Mijn eerste mechanische horloge is binnen!

Hallo forumgenoten,

Al enige tijd ben ik op jullie forum.
Mijn interesse in mechanische horloges is gewekt door een aflevering van “How it’s made”, hier lieten ze zien hoe een Panerai gemaakt wordt.
Helaas ligt een Panerai boven mijn budget en ben ik verder gaan zoeken.

Na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk toch een Strela besteld, erg mooi en past net binnen het budget.

Afgelopen vrijdag is die binnen gekomen.

Samen met mijn oude quartz, die kan nu de kast in, weg met dat ding.

Mijn Strela zit fantastisch, precies de goede maat.
Past goed om mijn kleine pols.

Ik ga er van uit dat dit de eerste van vele mechanische horloges is die ik uiteindelijk in mijn bezit zal hebben.

Leuk horloge hoor! Overigens is er niks mis met quartz hoor dus stop hem maar niet te ver weg.

MVG,
Patrick

BLijven leuke horloges die Strela’s! Veel plezier ermee!

Leuke klok!

Kijk uit voor het Seikovirus wat hier aanwezig is.

Gr,

Ron.

Dat vind ik een mooi horloge! En goed van je dat je meteen eentje met glazen bodem hebt gekocht. Geeft toch iets extra’s aan een horloge, vind ik.

Met quartz is niets mis. Vaak vinden we wel, maar soms zijn ze wel heel handig. Draag ze in gezondheid!

Menno

Mooi hoor, sjiek doosje ook.
Gefeliciteerd.

Hele leuke Rus, geniet ervan!

heel mooi horloge! geniet er van!

Zéér mooi horloge. Enjoy

GRTZ
Tony

Mooie aanwinst en die kwarts niks mis mee, gewoon even wegleggen.

Leuk dat je de knoop hebt doorgehakt, ik vind 'm ook mooi (tu)

Gefeliciteerd met de aanwinst(tu) Goede keuze! Glasbodem is ook leuk! En de band staat er erg goed bij.
Waar heb je hem uiteindelijk vandaan?

Bewaar die quartz voor het werk in de tuin etc…

De Strela is b.v. niet waterdicht. Of die Olympic dat wel is denk ik ook niet, maar als daar iets mee gebeurt is dat niet zo erg.
Ik ben wel erg voorzichtig met m’n mechanische klokjes hoor, zelfs m’n Rolex Sub (300m) gaat nog af met afwassen:D

Hij komt van Julian Kampmann (poljot24.de)

Ja, maak je geen zorgen, die Strela van mij laat ik niet nat worden.
Het zal wel wennen zijn, die Olympic bleef altijd om, wel waterdicht dus.

Gefeliciteerd! Mooi uurwerk om te zien.

Zeer geslaagde aanschaf. Gefeliciteerd!

Proficiat! Gaaf achterkantje heh :smiley:

En die quartz kun je best erbij houden voor het ‘zware’ werk. Even kroontje uittrekken om batterij te besparen. Wel oppassen dat daarmee ie niet gaat lekken.

Ik dacht zelf meer aan een goedkoop tweedehands mechanisch horloge.

Lijkt me leuk om altijd mechanisch te dragen.

haal de batterij er dan uit, dan hoef je de kroon niet uit te trekken en de batterij kan niet gaan lekken. Plak de batterij dan op de buitenkant van de kast zodat je niet vergeet welke batterij er uberhaupt in ging.

Misschien kan ik wel een nieuwe eigenaar zoeken voor de quartz.

Als die bij mij de kast in gaat dan komt die er vast niet eerder uit dan dat die de prullenbak in gaat.

gefeliciteerd! Welkom bij de Strela club. Echt mooi horloge. Stijlvol klassiek. En betaalbaar mechanisch. Daar deed ik het ook voor.
Veel plezier ermee!
Jan