Om het eens te proberen, geboden op een vintage op de baai. Het is een Edox Hydrostar, en ik vond hem wel leuk Hij is iets van 36mm (alleen liniaal bij de hand, dus niet echt precies)
Iemand die iets meer over dit horloge kan vertellen? Ik ga hem zo even open maken, dan kan ik het uurwerk even fotograferen. Het is in ieder geval een handopwinder, en hij loopt (geen idee hoe nauwkeurig).
Kan iemand mij vertellen hoe ik de datum verstel? Ik kan hem op winden, en 1x uittrekken. Bij het uittrekken kan ik de wijzers verstellen, alleen de datum lukt mij nog niet?
Kan iemand mij vertellen hoe ik de datum verstel?
Ik kan hem op winden, en 1x uittrekken. Bij het
uittrekken kan ik de wijzers verstellen, alleen de
datum lukt mij nog niet?
Wellicht heeft het uurwerk nog geen snelverzet en moet je gewoon 24 uur doordraaien.
Bij sommige uurwerken kun je na het verspringen van de datum terugdraaien tot even voor 21.00h en dan weer naar 24.00h; dat werkt sneller dan 24uur doordraaien.
Ik ben hem even aan het testen, en hij loopt wel flink achter. Ongeveer 1m/uur. Is dit iets wat zelf via een regelschroefje af te stellen is? Zo ja, kan iemand mij dan ook vertellen hoe dat moet? Of valt zo’n afwijking buiten de afstelmogelijkheden, en is dit een duidelijk teken dat hij een beurtje moet hebben?
En als je de wijzers helemaal 24 uur door draait, verspringt de datum dan ook niet?
Ik heb er ook een maar dan zonder datum en inmiddels met een originele Edox bandje en sluiting. Mijn horloge loopt heel netjes, dus dat was een geluk bij de koop. De foto’s zijn wat oud, inmiddels heb ik het glaasje netjes gemaakt.
Vintage heeft altijd wel wat…Daarom ben ik nog op zoek naar de Casio G-shock
DW 5000c, dat is de allereerste G-shock en made in Japan.
Dus bezoekers weet iemand er nog een te vinden laat het mij even weten.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de datum verstel?
Ik kan hem op winden, en 1x uittrekken. Bij het
uittrekken kan ik de wijzers verstellen, alleen de
datum lukt mij nog niet?
Datum verstellen lukt inmiddels! Inderdaad 24 uur doordraaien. En de truc van Brutus werkt ook, om hem naar iets voor 21:00 te draaien, en dan weer over de 24:00 heen
Wat betreft duikring: ik zou het niet weten. De gedachte was ook al bij mij op gekomen, maar ik kon op google geen plaatjes vinden van dit horloge. Verder wist ik ook niet zo goed hoe ik hier achter zou moeten komen.
Als iemand nog wat kan vertellen over het afregelen van dit horloge, graag!
Die minuut per uur is echt teveel om even bij te kunnen regelen.
Kan zijn dat de spiraal is “verkleefd” maar het kan ook zijn dat ie een beurtje nodig heeft.
Ga niet naar een juwelier (moet er ook weer aan verdienen), maar naar een horlogemaker en vraag vooraf naar de kosten!
Een beurtje voor een eenvoudige handopwinder zal rond de 40/50 euro kosten (excl. glaasje en nwe kroon).
Omdat ik eigenlijk vind dat ik op een forum geen openlijke reclame dien te maken voor bepaalde firma’s. Andere firma’s kunnen (waarschijnlijk) ook goede diensten leveren,vandaar de PB.
In jouw topic over het Omega-horloge heb ik bewust wel een link naar de forumsponser geplaatst om het evenwicht in het topic te bewaren.