Ik zal het met een schuurpapiertje doen, alleen nog even uitvissen hoe precies een pincet te slijpen
Schuurpapiertje dubbel vouwen, klemmen tussen het pincet en schuren maar. De “binnenkant” van de uiteinden worden dan scherp gezet en heb je meer grip.
Succes!
Precies wat ik al dacht, thanks voor je advies.
Korrel 400 ongeveer, schat ik?
Ja… ik weet niet wat voor korrel ik heb, maar grof genoeg om toch de kanten scherp te zetten
ik gebruik watchmakers paper, laat geen vezeltjes achter en kost geen drol eigenlijk bij cousins UK
Kijk maar uit, voor je het weet heb je een horlogekamer
Gewoon dat inpakpapier?
Die lijkt me ideaal voor glaasjes poetsen. Maar te zacht voor deksteentjes…
Deksteentjes krijg je mooi schoon polijstmiddel voor contactlenzen, in je handpalm met je vingertop bewegen, daarna wel schoonmaken met doekje.
Ik leg ze op die tissues, maak ze nat met Ipa en zet er dan een leather buff van 6MM over en maakt dan links rechts beweging met zachte druk.
https://www.cousinsuk.com/product/buff-sticks-leather?code=B0232
Het juweeltje duwt in het leder en blijft er ook op zitten als je em omdraait. De steentjes zijn echt wel proper. Soms herhaal ik het wel een paar keer.
Voordeel van 61 zijn t.o.v 20 dat je relatief minder last zal hebben van radium bestraling . Positief blijven
Hahaha klopt. Waarschijnlijk ben ik al hemelen voordat ik er last van krijg
Ik twijfel over de kast van de Junghans. Die heeft duidelijk al een leven achter zich. Wat zouden jullie doen? Zo laten want “ vintage”, of opknappen en opnieuw laten verchromen.?
Misschien ook (of alleen?) een nieuw wijzersetje er op doen?
Ik snap je twijfel. Ik heb het bij een Breitling laten doen. Kostte grofweg 100 euro.
Wijzer setje heb ik vorige week al eens op gezocht, maar kon ik niet zo snel vinden. Weet je waar ik zoiets vinden kan?
Van de ander kant wil ik er ook niet al te veel geld in duwen, want zo waardevol zijn deze horloges niet. Moet wel leuk blijven
Ja, dat vind ik meestal ook. Maar je eerste succesvolle reparatie is natuurlijk wel dierbaar. Ik heb net voor het eerst iets besteld bij spareparts-watches.com .
Goedkope wijzers., dacht ik…
Een oude koelkastdeur, het rubber daarvan open snijden, zit een magneetstrip in. Daarmee kan je over de vloer wrijven om kleine (metalen) onderdelen mee terug te vinden, ze blijven dan gewoon aan de magneetstrip hangen.
Zo, de Junghans zit weer in elkaar en loopt weer.
Hij had zijn service wel nodig, was een beetje vuil en liet zich stroef opwinden. Dat is nu stukken beter.