Mijn Grail: Memovox!

Een tijdje terug heb ik de UG Polerouter verkocht, omdat ik daar geen klik mee had. Van de opbrengst plus nog wat extra geld verdiend met klussen aan horloges voor anderen wilde ik een JLC Memovox aanschaffen.
Vandaag op de Rikketik is dat dank zij het scherp oog van forumlid Tjeerd gelukt. Ik liep er langs maar deze JLC is door hem gespot:

Met twee originele gemerkte kronen en 35 mm kast met bijzonder fraaie lugs. Thuis op het afregel apparaat: lijnen nagenoeg horizontaal dus heel nauwkeurig en een amplitude van 290. Alleen twee vlekjes op de wijzerplaat en het uurwerk zit iets los in de kast.
Dus nog wat werk, maar een veelbelovend project!

26 likes

Hele mooie aanwinst :+1:
Staat ook bij mij hoog op de lijst.
Laatst bijna een gekocht maar was me uiteindelijk iemand voor

Mooi horloge. Ook mooi dat een forumlid heeft kunnen helpen met het vinden van je grail.

1 like

is een heel mooi horloge!

Heel erg mooi. Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Gevonden waarvoor je was gekomen, een heel mooi horloge!

WoW, hiermee maak je gelijk korte metten met de kritische kanttekeningen met betrekking tot Rikketik! En leuk van Tjeerd als watch-scout. Veel dragen!

1 like

Wow, verrry nice! Enjoy!

Memovoxen zijn prachtige horloges, gefeliciteerd!
Ik kan het niet goed zien, wat is die blauwe tekst op de dial?

Mooi man, van harte gefeliciteerd. Top!

Heel mooi.
Toevallig paar weekjes terug met een moderne(re) handwind Memovox op MP bezig geweest… Was alleen nét aan een ander verkocht toen ik toe wou happen.

Geniet ervan!

Hij ziet echt ALLES!

1 like

Mooi man hele fraaie aanwinst :+1:

Made in China

Gelukkig, nu met loep:
Jaeger Le Coultre
Fabrique en Suisse

Maar wel gek, Memovox staat er helemaal niet op.

Wow, dat is een héle mooie…wat een prachtige vondst :grinning:

Deze is af, een mooi stukje techniek.
Ik heb ook eens gedacht er een te kopen, maar deze had niet de gesigneerde kronen.

Mooie vondst, deze Memovox!

Dat is zeker een prachtig horloge!!!