Mijn eigen hoekje

Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met kopen van gereedschap om zodoende te knutselen aan horloges, ik heb een beginnetje gemaakt qua gereedschap en ben veel aan het oefenen op uurwerkjes( lees uitelkaar halen en weer in elkaar zetten)

Ik heb op zolder mijn eigen hoekje ingericht en dacht laat ik is wat foto’s nemen, let niet op de rommel er staan vooral spullen van oma’s en oudtantes etc.

Uitzicht

Ik wou eerst al die zooi van dit bureau halen maar dat mocht niet van m’n moeder want ze had geen zin om “de hele zolder weer opnieuw in te richten”

dit bureau leekt mij ideaal om aan horloges te knutselen maar nu moet ik genoegen nemen met een ronde tafel.

Groeten Antoni!

Dat wik ook!!

Prachtige werkplaats. (tu)
Helaas springen er bij mij geregeld onderdelen weg uit de pincet, de laatste keer vond ik het onderdeeltje 1,5m verderop met behulp van een goede zaklamp. :wink:

Mijn beste,

Bureau of ronde tafel!! Jou ‘hoekje’ ziet er toch fantastisch uit!!
En even zo belangrijk, het juiste gereedschap.

Ik wens je dan ook veel voldoening met het onderhoud, het verfraaien en vooral het genieten van je horlogepassie.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Hallo Antoni,

Een goede opstelling.
Zoals diashock al aangaf, er springen wel eens schroefjes, veertjes weg.
Leg op de vloer een wit laken, dat vereenvoudigd het terug vinden een enorm stuk.

Zie plaatje 6 uit dit verhaal:
http://people.timezone.com/mdisher/tzwssamplelesson/sample1.htm

Met vriendelijke groeten,
Inca

Lijkt mij een uitstekend hoekie om lekker te oefenen!

een goed begin! veel plezier met de hobby!

Ziet er goed uit, prima plek om te knutselen! (tu)

Een paar tips: zet een smal naar boven overstekend latje tegen de achter- en zijkanten; aan de voorkant zou je een balkje tegen het voorblad aan kunnen schroeven (even hoog als het werkblad) maar met een afgeschuinde hoek tegen het werkblad, zo heb je een “gootje” waardoor onderdelen of gereedschapjes niet van het werkblad af kunnen rollen.
Om op te werken zou je zo’n rubber groen “onderlegblad” kunnen kopen (kan van Bergeon, maar waarschijnlijk hebben ze in de kantoorboekhandel ook wel zulke dingen) iets makkelijker aan de ogen en op het rubber stuiteren onderdeeltjes iets minder als je ze laat vallen…

Veel knutselplezier!

Groet,
Paul

Dat ziet er goed uit!

niks mis mee!