Mijn eerste Mod Poging

Nee, dat werkte bij mij niet.:frowning:
Ik heb zo’n apparaatje om gereedschap te dé en te magnetiseren.
Als je de gemagnetiseerde schroevendraaier met schroef boven de zorgvuldig geplaatste plaatjes bracht, vlogen ze naar het schroefje toe.
En er was te weinig ruimte om de plaatjes gelijk met het schroefje te plaatsen.

Proficiat! Mooi resultaat.

Ik heb persoonlijk nog een vraagje over je tools. Ik mis nog een instrument om wijzers te verwijderen en weer op te zetten. Waar heb je die van jou vandaan? Mag ook in PB als er geen reclame gemaakt mag worden ofzo.

Complimenten (tu), je hebt meer lef dan ik :}

marnix_moed Schreef:

Proficiat! Mooi resultaat.

Ik heb persoonlijk nog een vraagje over je tools.
Ik mis nog een instrument om wijzers te
verwijderen en weer op te zetten. Waar heb je die
van jou vandaan? Mag ook in PB als er geen reclame
gemaakt mag worden ofzo.

De wijzer verwijderaar staat wel op de foto’s. 't Is een wat ander model dan normaal, op een soort hefboom principe. Prima voor dit soort grote uurwerken, niet voor bijvoorbeeld chrono wijzers.

Hij ligt op de volgende foto ongeveer in het midden, iets onder het wijzerplaatbeschermkartonnetje (leuk woord voor galgje ;)) en heb ik op de rikketik gekocht.

Voor het zetten heb ik een ballpoint zonder stift gebruikt. Gaat prima als je de juiste maat kan vinden. Was nog een aardig gedoe, dus ik ga op de rikketik even op zoek naar een officieel setje.

Zag trouwens dat ebay verkoper ‘Erkahund’ deze gereedschappen nu ook verkoopt.

Groeten,

Martin

Geweldig gedaan en hij is er zeker op vooruit gegaan.

Zo zie je maar gewoon aan beginnen.

Op naar het volgend project…

Leuke beschrijving van je mod werk. Persoonlijk vind ik de wijzers niet helemaal passen bij dial. Wat slankere (gouden?) wijzers maken het nog meer af denk ik. Waar had je horloge vandaan? Ook Getat?

gortz Schreef:

Leuke beschrijving van je mod werk. Persoonlijk
vind ik de wijzers niet helemaal passen bij dial.
Wat slankere (gouden?) wijzers maken het nog meer
af denk ik. Waar had je horloge vandaan? Ook
Getat?

De wijzers zijn de typische ‘california’ wijzers, dus die zouden er bij moeten hoeren. Maar je hebt gelijk, optimaal is het niet. Ik zit zelf nu een beetje te denken aan inderdaad goud, maar ‘vintaged’. Met name de lume moet vergeeld/oranje achtig zijn.

Het donor horloge heb ik bij ebay verkoper Attract_watch gescored voor een belachelijk laag bod, iets van $20 geloof ik.

Groeten,

Martin

Hoi Martin,

Vergeeld/verguld lijkt mij idd erg mooi.
De blauwe California wijzers zitten idd op het origineel, maar zijn op het origineel vlgs mij iets slanker uitgevoerd.
En dan ook nog een Molnija of Cortebert uurwerkje erin, en af is ie…

Ik vind het erg knap, en de klok is super geworden.
Kzal eens even kijken of ik ook eens wat van die tools op de kop kan tikken, want ik ben nu nog maar de hele tijd wat aan het MCguyveren(:D(:D(:D, zie mijn SUB NO S(:P)
Maar deze precieze klusjes lijken me echt super.
En als ik dan naar de mannen hier op het forum kijk die complete chronografen op nieuw in elkaar zetten en weer als nieuw maken, niets anders dan lof hiervoor:}:}:},
Dit lijkt mij echt prachtig om te doen.

Groeten Bert

@Martin: Blijkbaar luistert de diameter van de dial erg nauw. Ik zie deze op de site van GETAT watch iig in 10en van mm aangegeven staan. Hoe heb jij de diameter van de dial gemeten ? Schuifmaat ?

Gr.,

GBW

Hangt van de case of waar die in moet. 47mm fiddy of 47 mm rad? of 45mm rad?

Ik heb geen dial diameter gemeten, alleen het type bij de kasttype+maat gezocht.( of eigenlijk andersom, een kast bij het type dial. Deze dial is alleen verkrijgbaar voor 47mm radomir style cases.)

Groeten,

Martin