Mijn eerste ORIS!

Wat een mooi horloge! Gefeliciteerd!

Veel draagplezier toegewenst!

Bedankt allemaal!

Even wat plaatjes geschoten met de Sony campact. Net even beter dan de 06.

Hier de buitenste doos.

De binnenste doos met het oude Oris logo.

Wat een plaatje is het.

Close up.

Oooooh.

Het schitterende Oris boek dat ik kreeg bij van Baal.

Met een heel horloge in laagjes afgebeeld. Echt heel mooi!

2 likes

Een Perlon bandje past hier perfect op lijkt me

Die box met het oude logo! Supergaaf :+1:

Lijkt me ook en comfortabel.

Hier nog twee met de rest van de familie erbij. Box is vol dus alleen nog ooit een upgrade.

3 likes

Mooie klok zeg.

Leuke collectie ook. persoonlijk zou ik de Carrera inruilen voor een albino explorer of een pepsi gmt, maar voor de rest zou ik hier heel content mee zijn :wink:

Dat is precies waar ik aan denk.
De Carrera heb ik gekocht van een deel van het geld dat de auto van mijn overleden vader opbracht.
Het horloge is voor mij iets te groot maar het is wel een droomhorloge van mij, een LE en er zit een verhaal aan. Die koop je ook niet snel terug. Mocht ik er een keer een redelijk bod voor krijgen dan mag deze misschien weg voor een Rolex want dan komt er weer iets moois voor terug.
Maarja…welke Rolex? Witte Daytona(heeeel lang sparen), witte Explorer II of GMT in Pepsi of 116710BLNR?
En een Breguet XX, Zenith El Primero of VC zijn ook erg mooi.

Kortom we blijven bezig tot aan mijn pensioen over 22 jaar!

1 like

Je hebt heel veel donkere wijzerplaten. Een polar explorerII van t oude type is vrij toegankelijk en een leuke afwisseling.

Klopt. Die is betaalbaarder en iets kleiner dan de 216570.
In mijn wenslijst - die ik in 5 horloges wil pakken - staat een witte wijzerplaat dus die zou het wel eens kunnen gaan worden. :+1:

De eerste Oris die ik echt mooi vind.
Goeie verzameling heb je ook!
(en de Tag zou ik ook als eerste inruilen)

Zeer mooi!
En niet de TH voor de Polar…dan wordt ik echt jaloers op deze collectie :slight_smile:

Volgens mij is DEV06 iemand die de Nederlandse taal niet heel goed machtig is, dus in die zin kan je het hem niet kwalijk nemen…

Je bedoelt dit?
:smile:

LET OP PHOTOSHOP!

4 likes

Ohhhh. Zo kom jij aan je collectie :joy:

1 like

Ik zou toch echt van 5 naar 4 gaan. Die Oris past echt niet binnen deze collectie. Ik help je er graag bij :smile: :stuck_out_tongue:

Gaaf een oude explorer met de maat van een nieuwe :wink:

1 like

Het is inderdaad een 16579.
Moest de Carrera helemaal bedekken en dat valt nog niet mee.

Sorry, daar trap ik niet in :grin:
Heb zelfs al ruilvoorstellen ontvangen voor de Oris. Net 6 dagen in bezit, haha!

Heeft iemand een goede site met een ruimere keuze in 19mm nato en zulu banden.

Ik zoek o.a. een nato die goed bij mijn Oris '65 past maar ik kan niet echt iets vinden vanwege die 19mm dus.
Dus eentje die een beetje de vintage uitstraling benadrukt.

Laat maar komen die tips!

http://www.crownandbuckle.com/straps-by-size/19mm-straps.html#page=1&top=53&

Daarnaast krijg je flink wat hits als je “nato watch band 19mm” intoetst op eBay

Had op Ebay denk ik iets verkeerd ingetoetst. Kreeg voornamelijk lederen banden en dan bleken ze ook nog vaak in 20mm te zijn.

Maar ik kan er al mee uit de voeten, thanks!