Heb vandaag in een kringloop een zakhorloge zien liggen,vond hem zo zielig in een hoekje liggen dat ik dacht ja waarom niet,mocht hem voor 50 cent meenemen.
De kroon of opwind stift onbreekt wel weet helemaal niks van dit merk kan ook niks op google vinden,is wel swiss made.maar weet zeker jullie kunnen me vast wel verder helpen.
-wat voor uurwerk is het.
-ongeveer de leeftijd
-en of er nog leven ik geblazen kan worden.
Goed hoor!!
Alleen al het bekijken van dit zakhorloge is die 50 cent, meer dan waard.
Maar enfin,
Alle adviezen omtrent technische zaken laat ik graag over aan de deskundigen die hier ruimschoots aanwezig zijn op het forum.
Ik ben niet zo van de zakhorloges, toch vind ik het wel een apart ding. De opgelegde cijfers vind ik erg apart net als de gravering. Toch is het geen duur horloge, alleen de balans heeft een jewel en de kast is van niet-edel metaal.
Het uurwerk moet hoe dan ook dringend worden schoongemaakt, dit is niet alleen optisch te zien maar de balans is ingesteld op maximaal vertragen (snel lopen duidt op een vies uurwerk), een vorige eigenaar heeft dus al geconcludeerd dat hij niet goed meer liep. De gemiddelde uurwerkmaker kan dit voor je doen en heeft dan waarschijnlijk ook wel een stift en bijpassende kroon voor je.
Forumlid Koen kan denk ik wel enige toelichting geven op dit kaliber. Heb net een leuk zakhorloge van hem overgenomen dat dienst doet op mijn werk, omdat ik daar geen polshorloge mag dragen.
Erg leuk om een zakhorloge te bezitten, want daar is het toch grotendeels mee begonnen!