Mijn eerste vintage: Audixwatch diver 1965-1979. Wie kent dit horloge?

Hallo allemaal, dit is mijn eerste bericht hier op dit forum. Ik heb een vintage divertje gekocht. Ik kan van dit merk nergens wat terug vinden. Weet iemand wat van het merk Audixwatch?

Een andere vraag. De automaat zorgt er wel voor dat het horloge gaat lopen. Maar na circa 2 uurtjes stopt deze. Als ik de klok opwind dan blijft zeker 20 uur lopen. Kan het kwaad als ik deze handmatig opwind.

Vast dank,
Dimitri

14 likes

Erg mooie duiker, en welkom dimitri!!!
Handmatig opwinden moet gewoon kunnen.
Alleen waarachijnlijk is er iets mis met de automaat.
Weet je of ze recent geserviced is?

1 like

https://orologi.forumfree.it/?t=68566363

1 like

Wellicht is een waterdicht test ook geen overbodige luxe :slight_smile:

3 likes

Over het algemeen kan het geen kwaad om een automaat handmatig op te winden; wat wel kwaad kan is een vintage horloge blootstellen aan water; zoals hierboven gezegd; nooit zomaar aannemen dat een vintage horloge waterdicht is, dat zijn ze namelijk meestal niet meer. :grimacing:

Wel mooie foto’s overigens. :sunglasses:

3 likes

Het is wel een gave foto en ook een leuke diver, maar die gedachte had ik dus ook…
nb die kroon ziet er wel erg groot uit, of dat origineel is?

2 likes

Mooie foto’s!

Welkom hier :+1:

Hallo Allemaal, bedankt voor jullie reacties.

Fijn dat het gewoon kan worden opgewonden en dat ik daarmee niet het uurwerk beschadig.

Of deze recentelijk een servicebeurt heeft gehad is onbekend.

Wat betreft het water lijkt het erger dan het is. Het is waterschuim van een golf. Een volledige onderdompeling was het niet.

Wat betreft waterdicht testen. Hoe gaat dat en is dat kostbaar? Ik neem dat ze het horloge niet onderdompelen in een bakje water en afwachten. :slight_smile:

Wederom vast bedankt

Oja en wat betreft de kroon. Die is inderdaad niet origineel. Dat bevestigde de verkoper mij. Enneagram kleinere kroon zou beter staan.

1 like

Ik vind je een held :+1: :grinning:
m.b.t. waterdichtheid even de zoekfunctie gebruiken, daar zijn diverse topics over.

Gefeliciteerd met je aankoop !
Mooie duiker !

Vandaag eentje aangetroffen met een wel heel vergelijkbare wijzerplaat. :wink:
Bron: https://www.chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?md=read;id=116661

1 like

En het broertje van deze wyler maar dan met een totaal andere bezel.
Ik vind die zwarte wijzerplaatjes toch wel gaaf zo met dat tritium (of hoe heet dat ook al weer?)

1 like