Zelf lees ik al eventjes mee op het forum na horloge’s mijn interesse wekten. Dit is gekomen doordat ik een horloge heb gekregen nadat mijn opa is overleden. Dit is een Palerma 15 rubis antichoc (valt erg weinig over te vinden).
(upload://bJefIodKoSX0l3G6sAyRpKM9FlU.jpeg)
Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een dresswatch, zelf heb ik er al een paar gevonden die mijn aandacht hebben, maar ik ben nieuwsgierig of jullie als kenners mij nog op nieuwe horloge’s kunnen treffen. De prijs is max 2.000,-
De horloge’s die mijn aandacht hadden zijn:
Maurice Lacroix Aikon horloge SPECIAL AI6008-SS002-630-1
Van de horloges die je zelf had gevonden vind ik de tudor persoonlijk het mooiste. Al zou ik het niet een dresswatch noemen maar misschien dat mijn definitie van een dresswatch onjuist is. Hieronder wat horloges en merken waar ik naar zou kijken als ik naar jouw eisen op zoek zou zijn.
Deze Longines Flagship Heritage vind ik een mooie dresswatch, maar Longines heeft nog veel meer dresswatches waar je naar zou kunnen kijken.
Goede keuzes op voorhand en redelijk betaalbaar ik zou persoonlijk de Raymond Weil niet kiezen de andere 2 prima keuzes en wellicht jong gebruikt ook redelijk bereikbaar
Ik zou van jouw lijstje zonder enige twijfel de Tudor kiezen, maar voor 2k kan je natuurlijk ook wat anders kiezen. @watchingwatches doet een aantal lekkere suggesties.
Als je toch voor een échte dreswatch gaat, zou ik eens uitkijken naar een vintage 18k IWC, Longines of Omega.
Ik zou voor 1 en 3 gaan maar die Tudor die watchingwatches voorstelt vind ik persoonlijker ook wat meer een dress watch. Je geeft aan max €2000,00 maar voor minder geld kan je ook al leuke/mooie dress watches kopen. Maar genoeg ideeën zag ik in dit topic. Succes met je zoektocht en we zien je uiteindelijke keus wel verschijnen
Tudor zonder twijfel. Royal Oak achtige trekjes. Je redt het nieuw net niet voor 2000, maar naar mijn idee heb je dan wel het mooiste, best gemaakte horloge van de drie.
Uit ervaring weet ik dat hij ook super nauwkeurig loopt
Heel veel verder op in de prijzen is daar nog de nieuwe Zenith Defy met 10-seconden subdial, maar deze Tissot straalt zo’n rust uit, ik vind het prachtig.
De Tudor heeft een datumveld wat te dicht naar het midden staat voor de kastgrootte, waardoor de III afgekapt moet worden, en de bezel is wat druk. De Parsival is een tikkeltje gedateerd, die doet me eerder aan de jaren 90 denken, en de Aikon is geslaagd maar ook druk met die bezel.
Maar je moet uiteindelijk lekker doen waar je zelf schik in hebt. Zoals mijn vrouw altijd tegen me roept: “Het is jouw horloge.”
Ze roept dit wel altijd over horloges die ze eigenlijk kut vindt.