Ik wil mijn ervaring met Lorus toch even openbaar maken.
In september 2016 heb ik via het internet, een Lorus RT333FX9 gekocht. Ik betaalde toen iets van een €100. Op zich een mooi leuk simpel uurwerk. Tot voor een paar weken. Ik merkte dat de datumaanduiding niet overeenkwam met de reële datum. Bij het corrigeren merkte ik op dat de wijzers van het uurwerk stilstonden. Raar, vermits ik nog niet zo lang geleden de celbatterij had laten vervangen. Toen kreeg ik pas in de gaten dat de fluoriserende randjes van enkele cijfers los op de wijzerplaat lagen en hoe, ironisch het noodlot soms is, het cijfer 0 in het midden over de secondewijzer en een andere wijzer was gegleden waardoor het volledige uurwerkmechanisme werd geblokkeerd.
Omdat het volgens mij niet normaal is dat deze randjes loskomen nam ik contact op met de internetwinkel. Ik stuurde bijgevolg een mailtje samen met enkele foto’s naar de verkopers maar daar kreeg ik te horen dat het uurwerk buiten de garantie van 2 jaar viel, namelijk 10 maanden. Het tegenvoorstel was dat ze mijn horloge wel wilde herstellen aan €15 ex. verzendingskosten. Naderhand kreeg ik een mailtje waarin werd vermeld dat de tandwieltjes kapot gedraaid waren, door de motor of weet ik veel, en dat het volledige uurwerk diende vervangen te worden dit voor nog eens €50. Hierop heb ik contact genomen met Seiko omdat, nog steeds volgens mij, het abnormaal is dat die cijfers loskomen en of er geen oplossing van Seiko kon komen. Ik heb dan van de verantwoordelijke costumerservice van Seiko, een bericht ontvangen dat ze het jammer vond en nog wat uitleg maar de slotsom luidde; het uurwerk is uit de garantie. Het gevolg is nu wel dat mijn vertrouwen in Lorus, Seiko weg is:pensive:. Ondertussen heb ik een ander uurwerk, geen Seiko of Lorus, en hopelijk ben ik nu weer voor een paar jaartjes gerust.
Tot zover mijn ervaring met Lorus, Seiko.