Mijn eerste Seiko

Ik had iets tegen Seiko en associeerde het met de onderkant van de markt; goedkope Japanse prut, kermishorloges. Dus geen enkele behoefte eer één te kopen, ondanks de enthousiaste reacties op dit forum, vooral over de duikers. Maar als dan een medeforumlid (toodutch) vanaf januari aan het leuren is met een Seiko, moet je op een bepaald moment je van je goede kant laten zien. Bijkomend probleem is dat ik niets met automaten heb en deze Seiko heeft, inderdaad, een automaat. Maar gelukkig met handopwind mogelijkheid. Na een snelle en soepele transactie heb ik hem binnen en ben erg onder de indruk. Perfect afgewerkt, shell cordovan band, diepzwarte wijzerplaat (wel een vingerafdruk- en stofmagneet) met witte wijzers, mooi afgeschuinde uurindexen en een zichtbodem. Het uurwerk (6R15B) is niet gedecoreerd, de rotor wel.
Deze Seiko (Spirit SCV015) is alleen bestemd geweest voor de Japanse markt en is uitverkocht, evenals zijn witte broertje met blauwe wijzers (SCV013; ook wel’Blue Spark’ genoemd. Heeft wel iets van Stowa Antea of Nomos Tangente).

Misschien moet ik mijn mening over Seiko gaan herzien.
Tenslotte heb ik hier een echte manufactuur voor een prijs waar je nauwelijks een Europees kermishorloge voor koopt.

Groet Roelof

Zal wel niet je laatste zijn, het virus is resistend.
Veel plezier en inzicht toegewenst.

Roelof,

Gelukkig verschillen smaken en heeft iedereen zo zijn voorkeuren.
Een groot mens zal alleen zijn eigen voorkeuren ter discussie stellen en openstaan voor andere/nieuwe ideeën. :wink:

Maar uiteindelijk gaat het erom of je blij wordt van hetgeen er op de pols rust.
Dat je nu ook Seiko niet meer geringschat is alleen maar meegenomen.

Als het fonds niet leeg was geweest had deze nu op mijn pols gelegen.
Kortom, mooie klok. Draag hem met plezier!

Gr,
Kreukel

En dan niet de eerste de beste, maar een hele mooie sierlijke. Proficiat!

Mooie klok. Seiko is gewoon een erg goed merk. Enig nadeel is dat ze een te groot bereik hebben, van de onderkant van de markt tot in erg hoge regionen met de Grand Seiko. je bent niet de enige die denkt van 'het is maar een Seiko".

Hun design wordt ook steeds interessanter, met zichtbodems en fraaie bewerkte wijzerplaten. Ik zit al een tijdje richting SARB065 te denken, ook alleen voor de Japanse markt volgens mij. Maar daar zijn betrouwbare adresjes voor :slight_smile:

Op zich een mooi klokje maar voor mij net iets te klein en te dressy.

Zelf heb ik bijna alleen maar Seiko’s. De teller staat nu op 11 stuks waarvan 6 divers.

(Overigens ben je volgens mij in de type aanduiding een letter S vergeten.)

Klopt, het is de SCVS015

Ik vind hem erg mooi, maar niet de fondsen gehad de afgelopen maanden om deze te kopen. Ik vind het een van de mooiste dressy horloges die er is. Dus wil je hem ooit kwijt en ik heb op dat moment gespaard, dan hoor ik het graag :wink:

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.:~
Veel plezier van je mooie Seiko gewenst.

Mijn beste,

Je eerste horloge uit het land van de rijzende zon en meteen al een niet alledaags, prachtige Seiko.
Daar zal je nog lang plezier van hebben.
Immers,
“Seiko’s zijn gemaakt om de tand des tijds ruimschoots te overtreffen“.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooi horloge, goeie aankoop!

Gefeli, dat is potjandosie toch niet de minste Seiko dresser die je daar hebt ! Mooie, gesigneerde kroon. Prachtig afgewerkte achterkant. Complimenten hoor !

Kost dat nou zo’n beetje, als ik zo onbescheiden mag zijn ?

Paul.

Ik heb hem voor €200 overgenomen van ons gewaardeerde mede forumlid toodutch. Volgens mij heeft hij destijds nieuw ongeveer het dubbele gekost. En dat is gezien de kwaliteit niet teveel. En, ook nog100m waterdicht.

Klopt ja, net een jaar oud en vrijwel niet gedragen.

Wees gewaarschuwd: De eerste Seiko is zelden de laatste. :wink:

Gefeliciteerd!

Mooi en stijlvol horlog!

gelukkig besmet :smiley:

veel plezier met deze mooie manufactuur !