Mijn eerste Swatch sinds ... 20 jaar?

Tijdens mijn jonkiejaren heel wat Swatchen versleten. Ermee zitten knutselen, bandjes wisselen en verknippen … Leuk was dat :slight_smile:

Maar daarna kwam het tijdperk van de G-Shocks, en was het bye-bye Swatch.

De laatste tijd wel weer de nieuwe Swatch modellen in de gaten zitten houden. Ik vond dat ze de laatste jaren maar weinig leuks meer uitbrachten, maar recent leek daar toch wat verandering in te komen. Zie bijvoorbeeld de klassiek ogende New Gent (

), de hippe Kid Robot lijn (

) of de arty Swatch & Art collectie (

).

En nu kreeg ik toch wel net een Swatch cadeau, uit de nieuwe New Gent Lacquered collectie (

).

Wat me meteen opvalt om de pols, is het formaat. 40 mm. In mijn herinnering is een Swatch kleiner. De Kid Robot modellen zijn bijvoorbeeld 34 mm, ik vermoed dat dat het “oude formaat” is. De Gent modellen zijn dus wat groter.

Het horlogebandje is een stuk elastischer en soepeler dan vroeger. Er zit wat rek op :slight_smile:
Ook slim gezien zijn de ribbeltjes op de achterkant, zo blijft je klokje antislipsgewijs netjes op zijn plaats zitten.

De New Gent Lacquered is er in diverse kleurtjes, met allemaal een inkijkje in hun kleurrijk binnenwerk.

Ik betwijfel of ik dit model ooit zelf zou gekocht hebben, maar na al die jaren nog 's Swatch om de pols … voelt toch vertrouwd aan :slight_smile:

Leuk ding, dit is inderdaad de New Gent. Stukje groter dan de ouderwetse Gent.

Leuk! Ik kreeg zelf, als kerstcadeautje, een New Gent Swatch en het is inderdaad een fraai horloge in een moderne maatvoering.

Ik heb pas uit nostalgische overwegingen exact dezelfde gekocht. Het is gewoon een heel leuk en vrolijk hebbeding.

Deze staat ook hoog op mijn lijstje. Hij is bij Squiggly nog niet verkrijgbaar dacht ik. Weet iemand de prijs? De zwarte spreekt me erg aan.

56 euro dacht ik.

janl Schreef:

56 euro dacht ik.

dat klopt