Mijn eerste ORIS!

Ik heb vanmiddag een ander forumlid blij gemaakt met de verkoop van mijn Hamilton Jazzmaster GMT.
Nu had ik de Hamilton eigenlijk verkocht omdat ik mijn collectie van 5 naar 4 wilde terugbrengen omdat het zonde is wanneer een mooi horloge niet wordt gebruikt.

Maar 1 uur voor sluitingstijd ben ik toch nog even bij Eugene van Baal naar wat horloges gaan kijken.
En zoals het met horloge gekken gaat, kwam ik weer met een horloge thuis.
Het is deze beauty geworden!

Heb de foto’s even snel met te telefoon gemaakt. Morgen meer want de doos etc. mogen er ook zijn.

21 likes

Mooi ding!
Een van de weinige Oris horloges die ik echt leuk vind!

Alvast mooie aanwinst staat allang op mijn lijstje hoe bevalt de wijzerplaat is uurmarkeringen duidelijk kunt je even wat vertellen
echt tof hoor kwa de prijs is lijkt me iets veel €1700 kan dat
maar echt heerlijk mooie aanwinst

Het horloge is super goed af te lezen met dat geel op zwart.
Licht ook erg mooi op in het donker. En het draagt erg comfortabel. De band is erg soepel rubber en het formaat van de kast is perfect.

Nu nog andere banden scoren. Komen er een aantal van uit.
Dit lijkt me wel wat

3 likes

Meer dan genoeg voor de info

Mijn beste,

Bijzonder model!! Aparte wijzerplaat!!
Leuk hoor!!
Veel draag plezier.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Oeh ja, die vind ik leuk! :+1: Zo’n vintage style diver is erg fijn! Is dit trouwens een reissue of is ie geïnspireerd door…? En had 'm al eerder gezien en zag dat ie 100 WR is. Heeft ie wel een schroefkroon?
Gefeliciteerd en geniet ervan!

Leuke impuls-aankoop dus, mooi hoor, geniet ervan :+1:

Gave klok! Zou deze ook wel willen…

Leuke review hier:
oris65

Wat een topper! Gefeliciteerd :sunglasses:

Heel fraai zeg! Mooi glaswerk boven-op. Ben benieuwd naar de rest van de foto’s!

Veel draagplezier!

Mooi, geniet er van .
En o ja,… Oris rules !

Dat is een hele mooie aanwinst gefeliciteerd . :thumbsup:

Wil je even wat langer nadenken voor je op ‘reageer’ drukt? En die tijd gebruiken om je post even fatsoenlijk op te bouwen?

@TS: mooie Oris zeg. Wat is de diameter?

1 like

Gefeliciteerd - leuk horloge met een eigen gezicht, vooral op die NATO erg gaaf. Is er eigenlijk ook een OEM stalen band?

Ik vind het echt een prachtig horloge gefeliciteerd met je aankoop!

Heel mooi, gefeliciteerd met deze aanwinst.

Bedankt voor de positieve reacties en review.

Het is inderdaad een heruitgave van het model uit 1965. Het leuke is dat er met weinig veranderingen een modern horloge is gemaakt met vintage look en nuttige wijzigingen zoals de toevoeging van de kleine datum en gebold saffierglas.
Het leuke achter dit horloge zijn ook de ideeën van een Nederlander en Oris verzamelaar te zijn waar we nog meer van gaan horen.

Vanmiddag zal ik wat plaatjes maken met de camera en deze later in de middag of anders vanavond even posten.

Erg mooie hommage/heritage met een dikke knipoog naar vintage duikers.

Prachtige “duikert” :+1: