Mijn eerste seiko

Vandaag binnen gekomen. Erg blij mee. Nu nog even uitzoeken hoe je band verkleint.

45 likes

Heel mooi, veel plezier !

Seiko Samurai Save The Ocean :grin::+1:

De band op maat maken is even een klusje dat je door moet hebben. Het is namelijk een band met staafjes en hulsjes. Die hulsjes kunnen makkelijk kwijt raken als je niet weet wat je aan het doen bent. Als je weinig ervaring ermee hebt zou ik even bij een juwelier aankloppen en wordt de band voor ongeveer 10 euro op maat gemaakt.

4 likes

Gefeliciteerd met deze NA en veel plezier ermee!:ok_hand::grinning:

Ik denk dat ik dit weekend even langs juwelier ga om het te laten verkleinen

Mooie Seiko.
Gefeliciteerd met je aanwinst.

Netjes hoor !

Mooie aanwinst, veel plezier ervan!

Mooi horloge, jouw Seiko. Maar… Als het eerste schaap over de dam is…
Groet. Richard.

1 like

Je eerste, en gelijk een hele mooie!
Mark my words: de eerste zullen de laatste niet zijn :slight_smile:

Dat is zeker geen verkeerde om mee te beginnen. :+1: Proficiat!

Gefeliciteerd met deze mooie Seiko!:+1::heart_eyes:

Mijn beste,

Proficiat met deze aanlokkelijke Seiko!!
Daar zal je lang plezier vsn hebben!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Heel erg mooi! Zit de laatste dagen ook heel veel aan deze te denken. Vind de dial/ wijzerplaat mooi gemaakt, zo van licht naar donker met die strepen :heart_eyes:

mooi hoor

weet niet waar @Richard1976 woont, maar is er geen thuisklusser die het even kan :slight_smile:

1 like

@Richard1976 heel mooi !
Het is - met passie, geduld en een YouTube filpmje - best zelf te doen.
Maar ff naar de juwelier kan ook.

Wie had ooit dat horror verhaal van zijn nieuwe Tag Heuer?
Uit de doos op maat laten maken bij de juwelier die gelijk uitschoot en vette kras op precies de gepolijste kast ?
En gewoon doen alsof zijn neus bloedt…

Slagerij van Kampen is er afentoe niets bij.

Beter een deskundig en gepassioneerd forumlid dan de eerste de beste kralenboer.

2 likes

idd, verhaal ken ik ook nog… vandaar mijn oproep voor de thuisklussert! Er zijn er genoeg met ervaring en juist spullen… en nog een bakkie en slap geklets erbij!

Ik woon in deventer

Gaaf hoor… :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:. Woon overigens in Arnhem. Mocht je in de buurt zijn. Regelen we die band even. De koffie staat klaar.

3 likes