Mijn eerste vintage

Het is nu wel officieel. Dit forum samen met het seiko virus is erg gevaarlijk.

Aangestoken door de post van vele seiko vintages, werd laatst mijn aandacht getrokken door een 6309-7290 die werd aangeboden door een forum lid. Het horloge heeft me dagenlang zitten aankijken vanaf het computerscherm. Uiteindelijk heb ik toch maar de stap genomen zonder enige kennis van vintage seiko’s. Per slot van rekening leek het een mooie uitbreiding van mijn duiker verzameling. De koop was snel gesloten en van de vorige eigenaar kreeg ik ook nog eens websites aangereikt om wat meer te weten te komen.

Vandaag is het horloge binnengekomen. Blij verrast. Zag er toch nog best goed uit. Er zitten draagsporten op het horloge, maar dat stond vermeld in de advertentie. Op de foto’s zijn ze duidelijk te zien, maar om de pols valt het wel mee.

Bij aankomst heb ik het leren bandje, dat eraan zat, vervangen door een zwarte nato dat ik nog had liggen. Persoonlijk vind ik dat toch beter passen bij een duiker. Misschien heeft iemand nog andere suggesties?

Even met het horloge geschud en ja hoor, hij begon direct te lopen. Op tijd gezet en nu maar afwachten hoe hij verder op tijd blijft lopen. Ik ben benieuwd.

Ik ben nog wel van plan om het horloge een servicebeurt te geven en de afdichtingen te vervangen. Het horloge moet toch waterdicht zijn, vind ik er gewoon bijhoren bij een duiker. Maar daarvoor moet ik nog op zoek naar iemand die dat kan in de buurt van Tilburg. Misschien dat iemand van dit forum dat weet.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of ik er nog meer aan moet laten doen, of gewoon de charme van zijn leeftijd laten zien.

Maar genoeg geschreven, hier zijn de foto’s.

Michel

Hele leuke aanwinst! WRX misschien kun je ooit nog eens een orginele seiko stalenband eromheen leggen? Is ook wel kek! Verder tof klokje, veel plezier ermee.

Dit zijn geweldige horloges. Deze heb ik zelf ook en ik ben er blij mee!
Afgezien van een eventueel servicebeurtje zou ik er niets aan doen. Hij is al een paar jaar oud en dat mag best gezien worden - voorzover je het aan dit horloge ziet.

Mooie Seiko,hoor! Gefeliciteerd met de ‘nieuwe’ aanwinst:)
Niet te veel aan laten doen, hooguit de ergste butsen eruit, of ook niet.

Dit zijn echt leuke en goede horloges. De wijzerplaat is wel vervangen denk ik zo. Waterdicht maken is vaak lastig met de oudere exemplaren. Ik zou hem lekker laten zoals hij is.

Mooi! Ik vind de band er ook goed bijpassen. Een hele stoere uitstraling. Daar past de ‘gebruikte’ uitstraling goed bij. Ik zou er niets aan doen…

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.
Je eerste Vintage en meteen al een schot in de roos.
Het is een horloge met een warm kloppend hart, omsloten door een solide harnas.

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit solide horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

…even helemaal gemist Michel, ik kijk niet zo vaak op het vintage forum. Mooi met die band erom! Veel plezier nog van het horloge en als je hem nog een opknapbeurt gaat geven ben ik erg benieuwd naar het resultaat…

Groeten,

Stefan

Hoi Stefan,

Het horloge is momenteel in onderhoud. Als ie terug is laat ik het weten en wat er allemaal aan gebeurd is.

Groeten,

Michel

Vet! En blijf het ding a.u.b. ook soms op de nato dragen?!

Gr. R.

Niks meer aan doen, ik vind hem super zo zeker op de Nato , vind het een mooie combo…

Een paar weken geleden heb ik mijn 6309-7290 naar Richard Askham gestuurd voor een onderhoudsbeurt. En afgelopen maandag heb ik hem weer ontvangen.

Tijdens de onderhoudsbeurt heeft Richard me op de hoogte gehouden wat er allemaal moest gebeuren. Een van de klachten was dat ik de rotor ergens tegenaan hoorde schrapen. Dit kwam volgens hem, doordat de dial al een keer eerder vervangen was. Daarbij was die persoon vergeten een plastic ring terug te zetten, waardoor het uurwerk niet goed vast zat. Een nieuwe ring is dan ook geplaatst.

Ook de dial op zich zat niet goed vast, omdat de pootjes waren afgebroken, Daardoor was er ook slijtage te zien op de (atermarket)dial van de urenwijzer. Deze is dan ook vervangen door een nieuwe.

Vervolgens is het uurwerk helemaal schoongemaakt en geolied. Hiermee was gelukkig verder niets mee aan de hand. De rubbers zijn vervangen en de kast is zonder uurwerk getest op waterdichheid. Helaas ging bij Richard de tester kapot op het moment dat hij de test wilde doen met het uurwerk. Dat laatste heeft hij dan ook niet gerekend in de prijs en het advies gegeven om de test voor de zekerheid te laten doen bij een andere horlogemaker.

Verder is aan het horloge niets meer gedaan, volgens mij nog heel licht gepolijst, maar hij ziet er nog behoorlijk geleefd uit. Maar dat mag van mij.

Ik ben blij dat ie weer terug is.

Michel

Puik werk geleverd hij is weer als nieuw (tu)
Veel genot gewenst!

mvg, Frans

Die kan er weer jaren tegen(tu) Veel plezier met deze mooie Seiko.

Ziet er mooi uit! Ik ben blij dat je dit horloge hebt kunnen geven wat het verdiende (en blijkbaar ook écht nodig had :() Nog erg veel plezier ervan gewenst!

Groeten,

Stefan