Mijn eigen bandenbox geknutseld

Kijk hem dan :star_struck: Top, complimenten :+1:t4:

1 like

Dat ziet er ontzettend goed uit! Vakmanschap hoor :wink:

1 like

Heel cool! Werkt dat makkelijk, met zo’n laser snijder of moet je daar flink voor gestudeerd hebben? Ik weet dat er tegenwoordig bijna pocket-formaat machines zijn :stuck_out_tongue: maar met alleen de machine ben je dr niet. Je zult ook nog software en wat know-how nodig hebben lijkt mij??

1 like

Ah serieus gereedschap :slight_smile:
Helaas heb ik deze niet tot mijn beschikking, tijdje met een lasersaur mogen werken maar die was vaker in onderhoud dan operationeel (door onkundig gebruik door mede gebruikers).
Wellicht ergens dit jaar eens kijken of ik een goedkope chinese variant op de kop kan tikken zodat ik er thuis mee aan de slag kan want dit soort resultaten doet bij mij altijd weer het bloed stromen :slight_smile:

@RNooij in basis moet je een beetje kunnen tekenen / overtrekken en je designs in zwart wit kunnen bouwen in een formaat dat je lasersnijder snapt. Je kunt ook met kleuren werken om zo difrentiatie aan te brengen in gebruikte laser vermogen (laag voor graveren en hoog voor snijden).

En wat dus super belangrijk is dat je voor goede waterkoeling (voor de lasermodule), en afzuiging zorgt.
Laser snijden is in basis wegbranden, dus dat veroorzaakt rook (en als je niet uitkijkt brand) wat kan neerslaan op de laserspiegels waardoor je het laservermogen niet op je werkstuk krijgt maar in je spiegels en daarmee je spiegels (en die zijn niet goedkoop) sloopt.
Komt dus stiekem wel wat bij kijken maar als je eenmaal snapt hoe het proces werkt is het eigenlijk niet zo moeilijk.

2 likes

wow dat ziet er gaaf uit! Netjes gedaan man !

1 like

Dank je, het antwoord van sj44k
vat het goed samen

1 like

Waaauw! Dit is echt top. Zoiets wil ik ook wel voor mijn speedmaster :heart_eyes:

1 like

Prachtig!

1 like

super

1 like

Heel gaaf gedaan! De afwerking is echt top!

1 like

Prachtig gedaan, schitterend resultaat!

1 like

Gaaf gedaan hoor! Respect! :sunglasses::+1:

1 like

heel nice hoor!

1 like

Zeer mooi gedaan … klinkt alsof je zelf een laser cut machine tot je beschikking had ?

Tegenwoordig kun je bijna alles via internet bestellen / laten maken en gezocht op laser cutting en inderdaad een bedrijfje in NL gevonden … heb gevraagd wat zoiets ongeveer moet kosten en dan de foam in bijv. een Pelikan case doen als ultieme en onverwoestbare opbergdoos.

Nu nog even op een prijsopgave wachten voor het snijden …

2 likes

Top👍.

Op mijn werk heb ik een machine tot beschikking😉

Ik heb net een prijs doorgekregen:

Bedankt voor je aanvraag. Bij 1 enkel exemplaar moet je denken aan ongeveer €11,- ex btw en verzending. Bij 100 stuks is de stuksprijs ongeveer €2,65.
Om te bestellen moet je zelf een tekening van het lasersnijwerk maken, uploaden en het materiaal selecteren, je krijgt dan direct een prijs in beeld.

Zelfs voor 1 st. is het interessant :slight_smile:

Stuur maar een PB indien iemand wilt weten waar … ik neem aan dat ik hier geen reclame mag maken door een bedrijfsnaam te noemen ??

3 likes

Hier heb ik ook wel oren naar. Sinds kort een Pelicase in bezit en daar zit van origine (denk ik, heb hem 2e hands gekocht) plukschuim in wat nét niet he-le-maal lekker past.

Zie het nu pas!! Nice!!

1 like

Fraai!

1 like

Ziet er strak uit! Mooi man. Ga ik met mijn jip en janneke laser niet voor elkaar krijgen. Het logo zou nog wel lukken. Hoe dan ook …petje af hoe strak het eindresultaat is geworden!

1 like