Mijn eerste Omega! vandaag binnen

Eindelijk mijn eerste Omega binnen. Maar het ging lekker vlot bij Sometimeago (STA) via Finland (Mika) en met hulp van Nederland (Kevin). Kijk maar even naar deze puntgave Seamaster uit 1962. Mijn geboorte jaar. Maar mijn uiteindelijke wens is een Constelation, ook uit 1962, met datum en dag en chrono. Met zwarte wijzerplaat en 2tone. Staat op mijn wishlist!
Wat vinden jullie ervan?


eenvoudig doch…mooi…

mooi ding (tu) …super

gefeliciteerd ermee.

Gefeliciteerd ! Mooie klok. Maar we hebben dan ook dezelfde smaak :slight_smile:
Ik heb vandaag ook voor het eerst mijn 1962 Seamaster om, dus ik weet hoe je je voelt.
Alleen is de mijne een automaat.
Veel plezier ermee !

Bas

automaat had ik ook graag gewild…,komt wel…
thnx

Heel mooi, gefeliciteerd.

Heel erg mooi ! (tu)

Werner

Van harte, veel plezier ermee!

Gefeliciteerd! Dit is een heel mooi exemplaar. Omega’s zijn uitstekend van kwaliteit en houden daardoor hun waarde. Wanneer is het horloge voor het laatst geserviced? Altijd goed om de technische staat te laten controleren.
Ook wel weer erg spannend natuurlijk, want dan kun je een kijkje nemen in zijn mooie caliber! Ik heb in de buurt een bijzonder aardige en kundige horlogehersteller die (digitale) foto’s maakt van de revisie en als ik het hem zou vragen, mag ik waarschijnlijk ook wel een keertje meekijken.

Veel plezier!!

Gr Ron

Ik vind hem prachtig.
Goede koop.

Alleen je foto`s doen het horloge geen eer aan dus ff van site STA Finland geplukt :

Je ziet hier de goudkleurige indexen op creme wijzerplaat een stuk beter

Het is recentelijk onderhouden. Vlak voordat hij verkocht werd. Ik heb een halfjaar garantie. Ben niet zo’n kenner eigenlijk. Wel een liefhebber. Altijd handig om een goede horloge hersteller in je kring te hebben. Ik had eigenlijk eerst advies hier moeten vragen , voordag ik mijn Longines ( ook uit de jaren 60) ter reparatie aanbracht. Wellicht is het vele malen goedkoper en sneller. Nu duurt het een maand voordat ik wat te horen krijg. Maar als ik hoor dat het erg duur is, dan laat ik hem retour komen en meld me hier…kijken wie me kan helpen.

Klopt helemaal Peter…dit is dan ook mijn horloge!! Maar ik wou hem zo graag en snel op de site zetten…en ik ben dan ook niet zo’n goede fotograaf…

Ja, de goudkleurige indxen met mooie lichte plaat doet 'm goed. Mischien leuk om er een mooie honingkleurige bandje bij te bestellen om de kleuren nog meer te accentueren? Of een mooie struis bijv. :slight_smile:

Wat foto’s betreft, zelf maak ik altijd foto’s met:

-daglicht ipv kunstlicht
-kamerastand op ‘Tulpje’ (dit is de macrofunctie)
-flits UIT!! (voorkomt weerspiegeling)
-eventueel een statief om trilling te voorkomen

Als je dit een btje aanhoud kan het resultaat mooier worden, ook helpt het om gewoon heel veel foto’s te maken en daar dan een selectie van te maken. Zelf maak ik er meestal een stuk of 20 a 30, maar plaatst er uiteindelijk maar 5 of 6 ongeveer.

Succes!! :smiley:

Goed idee van dat bandje…echt wel. klopt helemaal…man ik wordt helemaal hebberig!!! wat zou zo’n origineel bandje kosten? Ik ben hem gelijk weer uit de kast gaan halen…om even te kijken…
Een struis? hoe ziet dat er uit? (ja de vogel ken ik wel!) (en Pino ook)!!

weet je wat ik je eerlijk moet zeggen Peter? Ik heb deze foto eerder geplaats…maar toen zag ik hem niet meer terug. Ik dacht de een of andere ‘master’ hem verwijdert had…iets met auteursrechten dacht ik…

Dit is hoe struis er uit ziet:

Zijn op deze site te bestellen voor zo’n 25euro. Je moet wel ff kijken welke maat je moet, maar ik denk dat 18mm wel goed is (meest gangbare maat):

http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversand-s478h468-Stegbreite_18mm.html

Áls je een nieuw bandje gaat halen, ben benieuwd naar de foto’s (en de kwaliteit van de foto’s… :wink: )

moet er geen originele Omega band om dan?

Ik ben het wel met je eens dat een honingkleurige band, beter staat dan een zwarte. En de maat is inderdaad 18.

Mooi horloge, veel plezier ermee!

Tom.

mooie klok !