Mijn eerste serieuze horloge? (Tag Heuer Max Verstappen edition)

Beste forum leden,

Laat ik mezelf kort voorstellen. Ben 25 jaar oud, sind 1 jaar aan het werk, en altijd al een grote bewondering gehad voor horloges.

Toen ik nog een arme student was, kocht ik nep Rolexjes, omdat ik zelfs van een neppe genieten kan.

Verder qua echte horloges niet verder gekomen dan een TW-Steel, Pulsar en Seiko.

Nu ik een leuk salaris heb, kan ik ineens voor het eerst in mn leven met een scheef oog kijken naar het echte werk. Jullie raden het al… Zie de titel.

Waarom voor mij dat horloge? Ik houd van rubberen band, de kleur, grote Verstappen fan, en drink elke dag 1 blikje Red Bull… Tevens, is de prijs voor mij zeer interessant.

Een paar vraagjes:

• Is de Max Verstappen een echte Tag Heuer, of is het een slap aftreksel wat ze puur maken voor de hype?

• Waar kan ik een dergelijk horloge het beste kopen? Woon in Den Bosch/Eindhoven, en heb hem nu gereserveerd bij Schaap en Citroen. 2e week oktober komt ie binnen.

• Wat is de oplage?

• Wat vinden jullie van het horloge?

• Hoe zit het met waarde vastheid van Tag Heuer algemeen, en wat wordt qua waardevastheid van dit horloge verwacht?

1 like

Het is een leuke klok. Kwaliteit is goed. Niet mijn smaak maar dat is niet belangrijk. als ik jou was zou ik iets verder kijken en doorsparen voor echt wat meer bijzonders.

Je geeft zelf al een groot aantal redenen aan, dus aanschaffen die handel. Goed merk en als Verstappen fan moet je deze hebben natuurlijk.

Mooie klok, gaan voor die banaan :grinning: en a.u.b foto’s !!!

Je geeft genoeg goede redenen! Als je je het kunt veroorloven: Kopen!!

Oh en een gratis tip: Laat die smerige Red Bull voortaan staan :wink: niet echt gezond voor je!

5 likes

Wauw! Wat een snelle reacties. Dank daarvoor.

Is er ook iemand die antwoord heeft op mijn vragen? Dit omdat ik echt een leek ben op horloge gebied, en ik hier erg nieuwsgierig naar ben.

ik vind het eerlijk gezegd helemaal niets

6 likes

Er loopt nog een ander topic waarin dit horloge wordt besproken. Misschien dat je dat topic kan raadplegen?

Ik zou het doen als je hem mooi vind. Sommige hier zullen hem duur vinden voor een TAG Quartz maar voor hetzelfde geldt wordt MAX 10-voudig WK en wordt deze 1e Edition een collecters item!

Wel zou ik ook stoppen met die Red Bull te drinken😏

4 likes

Hoi Marc,

Hier wat antwoorden:

1. Tag heuer maakt 'm, dus is het een echte Tag Heuer. Het is een afgeleide van de Tag Heuer Red Bull. Weet je beweegreden voor de vraag niet, maar de kwaliteit zal de kwaliteit zijn die Tag Heuer normaal hanteert, die zal voor dit horloge niet minder zijn. Behoudt dit horloge zijn waarde? Zeer waarschijnlijk niet. Het is een quartz om te beginnen (geen automaat) en eigenlijk alleen voor Verstappen fans interessant en daardoor minder courant.
  2. Maakt niet uit waar je 'm koopt. Als je 'm bij S&C koopt kun je wel goede service verwachten, maar hoe vaak heb je die nodig.
  3. Oplage weet ik niet, ff googlen zou ik zeggen
  4. Ik vind er niet zoveel aan, ik weet leukere horloges om 1.350 euro op stuk te slaan, maar ja, jij wilt m en jij moet mooi vinden.
  5. Waardevastheid van Tag Heuers in het algemeen is niet zo goed, van dit horloge nog wat minder.

Succes!

Gr. Joep

Het is gewoon een mooie klok! Wel jammer dat ze afkijken van de HFLE2016 :smile:

Ik zou zeggen; doen!!

1 like

Je hebt jezelf toch allang overtuigd? :wink:

Hartstikke goed dan toch!! Gewoon lekker doen :ok_hand:t3:

Persoonlijk geen fan van deze ‘special’ edition … dan kan je IMHO mooiere TH F1’s kopen … én 1350 euro geven aan een quartz is sowieso een no go voor mij, maar het is jouw geld hé :wink:

Informeer anders eens bij William Wien … geeft standaard 20% op TH.

Altijd je eigen keuze maken.
Maar helaas is het maar al te waar wat Joepb schrijft. Een quartz is geen beste investering als het daar al om gaat. Voor dat geld kan je een prachtig ander horloge kopen die over vijf jaar zeker een grotere restwaarde zou houden dan een Tag Heuer quartz. Maar het belangrijkste is wat jij van de Tag vind. Aan de kwaliteit zal het niet liggen.
Veel wijsheid en voor wat het waard is ik zou een andere keuze maken.

Gr Bram

Welkom Marc! Mooi horloge en gewoon bij S&C bestellen, deze zul je voorlopig alleen bij de AD zien.
Heb zelf ook een Tag Quarz, super degelijk horloge.
En de restwaarde moet je je geen zorgen om maken, deze moet je niet willen verkopen. Als je je daar toch een beetje zorgen om maakt kun je misschien beter doorsparen voor een automaat, dat ga je als liefhebber uiteindelijk toch meer waarderen verwacht ik.

Grtz. Erik

Mijn eerste serieuze horloge was een Tag Heuer aquaracer quartz chrono, die draag ik nog steeds met veel plezier zoveel jaar later. De kwaliteit is echt goed, onderhoud is te betalen.
Ik vind het een mooi horloge maar wel rond de pols van een jong iemand, zelf zie ik me er met m’n 41 jaar niet meer mee rondlopen.

500 volgens dit artikel

http://www.utrecht.ondernamen.nl/nw-29485-7-3629657/nieuws/limited_max_verstappen_edition_van_tag_heuer_komt_naar_juwelier_punte.html

Is het een limited?

Schaap en Citroen geeft aan er 150 te ontvangen…

Grappig om de verschillende reacties te lezen! Ga vooral door, ik lees met enthousiasme.

Mijn keuze staat inderdaad redelijk vast; mijn gevoel is extreem belangrijk. Het enige wat me weerhoud is dat ik de horloge nog in het echt moet zien/voelen.Toch zijn de reacties hier ook zeker van invloed op mijn eventuele keuze.

Volgens het artikel wel.

Ik zal het laatste maar minderen of zelfs stoppen. Heb een collega die dronk ook iedere dag 1 a 2 blikken red bull.
Hij heeft er een ernstige allergie aan overgehouden.

Voor de rest is het een prima horloge, maar ik zal toch nog even verder kijken. Vind je de MAX nog steeds leuk? dan gewoon kopen.

succes en ik zie de foto’s wel verschijnen.

1 like