Mijn (ex) Grand Seiko's en hoe verder?

Ik denk dat het inderdaad gevoeldsmatig is. Waterdichtheid zegt niets over fragiliteit. Enkel iets over waterdichtheid.

1 like

Wat afwijkende typetjes, wel subdial(s) geen chrono:

2 likes

mijn overzicht van ex-en is minder lang :stuck_out_tongue_winking_eye:
Suggestie voor nieuwe weg om in te slaan: Bell & Ross BR-05 chronograph

Niet in mijn bezit, met 42 mm te groot voor mijn pols, maar wat een beauty!

2 likes

Indrukwekkend lijstje GS’en heb je versleten door de jaren heen! Mag ik vragen waarom die SBGA415 het veld koest ruimen?

Van de chrono’s die je noemt zou ik gaan voor de Omega. 100m WR (itt de ZEP), urenindicatie (itt Breitling), lekkere gangreserve en een voorbeeld van hoe een datumvenster moet worden weggewerkt.

Lijken de Zeniths je niet wat druk met al die kleuren (zeker als je die prachtig cleane GS’en gewend bent)?

Beste, beide Zenith’s zijn 100mtr waterdicht…

1 like

Gezien de kwaliteit die we konden constateren tijdens een laatste bezoek aan de dealer waar ze ook Bell & Ross hadden acht ik dit merk behoorlijk kansloos.

Wat een blamage voor dat geld.

1 like

Je hebt gelijk! Ik had een WR van 30m in mijn hoofd…

1 like

:grimacing:

Niet mijn ding :slight_smile:

1 like

simpel

Ik heb deze gepast, laten liggen omdat ik de Explorer eerst wilde hebben. :thinking:
Maar man man wat een prachtstuk is dat zeg in real live.
Daarnaast een mooi horloge op de wat grotere pols.

1 like

Dat heeft twee redenen. Ten eerste kon ik er een lid van HF een plezier mee doen. Het was zijn grail (in mijn beleving bestaat zoiets niet echt). In de tweede plaats had ik wat moeite met de wisselende kleur van de dial. Puur persoonlijk. Maar het is echt een schitterend horloge. De kastvorm, het titanium en ook de dial is ongelofelijk.

3 likes

Mooi hoor! :clap:

Bedoel je hiermee dat hij soms wat grijzer en soms wat meer champagne oogt? Zo lijkt het op foto’s althans…

1 like

Pracht collectie GS’en die je hebt (gehad).

Ik zie erbij met lumen op de wijzers. Daar krijg ik echt opspelend maagzuur van (my bad).
Op dit moment hebben ze er een met afgeknipte punt uurwijzer. Quelle horreur!

Deze

3 likes

Meer bruin/taupe

1 like

Een Rennie dan maar?

1 like

Zo heeft iedereen zijn eigen afknappers denk ik.
Nog afgezien of je lumen op een dresser zou willen, zijn voor mij de strakke dauphine wijzers en de afwerking de redenen dat GS 10 uit 10 scoort.

Waar zie je dan lumen op een dresser bij bovenstaande horloges?

Als je pols het toelaat, de Tipo, als je dikte van de speedmasker 57 ok vind, dan zou ik ook de Heuer autavia 02 bekijken…

5 likes

Tjonge ik zie dit topic nu pas.

Maar wat een prachtige suggesties en ex GSsen :ok_hand:

1 like