Mijn (ex) Grand Seiko's en hoe verder?

Sinds 2016 ben ik een fan van Grand Seiko en op deze echte winterdag waarop je toch grotendeels binnen zit ben ik eens nagegaan wat ik in de afgelopen jaren heb gehad. En dat zijn er meer dan ik had gedacht.

Naast Grand Seiko’s heb ik natuurlijk ook wel wat andere merken in mijn bezit gehad zoals een paar Omega’s, Nomos, Wempe, Oris en een paar Rolexen.

Uiteraard ben ik een fan van GS, maar ben ook niet blind voor de gebreken die ze soms hebben in mijn ogen. Een paar kreten: te klein (37 vind ik te klein voor mijn ruim 19cm polsen), te dik in verhouding tot de diameter of te zwaar. Dat gezegd hebbende; geen enkel horloge is natuurlijk perfect.

Bijgaand de GS’n die ik heb gehad:

6145-8000

6146-8000 cross hair

SBGA415

SBGA375

SBGJ019

SBGM027

SBGN007

SBGR051

SBGR305

SBGV011

SBGV207

SBGV245

SBGW031

SBGX063

SBGA211

Op dit moment heb ik nog in bezit de SBGA211, SBGA375 en de SBGV245.

Ik heb het idee dat ik aan het einde ben gekomen van mijn GS periode. De 211 en 375 zullen blijven maar op een uitzondering zoals wellicht de Skyflake, komt er niks meer bij.

Dus hoe nu verder? In elk geval komt er een Chrono en dat kunnen de volgende zijn:

De Omega Speedmaster 57

Breitling Premier Panda

Zenith El Primero 42

Zenith Chronomaster Sport

Maar de Chronomaster zal wat meer kosten dan ik eigenlijk van plan ben uitgegeven.

Wellicht zie ik andere opties over het hoofd in de prijsklasse 4500-6000 euro. Ik sta open voor suggesties.

40 likes

Wow wat een ex Gs collectie :-).

Van jouw keuzes zou ik of voor een Zep gaan of de Breitling.

Als ik een optie mag inbrengen

:point_down:

6 likes

Deze zou ik meteen weg strepen. Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar een navitimer of moonwatch

7 likes

Interessant om zo je stappen en overwegingen te lezen. Zeker omdat ik ook wel eens uitgekeken ben bij grand seiko.

Ik heb zelf nog een seiko 6138 panda, die vind ik erg mooi. Een moderne chrono zou ik zo niet weten. Die zenith chronomaster sport is wel gaaf, maar wel wat een lookalike van de daytona. Een hand opwinder zoals de speedmaster zou ik me aan gaan ergeren.

Ik vind de panda opzet met twee subdials mooi. Horisontaal of verticaal maakt me niet zoveel uit.

Heb je al eens zo’n montblanc met een single pusher chrono overwogen? Een beetje groot, en geen heritage, maar ik vind de layout wel mooi. Zenith heeft er ook een paar met twee subdials.

1 like

Bijzonder fraaie GS collectie heb je zo in de jaren gehad zeg. :ok_hand:

Voor nu…die Speedy 57 is wel erg mooi. De nieuwe Zenith ook.

Benieuwd wat het gaat worden…

1 like

Deze bedoel ik:

2 likes

Hier heb je gekozen voor de JLC maar deze zie ik alle vier wel passen op je pols.

m

Jlc master geographic ?

5 likes

Man wat een verzameling exen! :scream:
Nu eindelijk rust?

U hebt de tekst niet gelezen?

1 like

Jawel hoor, maar dit aantal blijft mij verbazen .:
Met G.S. bent u klaar, en nu begint u toch niet hetzelfde te doen met een ander merk? :innocent:
Alhoewel, waar bemoei ik mij mee, een mens moet een hobby hebben.

1 like

Wow, wat een pareltjes heb jij gehad en heb je nog :ok_hand:t2:

Die Speedy 57, zou mijn voorkeur naar uitgaan. Alhoewel die ZEP ook heel mooi is.

1 like

Dat is nou het fenomeen flipperen.
Welkom in de wondere wereld van het horloge verzamelen.

1 like

Bedankt voor de suggestie maar dit is niet mijn smaak Whisky

1 like

Waarom dan?

Nee nooit overwogen. Ik ga kijken :slight_smile:

Zeker, ik kom erachter dat ik de Zenith Tipo CP2 vergeten ben bij mijn opties te zetten

7 likes

Dat klopt! Maar die is wat buiten mijn beoogde budget helaas

Eigenlijk ben ik niet op zoek naar rust maar naar wat nieuws :slight_smile:

1 like

Wat een imposante (ex) verzameling :wink: en zo te lezen en zien een liefhebber :grin:

1 like