Mijn eerstvolgende aanwinst

Soms kom je een horloge tegen waar je in één klap verliefd op word. Ik had het met dit model de Atlantic Worldmaster Art Deco. Ik ga overigens voor het model met de gouden wijzerplaat.


Ik vind Atlantic ook een leuk merk, vind alleen die A op 12 uur zo op een vrijmetselaars teken lijken dat ik me afvraag of het zo bedoeld is of niet…

Je had in een ander draadje (dacht dat jij het was) dat er een lijst van leveranciers was in Nederland, daar heb ik wel interesse in dus als je die kan posten of een link hebt, graag …

Ik heb nog geen antwoord van de Nederlandse ditributeur. http://www.x-watches.nl/
Zodra ze reageren zet ik het in de post. Dit model is volgens mij een kopie van de Blyssa Mecaline maar het kan natuurlijk ook zijn dat Blyssa Atlantic kopieerde.

Hent Schreef:

Ik vind Atlantic ook een leuk merk, vind alleen
die A op 12 uur zo op een vrijmetselaars teken
lijken dat ik me afvraag of het zo bedoeld is of
niet…

Dat was ook het eerste wat in mij opkwam…

ik vind het een mooi horloge, alleen met gouden wijzerplaat en goudkleurige kast, lelijk. Ik zou zelf voor staal, wit/zilver gaan.
de looks zijn iig mooi.

Ik geloof dat ik zelf ook voor staal, wit/zilver zou gaan. Maar afgezien van die nuance, is dit zeker een leuk horloge!! (tu)
Zo heb ik op eBay.de een keer in de allerlaatste minuut nét naast een Atlantic gegrepen!! :frowning: Maar ja, dat hoort bij de sport.

Staal wit en zilver komt er in de toekomst ook nog wel bij. :wink:

Het Vrijmetselaarsteken bestaat uit een passer en een winkelhaak. Het teken van Atlantic is een passer met gradenboog welke werd gebruikt bij het koers uitzetten op scheepskaarten. Is toch een beetje anders.

Ook ik heb al meerdere malen naast een Atlantic op e-bay gegrepen, ik vind je keuze dan ook erg benijdenswaardig :smiley:

Heel veel plezier er alvast mee, en ik wacht met spanning op foto’s!

dreski Schreef:

Het Vrijmetselaarsteken bestaat uit een passer en
een winkelhaak. Het teken van Atlantic is een
passer met gradenboog welke werd gebruikt bij het
koers uitzetten op scheepskaarten. Is toch een
beetje anders.

Klopt, maar geef toe, het lijkt er wel veel op. Overigens vind ik het wel een heel mooi horloge! Mooie wijzerplaat, mooie incexcijfers!

Ja natuurlijk lijkt het erop. Ik wilde alleen maar aantonen dat er echter geen verband is tussen de vrijmetselaars en het horloge. Ondanks het feit dat het horloge redelijk betaalbaar is zal ik gezien de feestdagen mijn koop wel even moeten uitstellen tot begin 2008.:frowning:

Bedankt voor de uiteenzetting. Maakt het inderdaad waarschijnlijker dat het er niets mee te maken heeft.

Lijkt heel erg veel op mijn ex Blyssa Mecaline, was alleen geen automaat.

Ik kwam deze nog tegen.

http://cgi.ebay.nl/New-SWISS-Automatic-Watch-ATLANTIC-Worldmaster-ART-DECO_W0QQitemZ230192687871QQihZ013QQcategoryZ31387QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

klopt als je iets verder las zou je zien dat ik dit al vertelde. :wink:

Oeps dat wel natuurlijk!

Ik heb contact gehad met de distributeur. Er zijn nog geen dealers in Nederland. Wel kun je ze gewoon bij X-Watches kopen in Breda. Men heeft daar ook een winkeltje. Even sparen en dan op naar Breda!