Mijn eerste mod

Ik was al een tijdje van plan om mijn Vostok Amphibian onder handen te nemen. Een vrij eenvoudig en goedkoop horloge, waar ik me na de workshop van @vinwat best aan durfde te wagen.

Het uitgangspunt:

Het moest iets worden met de Squale 1521 blue als inspiratiebron:

Dus een andere bezel en een blauwe wijzerplaat besteld. Toen @Brambo ook nog eens aanbood een lederen band voor me te maken :+1:, was het plaatje dat ik in mijn hoofd had zo’n beetje compleet.


Het ging allemaal vrij soepel, alleen bleek na montage de secondewijzer tegen de minutenwijzer aan te lopen (een leer voor de volgende keer: dit eerst checken voordat ik het uurwerk weer in de behuizing plaats), dus de boel opnieuw uit en in elkaar.


Binnenkort nog even het glaasje polijsten, maar voorlopig ben ik wel dik tevreden met het resultaat.

Het eindresultaat om de pols:

32 likes

Nice

1 like

Waar een clinic al niet goed voor is.
Als ik dit soort topics lees, dan weet ik dat het dus niet voor niets is geweest.
Leuk te horen

6 likes

Top :+1: lekker hè als iets zelf creëren ook lukt.
Ziet er goed uit, complimenten. Ik hou wel van die combinaties.

1 like

Mijn beste,

Een bemoedigende gedaanteverwisseling!!
Leuk hoor!!
Ik wens je er een behouden tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Leuk om te zien dat het allemaal goed gegaan is uiteindelijk. Lijkt me erg leuk om keer zelf te doen, als ik eens wat vastere handen had…
mooi uitgepakt met de blauwe dial icm strap & insert! :blush:

1 like

Ik heb ook geen al te vaste hand en een paar kapotte ogen, dus dit is al best een uitdaging. Maar met wat doorzettingsvermogen prima te doen.

2 likes

In dit werk zijn slecht functionerende ogen heel vervelend en alleen al daarom gefeliciteerd met het resultaat. :handshake:
Wat mij betreft echt een leuk fris horloge geworden.:+1:

1 like

Dat heb je netjes gedaan joh. Ben benieuwd naar de volgende creaties.

1 like

@striker, leuk verhaal en leuk gedaan! Lijkt me leuk ook ooit een keer te gaan doen, jouw verhaal maakt de drempel al wat lager, dank! :+1:t2:. Worden die clinics vaker gegeven?

1 like

Waar heb je het over?

:no_mouth:

Gefeliciteerd met het resultaat! Ziet er top uit.

1 like

Haha, dat! Of mis ik iets @vinwat?? :hear_no_evil::roll_eyes:

Vandaag kwam de nieuwe bezel voor de Amphibia binnen. Een kleine, simpele mod, maar wel Ă©Ă©n die voor een heel andere uitstraling zorgt.

Dat ziet er erg leuk uit, waar bestel jij onderdelen?
Ik wil binnenkort ook eens zo’n rus gaan ombouwen, dus ben wel benieuwd naar wat er allemaal hiervoor voor te koop is.

Ik heb de onderdelen bij verschillende Russische Ebay-verkopers gekocht. Als je zoekt op bv. “vostok dial” of “vostok bezel” krijg je flink wat resultaten.
Ook via Meranom is het nodige te krijgen.

1 like