Mijn eerste Monster

Met dank aan Ecodrive zojuist mijn eerte Monster ontvangen. Als mijn vrouw hem niet inpikt voordat ik hem ga dragen (ze was er nl ook nogal van gecharmeerd) ga ik hier nog veel plezier van beleven.

Het betreft een Orange Monster op rubber. Nu ben ik er nog niet uit of dat hem gaat worden. Ik vind de stalen Lumpy of Mesh ook wel erg mooi.

Waarop dragen jullie het Monster?

gr.
Montus

Ik vond de lumpy echt een heerlijke band op mijn monster.

Geniet van je nieuwe aankoop en alhoewel we allemaal weten hoe je aanwinst eruit ziet is een wristshot natuurlijk wel een must. :wink:

Tadaaa…

Monsters! Veel plezier bij het dragen!:~

Tof je eerste monster (tu)

Ik zou hem op een lumpy doen.

Heb na, enige omzwervingen, weer een Monster. Ook een oranje op rubber. Wat zijn het toch leuke horloges. Zitten lekker, super Lume, degelijk. Veel leuker dan de meeste van de zogenaamde Boutique duikers. Nu nog een Lumpy scoren!

Topklokkies, die Monsters! (tu)

Veel plezier ermee.

Ik vind m erg mooi, ik twijfel met de aankoop …want ik heb dunne polsen en ben 59!!! wat is de afmeting van dat monster of is dan een mini monster beter voor mij omdat het horloge niet zo groot is, ik vind zo een nato band ook mooi, of zeg ik nu iets verkeerds

graag een reactie van jullie

mvg

Lex

ik heb vrij kleine polsen, 16.5 cm maar door de korte lugs en de wijze waarop het Monster hoog op je pols ligt is het zeker geen grotesk Monster maar een comfortabele mid-sized duiker mét verschrikkelij goede lume. De hoge dikke bezel beschermt het kristal en doet hem kleiner ogen. Het valt wél mee dus mét het Monster. Enige nadeel is de bandaanzet van slechts 20om. Ik had liever gezien dat deze meer naar de 22 of 24 zou neigen.
Verder vindt ik Nato’s geen gezicht bij het Monster, is een lumpy een aanrader en kan leer ook wel. De Oranje ziet er geglasstraald super uit.

lex Schreef:

Ik vind m erg mooi, ik twijfel met de aankoop
…want ik heb dunne polsen en ben 59!!! wat is
de afmeting van dat monster of is dan een mini
monster beter voor mij omdat het horloge niet zo
groot is, ik vind zo een nato band ook mooi, of
zeg ik nu iets verkeerds

graag een reactie van jullie

mvg

Lex

Hoi Lex, een mini-monster is niet zo mini:


Is mini omdat ie 10atm is en niet 20atm.

Hoeveel cm is die grote en die mini monster dan

Ik vind het Monster niet zo heel groot ogen wanneer ik hem aan heb. Ik denk dat het ca 15 jaar geleden een opvallend grote klok aan je polsen zou zijn maar tegenwoordig…
Ik vraag mij dus ook af hoe het Monster aan zijn naam gekomen is want zo lang bestaat het nog niet, vanaf 2000.
Qua lumen verdient hij zijn bijnaam wat mij betreft.

Ik draag het (zwarte) Monster op de originele stalen band. Het is een van de fijnste stalen banden die ik ken en van super kwaliteit.

Als de krasjes te erg worden laat ik hem denk ik blasten of koop ik een rubberband. Het Monster gaat iig nooit weg !

Die krassen geven hem juist karakter.
Bij het Monster vind ik de krassen niet erg…

Het toeval wil dat ik van mijn zoon in Nieuw Zeeland het verzoek kreeg om eens naar een oranje monster, liefst met originele schakelband, uit te kijken. Hij wil er graag een hebben maar waar hij woont is er niets. De plaatjes van de beide (nieuwe) duikertjes die ik van een bekend en gewaardeerd lid kocht vond hij maar zozo, dus daar kan ik er zeker één weer van verkopen. Dus potentieele verkopers…

Aanvulling.
Heb net een OM gekocht op rubber. Ga nu voor een schakelband.

Lex,
Ik ben 56, heb een polsomvang van 18cm en heb een monster.
Dus ook als je boven de 50 bent en niet van die zware polsen hebt is een monster een prima klok.
Hier een wristshot.

Gewoon op z’n stalen band. Vind ik het prettigst en meest robuust zitten.
Verder vind ik de meeste andere bandjes te klein door de kleine afstand tussen de lugs. Ben even vergeten wie 't was, maar die heeft bandjes gevonden waar een inkepingje in zit. Hierdoor past is tussen de ligs, maar loopt daarna net als de stalenband weer breed door.

Bijna vergeten: natuurlijk proficiat met je nieuwe aanwinst!

+1 Heb er wat mee meegemaakt zeg maar.

Vandaag mijn Lumpy binnengekregen. Als ik het goed zie zitten de pinnetjes om de band in te korten geschroefd, dus nu nog even gepast gereedschap aanschaffen, innemen et vloila!

Gr.
Peter