Ik had een tijdje geleden een erg mooie dial gezien, en in de vakantie al een donorhorloge gekocht. Na vele weken aarzeling ben ik er vandaag aan begonnen.
Het orginele horloge:
Slopen die hap:
movement er uit, wijzers er af:
de nieuwe wijzerplaat!
Wijzers er op:
hmm, staan ze wel helemaal recht?
Alles weer in elkaar schroeven. Het was een enorm geworstel om de schroefjes van de movement tabs er weer in te krijgen, omdat mijn pincet te groot was…
Maar uiteindelijk zit alles weer in elkaar:
Een paar spapshots van het resultaat:
Het lijkt zo simpel, maar alle begin is knap lastig. Mijn respect voor echte horlogemakers is weer gestegen. Maar ik ben best trots op mijn prestatie, en kijk er met veel plezier naar. Véél leuker dan kant en klaar kopen.
California dial is niet zo mijn ding, maar toch respect ende bewondering voor het modden ! (tu)
Ik kan me voorstellen dat dit een uiterst prettige ervaring was met een enorme zelfvoldoening bij het aanschouwen van het schitterende eindresultaat.
Ja, hij zit om mijn pols, en hij loopt nog steeds op tijd. Toe ik naar buiten ging kwam wel iets condens op het glas, dus ik zal hem nog even moeten openen denkik.
Het resultaat mag er wezen (zeker als ik zie dat
er ook een “geweldig” pincet en een keukenmes bij
te pas kwamen ;) ).
Met Vriendelijke Groeten,
Chris.
Dank je Chris.
Het pincet was inderdaad zinloos. Op de Rikketik ga ik fatsoenlijke halen. Het keukenmes is slechts gebruikt om de verpakking van de wijzerplaat te openen
Dat is heel leuk gedaan. (tu)
Aan de blauwe wijzers moet ik wel even wennen.
Gelukkig is alles flink groot.
Het Marina exemplaar die ik een jaar geleden binnengekregen had moest gelijk uit mekaar omdat hij ermee stopte.
Ik weet nog goed dat het aardig prutsen was om het handeltje weer vast in de kast te krijgen.
Onder de twee schroefjes zaten twee bevestigings plaatjes die je achter de rand van de kast moest prutsen.:X
Gelukkig loopt hij nu een jaar prima op tijd.
Groeten, Chris.
Dat is heel leuk gedaan. (tu)
Aan de blauwe wijzers moet ik wel even wennen.
Gelukkig is alles flink groot.
Het Marina exemplaar die ik een jaar geleden
binnengekregen had moest gelijk uit mekaar omdat
hij ermee stopte.
Ik weet nog goed dat het aardig prutsen was om het
handeltje weer vast in de kast te krijgen.
Onder de twee schroefjes zaten twee bevestigings
plaatjes die je achter de rand van de kast moest
prutsen.:X
Gelukkig loopt hij nu een jaar prima op tijd.
Groeten, Chris.
Die blauwe wijzers schijnen bij de California dials te horen. Maar misschien dat ik er ooit nog eens andere op druk.
Die plaatjes, dat was inderdaad waar ik ook de helft van de totale tijd mee bezig ben geweest.
Ze zijn hier linksonder en rechts boven te zien:
Omdat mijn “verbandtrommel-pincet” totaal zinloos was heb ik een heel creatieve oplossing gebruikt om het schroefje er uiteindelijk in te krijgen. Ik heb aan de punt van mijn schroevedraaier een heel klein beetje halfgestold frituurvet gedaan ::o (liep langs de pan die klaar stond om schoon te maken…) Daardoor bleef het schroefje prima hangen totdat hij op zijn plaats zat. Even prikkertje er langs, en weer helemaal schoon.