Mijn eerste NA + mini review

Zeer zeker niet mijn eerste “nieuwe” horloge, echter wel mijn eerste NA op het forum.

Vanochtend omstreeks 12:00u wakker geworden, (yes ik werk vaak snachts dus het was gewoon ochtend voor mij) eerst even een bakkie koffie doen. Tijdens de koffie zag ik daar een advertentie op marktplaats verschijnen, een Seiko Skx007J. Yes die wilde ik wel overnemen voor een mooi bedrag.

Na mijn ervaring met een Skx009k, welke ik afgelopen zomer van een forumlid overgenomen had. Moest en zou ik een nog een keer een 007 kopen, met de voorkeur voor een Made in Japan versie.
In de zomer een rondtrip door Maleisië gedaan, gezocht en gezocht maar geen 007J voor een fatsoenlijke prijs gevonden. Totdat op de laatste dag, ik in Singapore een 007J met oysterband zag liggen. Toch even naar de prijs vragen… 180 pegels omgerekend naar eurootjes! Uhm tja ik wil eigenlijk gewoon een Jubile band. Helaas die hadden ze niet. Dus ik met mijn stomme kop doorgelopen! 10 minuten later mezelf bedacht en hop terug naar de winkel. Wat denk je? Horloge weg!!
Shit nouja dan heeft het zo moeten zijn zeggen we dan maar.

Terug naar de advertentie, ik bellen, mailen en appen. En ja hoor hij kon direct opgehaald worden.
Zo gezegd zo gedaan even naar Utrecht, en een heel mooi horloge overgenomen van een liefhebber maar niet forum lid.

De skx007J vs de skx009K

De 009 draag ik nu al 8 weken op werkdagen, het blijft een mooi horloge om naar te kijken. Lekker zomers en de Jubile zit ook prima. Echter bij erg warm weer begint deze wat strak om de pols te zitten.
De gangreserve valt mij niks tegen, zit ergens rond de 30/40 uur.
Helaas loopt hij wel wat uit de maat, ± 20 seconden voor per 24uur. Heb gelezen dat je hem kunt laten demagnetiseren, wellicht een optie dus.
De bezel draait heel soepel, en in de zon is het een beauty! Ohja hij is ook nog eens perfect uitgelijnd.

Dan de 007J, de afwerking zou dus beter moeten zijn. De bezel draait wat stroever, maar de chapter ring is net niet 100% netjes uitgelijnd. Een missertje voor de Japanse versie dus.
Over de gangreserve of het op tijd lopen kan ik nog niks zeggen.

Kortom zijn het leuke klokjes voor dagelijks gebruik. Nu nog een Jubile scoren voor de 007¥¥¥

Dan nog wat plaatjes!
En ohja, ik geloof dat de 007 voor de vorige eigenaar ook in handen was van een forumlid… Heb de naam maar even onleesbaar gemaakt.

26 likes

gefeliciteerd,die gaat er hier ook nog zeker 1 komen

1 like

Wellicht moet hij enkel afgeregeld worden, bij magnetisme zou de afwijking extremer zijn.

Mijn beste,

Een gedegen review van een getalenteerd horloge-duo!!
Goed gedaan!!
Ik wens je er dan ook een langdurige polstijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst

Van harte gefeliciteerd met deze NA, het blijven geweldige tankjes.:ok_hand:

Mooie aanwinst, geniet er van.

Twee super horloges ! Veel plezier ermee ! :heart_eyes::heart_eyes:

PS dat made in Japan betekend overigens niet dat ie uit Japan komt bij deze series …

1 like

+20 sec/24 is normaal bij dergelijke horloges, geen idee wat het kost om te laten afregelen.
Ik heb het zelf nooit laten doen omdat ik bang ben dat het richting de prijs van een nieuw horloge gaat

007 van mij loopt akelig precies…En zijn niet echt de kosten geloof ik.
Gewoon ff rond bellen.

En kijk eens naar een Oyster ipv jubilee…die heb je namelijk al. En zit heerlijk.

Leuk! Gefeliciteerd!

Ik zal inderdaad eens wat rond bellen wat betreft het houden van de tijd.
Een oyster band, hmm ja dat zou ook nog kunnen.
Of wellicht een super Jubile, ben ik van dat gerammel af haha:rofl:

Verder bedankt voor alle toffe reacties!

Leuke aanwinst. Gefeliciteerd en geniet ervan!

Leuke eerste NA post :sunglasses: :+1: