Al enige tijd ben ik op jullie forum.
Mijn interesse in mechanische horloges is gewekt door een aflevering van “How it’s made”, hier lieten ze zien hoe een Panerai gemaakt wordt.
Helaas ligt een Panerai boven mijn budget en ben ik verder gaan zoeken.
Na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk toch een Strela besteld, erg mooi en past net binnen het budget.
Afgelopen vrijdag is die binnen gekomen.
Samen met mijn oude quartz, die kan nu de kast in, weg met dat ding.
Mijn Strela zit fantastisch, precies de goede maat.
Past goed om mijn kleine pols.
Ik ga er van uit dat dit de eerste van vele mechanische horloges is die ik uiteindelijk in mijn bezit zal hebben.
Gefeliciteerd met de aanwinst(tu) Goede keuze! Glasbodem is ook leuk! En de band staat er erg goed bij.
Waar heb je hem uiteindelijk vandaan?
Bewaar die quartz voor het werk in de tuin etc…
De Strela is b.v. niet waterdicht. Of die Olympic dat wel is denk ik ook niet, maar als daar iets mee gebeurt is dat niet zo erg.
Ik ben wel erg voorzichtig met m’n mechanische klokjes hoor, zelfs m’n Rolex Sub (300m) gaat nog af met afwassen:D
En die quartz kun je best erbij houden voor het ‘zware’ werk. Even kroontje uittrekken om batterij te besparen. Wel oppassen dat daarmee ie niet gaat lekken.
haal de batterij er dan uit, dan hoef je de kroon niet uit te trekken en de batterij kan niet gaan lekken. Plak de batterij dan op de buitenkant van de kast zodat je niet vergeet welke batterij er uberhaupt in ging.
gefeliciteerd! Welkom bij de Strela club. Echt mooi horloge. Stijlvol klassiek. En betaalbaar mechanisch. Daar deed ik het ook voor.
Veel plezier ermee!
Jan