Hierbij wil ik jullie even mijn Mido 18K witgouden dames horloge laten zien.
Hij heeft ook 6 kleine diamand chips onder en boven het uurwerkje.
Toen ik hem ca 1 1/2 jaar terug thuis kreeg was ik helemaal verbaasd dat het een echte Mido was want ik wist niet welk merk hij was toen ik hem kocht. De verkoper vertelde mij dat hij van ongeveer 1918 a 1920 was.
Nu weet ik dat Mido pas in 1918 is begonnen met horloges maken. Dus ik heb een mailtje naar de fabriek gestuurd. Deze vetelden mij dat de archieven van voor 1935 waren verloren gegaan dus dat ze hem niet konden checken voor mij aan de hand van het nummer. Maar ze wisten wel zeker te vertellen dat het een horloge van Mido uit de eerste jaren van de fabriek was. Ze wilden dan ook dolgraag wat meer foto’s ontvangen ervan.
Ik heb helaas geen scherpere foto’s op dit moment omdat hij zo klein is dat mijn camera het niet aankan. Moet ik nog eens aan iemand vragen die een betere camera als ik hebt.
“Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd”
Maar wat een bijzonder leuk horloge is dit. Een Mido horloge met een bewogen geschiedenis, met een ziel, met een uurwerkje ó zo schoon. En dit alles van een gerenommeerd horlogehuis, welke op jou foto’s wacht.
Fantastisch hoor!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren van dit hartverwarmende horloge.
Je ziet dameshorloges op dit forum niet vaak, maar dit is toch wel een bijzonder exemplaar!
En nog wel uit de beginjaren van dit huis. Wees er maar zuinig op.
Wow mensen ik heb hem laten taxeren en ik viel haast achterover.
Geschatte waarde op op b.v veilingen tussen 175 en 350 euro
Gemiddelde handelswaarde 250 Euro.
Motivatie is niet zozeer het model dat de waarde bepaald, maar het merk, en de combinatie van 18K goud en de diamantjes. Vooral de diamantjes schijnen moeilijk verkrijgbaar en flink bij te dragen aan de waarde.
Maar ehh hij gaat echt niet in de verkoop ( zelfs niet voor die prijs )
Ben er echt aan gehecht geworden, en ook omdat het mijn eerste aankoop was.