Mijn eerste Omega en gelijk een vraag

Gisteren geen Rikketik voor mij, maar wel een horloge gescoord. Op moederdag kreeg ik van mijn ouders, omdat ik "iets"met horloges heb, twee horloges die van mijn oma zijn geweest. Een Prisma en, heel verrassend, een Omega. Ze zien er gedragen uit en hebben naar ik dacht alleen emotionele waarde en verdienen zo toch een plekje in de collectie. Vandaag wilde ik proberen de Omega open te maken om te zien wat er achter het dekseltje verstopt zat. Dus een mesje gepakt en proberen. Ik verwachtte een batterijtje tegen te komen maar wat kwam er achter het dekseltje vandaan…een koperkleurig handopwindertje kaliber 620. Via de Omegamania catalogus kon ik het bouwjaar achterhalen.

Toeval of niet, het komt uit 1966 het geboortejaar van mijn vrouw. Zij zal het klokje gaan dragen mits het weer gaat lopen, want op dit moment doet het niets.

KOM IK BIJ MIJN VRAAG: wie kan dit horloge voor mij schoonmaken, oliën nakijken zodat het weer gaat lopen. Het achterdeksel krijg ik ook niet meer gesloten.
Moet ik hiervoor naar een Omega dealer of is er een forumlid die dit kan, of kent iemand een goed adres waar dit voor een redelijke prijs gerepareerd kan worden???

Ben benieuwd naar jullie reactie’s.

Groeten Arno

Ik stuur je een berichtje.

hans

Mijn beste,

Wat een goede score, en wat een bijzonder toeval betreffende het jaar 1966.
Veel plezier ermee (tu)

Als antwoord op jou vraag weet ik dat je bij Hans aan het goede adres bent, toch wil k je ook wijzen op www.horlogereparatie.nl Deze horlogemaker, Frans de Groot, uit Gouda heeft voor mijn Omega weer in top conditie gebracht.

Orologio Signaturis Temporis