Mijn eerste vintage horloge

Beste mensen van het forum,

Afgelopen week heb ik via marktplaats mijn eerst vintage horloge gekocht. Een Tissot Seastar Visodate, “loopt goed” stond erbij. Even met de verkoper gepraat, niks opmerkelijks, 10 5-sterren reviews, mooi horloge, prima prijs; 120eu origineel, ik kon hem overnemen voor 75 (Eventuele red flag?).

Vanochtend kwam hij aan. En wat een mooi horloge… Zag er inderdaad goed uit, weinig krasjes etc. Alleen… de minuut en uur hand lopen niet, ze staan überhaupt niet eens recht. Als het twaalf uur is staat de uurwijzer tussen de 11 en twaalf. Waardeloos. 75 euro in de WC gegooid.

Helaas ben ik zelf niet zo heel handig met horloges, en vind ik het zonde om weer geld kwijt te zijn voor een relatief goedkoop horloge.

Leuk die vintage horloges. Maar goed geen rede om mezelf moedeloos te laten raken, er zijn genoeg mooie horloge die wel werken. (Als je nog iets hebt liggen hoor ik het graag :wink: )

En als ik nog iemand blij kan maken met deze, hoor ik het ook graag.

Fijne maandag

7 likes

Deze is te servicen en goed in orde te krijgen hoor.
Dat zal je wel een paar centen kosten.

Als je het er niet voor over hebt wil ik m graag hebben…

Als de wijzers er alleen niet goed op staan kan ik ze wel terugplaatsen…

Hoeveel is een paar centen (schat je)?

Zal er helemaal aan liggen wat nodig is.

Alleen een beurtje zal een dikke 100 eur zijn.
Onderdelen, tsja… ligt eraan wat nodig is.

Bedenk wel, ieder horloge heeft tzt onderhoud nodig.

En wat zei de verkoper toen je hem hier op aansprak?

Ik ben nog steeds aan het wachten op reactie

Nou, dat is knap balen voor je dat de eerste ervaring meteen niet zo leuk is. Welkem op ons Forum in ieder geval en veel plezier gewenst.

Welcome to the dark sdie :sunglasses:

Vintage (en horloges in het algemeen) kopen op marktplaats is wel een gok. Dan kan je beter op het forum iets kopen.

Bij aankoop van vintage calculeer ik altijd een service mee, liefste met nieuwe mainspring en glaasje. En een nieuw bandje. Maar daarna , :star_struck:🥰

3 likes

laat je niet ontmoedigen. zoek een horlogemaker op het forum in je omgeving en laat hem repareren. is een mooi klokje en nog volop onderdelen. dus niet wegdoen. succes gr ed

Helaas. Van alle op 1 na zijn alle vintage horloge die ik heb gekocht de staat niet als omschreven. Welkom in de wondere wereld van de vintage horloge verslaving!

Ik koop inmiddels puur op looks… en calculeer een service in. Effectief is elk movement te vervangen/servicen. De plaat en kast zal je het mee moeten doen. Service kost tussen de 150 tot 500 euro.

Hier op het forum koop je van liefhebbers. Misschien betaal je een hogere prijs, maar hogere kans op goede de krenten uit de pap.

1 like

‘Buy the seller’ wordt niet voor niets gezegd :wink:

Ik heb wel een vintage Tissot te koop maar dan zit je wel in een andere prijsklasse… mocht je interesse hebben stuur me maar een pb.

Mijn eerste vintage aanschaf via Catawiki was een vergelijkbaar drama. Kopen via het forum bevalt mij beter.
Laat je pret niet bederven!

Volgens mij vergeet je te vertellen dat de verkoper (ene KoningKlok) direct gereageerd heeft. Aangeboden probleem te verhelpen of zelfs geld terug te geven, horloge liep bij verkoop. Aanbod was en is eerlijk. Horloge is overigens door mij op dit forum gekocht van @HorlogeHalle als onderdeel van een partij. Lugholes zijn wat te ruim (vermeld in advertentie), vandaar de prijs.
Sell the buyer?

Welkom op het forum.

10 likes

Hoor en wederhoor!

4 likes

En ?

Gelukkig door goed contact met de verkoper, @KoningKlok, heb ik het horloge kunnen terugsturen. Hij gaat even kijken of het nog te maken is en anders krijg ik het geld terug. Fijn opgelost dus.

3 likes

Kijk dat is zoals het hoort.
Netjes opgelost!

1 like