Mijn eerste vintage.

Heb onlangs mijn eerste vintage gekocht en deze wilde ik jullie niet onthouden.
Deze loopt ook wel aardig op tijd, +3 sec per week.
Ook even een vraagje, volgens de verkoper zou hij van 1959 zijn, zou dit kunnen?

En met de band die er nu opzit.

Groeten, Ben.

BEste Ben,

mooi horloge, en een Omega dus dat is altijd goed :wink:
Hij ziet er perfect uit, mooie aanwinst.
Om het jaartal te bepalen heb je het serienummer nodig, dat staat op het uurwerk.
Heb je dat nummer of een foto van het uurwerk?

Groet,
Martin

Prachtige klok hoor…
Zelf heb ik er ook een paar,en ben er uiterst tevreden mee.
Aardig op tijd zeg je met +_ 3 sec.per week!!!???
Dat is echt waanzinnig voor een klok van deze leeftijd! deze afwijking per dag zou al uitstekend zijn!
Veel plezier ermee,grtz Leetje

Bedankt voor de reacties.

@ MaPaLu: Nee ik heb het nummer niet en ik zou niet weten hoe ik hem open krijg.

@ Leetje: Sorry foutje van mij, ik bedoelde per dag.

Mooi hoor, gefeliciteerd met de aanwinst(tu)

Even langs de horlogemaker (géén juwelier, dat is een andere tak van sport!), die kan hem wel open krijgen zonder te beschadigen.

idd even langs een horlogemaker, die kan hem zeker openmaken, dan even een paar mooie plaatjes schieten, en even het nummer opschrijven wat op het uurwerk staat en wat op de binnenkant van de achterdeksel staat.

Dan kan ik wel voor je kijken wanneer het is gemaakt (daarvoor is het nummer op het uurwerk nodig)en je meerdere info geven over het horloge (daarvoor heb ik het nummer dat aan de binnenkant van de achterdeksel staat nodig).

Groet,
Martin

Bedankt voor jullie hulp, ik heb er eens over aan het nadenken geweest en ben tot de conclusie gekomen dat hij voor mij van '59 is.
Dus ik laat hem niet openmaken om dan vast te stellen dat hij niet van '59 is (mijn geboortejaar) en dan is het magische er voor mij af.
Misschien dat ik later nog van gedacht verander (waarschijnlijk wel) maar voor het ogenblik hou ik het zo.
Langs de andere kant, het is dankzij het Vintage gedeelte hier dat ik echt wel van vintage ben beginnen houden.
Als ik zie wat voor mooie horloges hier langskomen, komt het water me wel regelmatig uit mijn mond.
En nu op zoek naar iets mooi uit 1995 voor mijn dochter, dan krijg ik misschien mijn Breitling colt terug van haar…:slight_smile:

Erg mooie combinatie met het rosé!
Van harte en sterkte om je komende verslaving in de hand te houden;)

Goed verhaal, en een prima rede.
Mocht je in de toekomst het als nog willen weten, laat het weten, ik kan het zo nakijken voor je, en eventueel kan ik je een overzicht sturen waar de nummers op staan, zodat je dan als nog “opzoek” kan gaan naar het juiste horloge :wink:

En welkom en probeer inderdaad je je hobby in de hand te houden, of liever gezegd, om de pols te houden.

Groet,
Martin

Montredon Schreef:

Bedankt voor jullie hulp, ik heb er eens over aan
het nadenken geweest en ben tot de conclusie
gekomen dat hij voor mij van '59 is.
Dus ik laat hem niet openmaken om dan vast te
stellen dat hij niet van '59 is (mijn
geboortejaar) en dan is het magische er voor mij
af.
Misschien dat ik later nog van gedacht verander
(waarschijnlijk wel) maar voor het ogenblik hou ik