Mijn eerste Seiko? Of toch maar niet? SSA349J1?

Hallo,

Ik ben aan het twijfelen of ik een Seiko wil kopen, of toch maar niet. Ik ben gewoon van Swiss made te kopen zoals mijn Ball uurwerken. ( met uitzondering van mijn U-Boat )

Bij Ball moet ik zeggen daar klopt echt alles, tot zelfs de schroefjes om de metaalband te verkorten enz… Kwaliteit.

Ok de prijs is dan ook wel 4x zoveel, maar ik zoek een horloge voor dagelijks gebruik, en op andere fora is men erg onder de indruk van de Japanners met hun Seiko.

Ik ken eigenlijk de kwaliteit niet van Seiko en de winkel in de buurt heeft ook niet de Seiko ssa349j1 liggen die ik wel eens wil bekijken… Dus ik zou durven over gaan tot online aankoop.

Heeft iemand deze SSA349J1 in het bezit en kan mij er at meer over vertellen, kan je vergelijken met een Swiss made, dan hoor ik ook graag je opmerkingen.

En wat is het verschil tussen de SSA349J1 die ik online vind en de SSA303J1 die nu op de website van Seiko.nl staat?

Of ga ik toch maar weer voor een Ball?? :wink:

Alvas bedankt voor de hulp.

Met een U-Boat in de collectie is alles geoorloofd.

Zo’n Presage is ook erg goed afgewerkt, top ding.

3 likes

Ball maakt goed spul voor het geld. Een Seiko met een 4R kaliber zit daar gewoon onder. En ook kwa prijs dus. Voor dit geld heb je geen Ball kwaliteit bracelet bijvoorbeeld. Verder vind ik hem voor zijn vormgeving wel erg groot @42mm.

Een SARX033 of SARX035 zou je ook eens kunnen bekijken. Diashield (gehard, blijft langer mooi), 6R15 kaliber, goede bracelet, rustiger design, AR coating, net wat kleiner. Wel wat duurder. Als je die gebruikt vindt ben je spekkoper. Komt op de fora wel eens voorbij. (Hier 7 verkocht sinds ze er zijn, de laatste 10 dagen terug). Deze horloges hebben zeker een goede bracelet voor het geld. (En ‘voor het geld’ kun je ook wel weglaten).

Als je de “drukte” op de wijzerplaat wilt van die SSA349J1 die je noemt, net zo zeldzaam maar betere kwaliteit: SARW021


$927 MSRP

Ga je niet zo snel gebruikt vinden, die drukte voor een non-chrono is hier minder populair.

De verschillen tussen de SSA349J1 en de SSA303J1 zou ik verder niet weten, misschien is één van beiden een release voor een bepaald werelddeel.

2 likes

Zat al een tijdje met hetzelfde idee. Grote deels Swiss Made gehad, maar nooit japans.

Vorige week toch maar een SKX en nieuwe Cocktail gekocht. Over beiden zeer blij en voor de prijs zit de kwaliteit zeker goed. Verwacht je natuurlijk niet aan dezelfde kwaliteit die je nu hebt met de Ball. Dit zal overigens zo zijn met eender welk merk uit een lagere prijsklasse.

1 like

Hoi, bedankt voor de feedback…

Ik heb nu ook een Ball 43mm en die past nog mooi op mijn pols, dus die 42mm moet ook lukken.

Je afbeelding van die witte is prachtig, lijkt alleen nogal op mijn Ball Marvelight. ( Al is die wijzerplaat zwart :wink: ) Dus zou ook wel kunnen. Koop mijn uurwerkjes graag nieuw zonder enig krasje… :wink:

Ik hou wel van de drukkere wijzerplaat, je SARW021, eens kijken of ik die kan vinden.

Ik verwacht niet dat de kwaliteit zoals een Ball is, maar ik verwacht kwaliteit die overeenstemt met het geld.

De lichte wijzerplaat en de blauwe wijzers spreken mij enorm aan.

Hebben die dat je voorstelt een open achterzijde?

SARX… vind ik niet op Chrono24…

Thx

Zijn dat Seiko’s voor de Japanse markt?

Waar koop jij die dan? Invoertaxen?

Vind jou eerste afbeelding inderdaad wel mooier dan de drukere modellen… ( maar een horloge met reservemeter heb ik nog niet )

Dan géén Seiko kopen. Die zijn beter dan wat je voor hetzelfde geld bij eender welk ander merk krijgt.

7 likes

Hahaha… Daar kan ik ook mee leven hoor. :wink:

Gewoon doen :wink: ik zal niet doen alsof een paar honderd euro niks is (want dat vind ik niet) maar als het een kwart is van de horloges die je normaal koopt kan je je er geen vuil aan vallen toch?

1 like

Klopt, daar heeft Seiko een handje van tegenwoordig, die 4r’s leuk aankleden en voor een hoop geld verkopen. Maar het punt blijft dat het maar een 4r blijft…

Ik zou zelf inderdaad ook eerder voor iets uit de SAR range gaan.

2 likes

seiko boutique…kan je 200 stuks passen ipv 5 bij de gemiddelde juwelier

1 like

Is die Ball ook zonder duiker cq draai-bezel?

SARX bv hier gloedje nieuw van een grijze dealer in Spanje, dus geen invoerrechten:

Hij accepteert alleen rechtstreekse betaling per bank en hij is niet bloedsnel. Maar ik en velen (ook van hier) hebben er gekocht. Op 1272 transacties 100% positieve feedback, beter kan niet.
Er zijn nog wel alternatieven maar ik zou zo weer Solojapan kiezen.

Of wacht even op een op het forum. Deze ben je net misgelopen, met zeer kleine draagsporen:


7 stuks op het forum het afgelopen jaar:
https://www.horlogeforum.nl/search?q=sarx033%20category%3A15%20order%3Alatest

Als je er ooit van af zou willen lukt dat waarschijnlijk ook net wat gunstiger met een SARX03x dan met die drukke SSA etc.

1 like

Allen bedankt voor de info…

Heb besloten om nog even te wachten met een Seiko en tevens ook mijn Haaven en U-Boat horloge te gaan verkopen voor de aankoop van een Brellum horloge.

Op hoop van zegen voor een snelle verkoop… :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Die Brellums zien er niet verkeerd uit qua design, als je de grote merkvoering (en logo) kunt verdragen. Ze zijn verder ook wel heel erg groot zag ik, ik moest het even opzoeken: 42 x 51.7mm(!). Best stevig aan de prijs voor een microbrand ook. Afwerking kan ik van de foto’s niet veel van zeggen, Valjoux is niets mis mee hoor.
Als je zo’n Brellum ooit wilt inruilen moet je er tenslotte niet te veel voor terugverwachten.

Je komt gewoon al in de buurt van Breitling Transocean zag ik op chrono24, en ik zou lekker voor de 38mm gaan:

https://www.chrono24.nl/breitling/breitling-transocean-chronograph-38--ocean-classic-171a-a4131012g757--id6861576.htm

Of voor een hoop minder geld een funky vintage. Deze is al maanden verkocht maar gewoon als voorbeeld:
https://uhrforum.de/breitling-transocean-chronograph-vintage-t305736

Je hebt gelijk… maar 38mm is voor mij te klein denk ik.

Mijn kleinste maat is nu 40mm.

Ik hou wel van onbekende merken, dan merkt de gewone burger niet dat je iets duur om de pols hebt.