Mijn eerste Rus (en niet de laatste, denk ik)

Yes!!.. Vanmorgen binnengekomen: een Shturmanskie 30 minuten chronograaf met hack-functie (seconde stop) en datum-aanduiding, van rond 1980. Roestvrij stalen kast en ditto schroefdeksel. Er zit een band van haaienleer op, rood-bruin.
Ik had er al heel wat foto’s van op internet gezien op de diverse veilingsites en forums en vond het een mooi horloge. Maar toen ik vanmorgen pakketje openmaakte en het horloge voor het eerst in het echt zag, vond ik het echt schitterend. Veel mooier dan ik had durven dromen. Op foto’s lijkt het soms een wat lomp horloge, bij mij tenminste. Misschien komt dat ook wel omdat je bij russische techniek vaak het idee hebt van: met minder (kwalitatieve) middelen toch hetzelfde maken als in ‘het westen’, maar daar ben ik nu helemaal van terug. Het is een prachtig horloge!
OK, de foto’s dus, hier zijn ze. Ik heb (nog) geen kastopener, dus helaas geen foto’s van het uurwerk.

Groeten, Tom V.

Mijn beste,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Het is een prachtig horloge, een collectionneur waardig. Veel plezier ermee (tu).

Maar het mooiste van al vind ik dat je zo ‘ONTZETTEND ENTHAUSIAST’ bent, je hebt een horloge met hart en ziel gekregen, fantastisch gewoon, dit maakt een mens pas echt gelukkig. :slight_smile:

Orologio Signaturis Temporis

Gefeliciteerd! Dit horloge is mij in het verleden ook al eens opgevallen, ik vind 'm erg mooi!

van harte , leuke aparte klok (tu)

Leuke vorm en een kleurijke aanblik, gefeliciteerd!

Yeps, mooie Rus ! Veel plezier ermee ! (tu)

Awel deze (met hackfunctie) staat bij mij ook op het lijstje.

Arjay

Echt mooi, er komen veel Russen voorbij deze dagen…
Soms is dat hier valt me op, dan is het weer dagen Seiko’s en dan komen er weer ineens een golf Russen (positief) voorbij :smiley:

Groeten,

Stefan

WOW, echt heel fraai ::o

Dit is een echt verzamelaarsobjekt hoor, en zo te zien in een wel heel erg goede staat, zulke zie je toch steeds minder aangeboden!
Ik neem aan dat je al wat huiswerk had gedaan, maar deze uitvoering is wel de meest gezochte Sturmanski: met “hacking” funktie, zonder tweede kroon en dus vaste binnenring (ook de juiste met ronde stip bij de 12), de originele chrono-sekondewijzer; helemaal goed (tu)

Gefeliciteerd met je aanwinst, veel draagplezier!

Groet,
Paul

Aan allen:

Leuk om de reacties te lezen. Dit is eigenlijk mijn eerst echte ‘verzamelhologe’, de andere (Fortis DayDate en Seiko 5) zijn voor dagelijks gebruik aangeschaft, afhankelijk van de werkzaamheden op die dag.

@ Paul: Inderdaad wat voorwerk gedaan, alles op internet, veel foto’s bekeken bij de diverse handelaars (zoals RuWatch en Juri Levenberg), bij de diverse forums, zoals WatchUseek en ook bij netgrafik.ch. En veel op eBay rondkijken tot afgelopen weekend dit klokje verscheen, na een nachtje erover geslapen te hebben toch maar toegehapt. Eerste eBay aankoop ook nog! Goedkoop i.v.m. wat RuWatch en Levenberg ervoor vragen, alhoewel dit geen NOS is natuurlijk. Al met al toch wel een beetje spannend hoor. Maar het resultaat mag er wezen, vind ik.

Groeten, Tom V.

Net zoiets, maar dan nieuw met 3133 uurwerk.

Dat is ook niet verkeerd. Misschien komt zo een er ook nog wel eens.

Groeten, Tom V.

Ik heb eenzelfde Sthurmanski maar dan met zwarte wijzerplaat. koste toen 129 Euri bij Julian Kampmann.

Arjay

Heb je daar foto’s van? Lijkt me leuk om te zien.

Groeten, Tom V.

toch wel leuk he? die Russen. Ik heb er laatst ook een gekocht. Een Buran Sibir. grote klok van 43 mm doorsnede.
die sthurmanskie is ook mooi…wie weet koop ik er ook nog een keer eentje.
veel plezier met je Rus.

Mooi,mooi, mooi ! (tu)

Groet,
Werner

Tja zodra ik er op mijn gemak voor kan gaan zitten ga ik van een paar van mijn mooiste Poljots een foto maken en plaatsen, maar ik heb het giga druk op het moment, dus je houdt de foro’s te goed.

Arjay