Mijn eerste vintage en gelijk goed vintage(zakhorloge)

Voor mijn 25e verjaardag heb ik van mijn oma (die weet dat ik een horlogetik heb) een zakhorloge gekregen. Dit horloge is van mijn overgrootopa geweest.

Ik wilde dit even met jullie delen en misschien heeft iemand hier wat meer informatie over? Want ik denk dat het door een horlogemaker uit Rotterdam is gemaakt, zoals op de wijzerplaat staat?

Ik ben er in ieder geval ontzettend blij mee.

10 likes

Het horloge is in Zwitserland gemaakt en door een juwelier in Rotterdam verkocht indertijd. Die heeft zijn naam op de wijzerplaat laten zetten wat wel vaker gedaan werd. Het horloge moet met een sleuteltje opgewonden worden. Ook de wijzers moeten verzet worden met een sleuteltje, middelste gat. Het uurwerk heeft een cylindergang met 8 robijnen. Kast is van zilver.
Mooi cadeau zo’n horloge uit de familie!

Ko

1 like

Heel erg gaaf! Gefeliciteerd :smiley::thumbsup:

Zo komen familiegeschiedenis en hobby samen. Leuk om te lezen, en zeggen dat je er zuinig op moet zijn lijkt me overbodig.:wink:

Wat een schitterend kado, dat moet je heel erg koesteren :thumbsup:

Dankjewel voor de informatie @Ko-Banden
Helaas zitten de sleuteltjes er niet meer bij. Enig idee of je die nog ergens vandaan kan halen?

Heb je misschien een idee wat de leeftijd zou kunnen zijn?

@M_Singer Ik zal er zeker zuinig op zijn. Mooi cadeau en een erfstuk👍🏻

Mooi zakhorloge, dat is wel een oudje ongeveer 1850.
Een setje sleuteltjes is hier verkrijgbaar voor €6,50.
http://link.marktplaats.nl/m1056885485

Mooie hoor! Veel; plezier ermee!!

Mooi en iets van je grootvader Mogen bijhouden geeft altijd wel iets extra’s. Draag er evenveel zorg voor als je voorganger!

Dat ben ik zeker van plan.

Eens zoeken naar een mooie standaard/stolp waar ik hem in kan zetten/hangen.

Dus als iemand iets heeft liggen…

@diashock Dankjewel. Zal een sleuteltje bestellen.

1 like

Die verdient een echte mooi!

https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/zakhorloges/full31490917.jpg?t=1461666592

1 like

Bijzonder mooi cadeau gefeliciteerd en met je verjaardag .

Mooi erfstuk, onnodig om te zeggen dat je daar superzuinig en blij mee moet zijn.

:thumbsup: Het is een mooi begin :heart_eyes: gefeliciteerd :tada:
Groet Iwan :motorcycle:

En nog een foto van het uurwerk. Iemand enig idee wat voor uuwerk dit is? Het ziet er erg kaal uit in vergelijking met andere zakhorloges.

Misschien zegt het ook wat meer over de leeftijd?

1 like