Mijn eerste serieuze horloge? (Tag Heuer Max Verstappen edition)

Heeft wel wat weg van deze (399€)
https://www.lemarqwatches.com

Inderdaad, prima vergelijking: de Kijkshop kan (net zoals jij en ik) inderdaad ook (technisch) exact hetzelfde horloge leveren (Ronda, saffier, 316L stainless), alleen zal de naam wellicht wat minder aantrekkelijk zijn. Marketing dus.

Persoonlijk is het horloge niet mijn smaak, Formule 1 (en dus Max Verstappen) boeit me niet, Red-Bull vind ik daarnaast wel weer heerlijk al heb ik er nu 3 maanden geen 1 gedronken, daar waar ik er toch wel een kleine verslaving voor had haha
Maar als jij hem mooi vind en je hebt het geld er voor (over), dan moet je het gewoon doen!
Je noemt genoeg redenen waarom je het moet doen!
Is ook wel leuk voor later (mits je hem niet verkoopt) dat je kan zeggen dat dat je eerste echte horloge was van je eerste echte grote mensen salaris :wink:

2 likes

Zolang jij hem maar mooi vind. Die eerste echte daar moet je jezelf niet druk maken over waarde retentie en verkoopbaarheid. Als je hem nieuw koopt ga je daar toch weinig van terug zien. Mijn advies is om eerst op chrono24 te kijken of je een mooie deal kan vinden. Zo niet niet treuzelen en gewoon halen bij s&c! :blush:

Gewoon halen als jij hem mooi vind!!
Tag Heuer zowiezo goed klokkie!!

2 likes

Zo is dat :wink:

Mjaa, die oranje rubberen band is er ietwat over.

Je kan altijd het geluk hebben dat je uurwerk later bij verzamelaars in de smaak zal vallen. Maar ik zou ervan uitgaan (niet dat het zo zal zijn) dat als je het binnen twee jaar wil verkopen, je het niet voor de helft verkocht krijgt.

De meeste uurwerken van de meeste merken verliezen nogal wat in waarde. Mocht waardevastheid belangrijk voor me zijn zou ik eerder gaan naar merken als Rolex, Panerai, Patek …

Heb je al eens naar de Omega Planet Ocean gekeken? Die hebben ook een model met rubberen band & oranje accenten.

1 like

Kan me voorstellen dat als Max ooit wereldkampioen word, dat wel goed is voor de waarde.

1 like

Ook ik heb deze tag besteld. En als je het oranje bandje zat bent kan je altijd nog de blauwe band halen van de red bull editie. Of de stalen band aanschraffen.

Jij moet hem dragen dus als jij hem mooi vind is dat het belangrijkste

2 likes

Met nog een hoop TH gekocht :slight_smile:

Van helden en zonnebrillen?

Ik denk dat uw winkel en mijn ouderlijk huis 3 huizen van elkaar vandaag staan… In Wijk.

Oh man, iedere keer dat gez&Ik over dat quartz te duur is…:confused: Zucht…

1 De productiekosten van een quartz- en een mechanisch horloge ontlopen elkaar nauwelijks. Dus om nou minimaal 300% meer te betalen voor auto chrono, dƔt is pas te duur!
2 Een quartz is praktischer, robuuster, nauwkeuriger en goekoper in onderhoud dan 'n mechanisch horloge.
3 Bij een quartz chrono ā€˜mis’ je bovendien de sweeping seconds hand niet, omdat de secondewijzer een heel klein wijzertje op een klein subdialtje is.
4 Als WIS zit je uiteindelijk met een horlogekist vol met mechanische horloges en een paar mooie quartzen. Dus het maakt geen donder uit of je nu die quartz koopt en straks die automa(a)t(en) of andersom. Ze komen er toch allemaal wel.
5 TAG Heuer is op korte termijn meestal niet heel waardevast. Op langere termijn is dit al weer wat beter. Maar dit geldt voor het overgrote deel van de horlogemerken. En speculeren met horloges is echt een vak apart. En volgens mij is dit helemaal niet je doel, toch?
6 TAG Heuer maakt kwalitatief uitstekende horloges, met voor een ā€˜premium’ merk nog enigszins acceptabele prijzen, en is een merk met een mooie historie. Dus als jij dit een gaaf horloge vindt, lekker kopen!

Veel plezier met je eerste echte horloge!

11 likes

:joy::joy: Reden 4 is mooi geformuleerd :joy::joy:

1 like

Ronda heeft wel twaalf verschillende uurwerken. Je denkt toch niet dat ze het goedkoopste uurwerk gebruiken voor Tag Heuer? Je betaald altijd te veel automaat of quartz.Lekker belangrijk. Als jij hem mooi vindt gewoon kopen.

1 like

Grappige motto van tag heuer: don’t crack under pressure!
Waarschijnlijk is de druk voor het verstappen horloge toch te groot.
Levering met een maand uitgesteld!

3 likes

Na anderhalve maand vertraging eindelijk geleverd!

29 likes

Is de klok zoals je had gehoopt?

vind het klokje nu ik hem om heb mooier dan de plaatjes van internet. Het is zeker zoals ik had gehoopt.

5 likes