaalbaar :+1:t2: ik zou persoonlijk de Raymond Weil niet kiezen de andere 2 prima keuzes en wellicht jong gebruikt ook redelijk bereikbaar :wink:

1 like

Mooi afgewerkt en helder dial.
Met Certina en Oriënt Star draag je altijd kwaliteit. :+1:

2 likes

Het zijn alleen geen dressers.

Ik zou van jouw lijstje zonder enige twijfel de Tudor kiezen, maar voor 2k kan je natuurlijk ook wat anders kiezen. @watchingwatches doet een aantal lekkere suggesties.

Als je toch voor een échte dreswatch gaat, zou ik eens uitkijken naar een vintage 18k IWC, Longines of Omega.

2 likes

Wat vindt je van deze ? Er is ook een stalen variant. Relatief nieuw (jaren 80) merk met een Nederlands tintje.

3 likes

Welkom bij de club :slightly_smiling_face:

Ik gooi de Tissot PRX er nog maar eens in:

Ook als automaat te krijgen:

13 likes

Zo iets? (na ja… 2 rubis meer :slight_smile: )

1 like

Laatst nog de Aikon uitgebreid kunnen bepotelen; echt een fraai horloge!

7 likes

Ik zou voor de Tudor gaan mooi horloge met wat meer merk cachet. Wellicht houd die zijn waarde ook iets beter (snap als dat niet boeit overigens).

1 like

Ik zou voor 1 en 3 gaan maar die Tudor die watchingwatches voorstelt vind ik persoonlijker ook wat meer een dress watch. Je geeft aan max €2000,00 maar voor minder geld kan je ook al leuke/mooie dress watches kopen. Maar genoeg ideeën zag ik in dit topic. Succes met je zoektocht en we zien je uiteindelijke keus wel verschijnen :ok_hand: :+1:

1 like

Tudor zonder twijfel. Royal Oak achtige trekjes. Je redt het nieuw net niet voor 2000, maar naar mijn idee heb je dan wel het mooiste, best gemaakte horloge van de drie.
Uit ervaring weet ik dat hij ook super nauwkeurig loopt

2 likes

Ik vind de Maurice Lacroix prachtig en zeker in die kleurstelling. Alle 3 geen miskopen hoor.

1 like

Ik zou zeker gaan voor de Tudor.
In het echt een paar keer gezien :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:
RW zou ik zeker niet kiezen.

Grand Seiko heeft ook mooie dresswatches.

1 like

Ik zou voor de Aikon gaan of voor de Tissot prx die genoemd wordt.

2 likes

Nou… voor rond de 2k kun je ook een mooie Omega Seamaster Aqua Terra halen.

Stoer, edoch netjes, uitstekend uurwerk, enorme historie aan je pols, een echte all-rounder.

Zo niet dan zou ik voor de Tudor gaan.

1 like

Hoi! Gecondoleerd met je grootvader, lullig om te horen.

Grappig genoeg zeg je dat je een dress-watch zoekt, en kom je vervolgens met drie onvervalste sporthorloges met geïntegreerd staal. :slight_smile:

Ik zou een lans willen breken voor de Tissot PRX:

Heel veel verder op in de prijzen is daar nog de nieuwe Zenith Defy met 10-seconden subdial, maar deze Tissot straalt zo’n rust uit, ik vind het prachtig.

De Tudor heeft een datumveld wat te dicht naar het midden staat voor de kastgrootte, waardoor de III afgekapt moet worden, en de bezel is wat druk. De Parsival is een tikkeltje gedateerd, die doet me eerder aan de jaren 90 denken, en de Aikon is geslaagd maar ook druk met die bezel.

Maar je moet uiteindelijk lekker doen waar je zelf schik in hebt. Zoals mijn vrouw altijd tegen me roept: “Het is jouw horloge.”

Ze roept dit wel altijd over horloges die ze eigenlijk kut vindt. :slight_smile:

3 likes

Heb je al eens gekeken naar de Frederique Constant Highlife?

3 likes

FC heeft vaak crimineel hoge kortingen… mocht je geïnteresseerd zijn zou ik rustig wachten tot je er eentje tegenkomt.

1 like