Mijn Heritage Collection LoireSkeletonbamiezakhorloge

Ik had nog een standaard over voor een zakhorloge die van een Mjolna horloge was waar nog steeds de kroon van is gebroken. Ik las in een tijdschrift een advertentie van Atlas uitgeverijen dat je een hele collectie zakhorloges kon gaan sparen. De eerste kon je aanschaffen voor 4,90 zonder aankoopverplichting van de volgende exemplaren. Ik heb dus alleen deze genomen zodat ik mijn standaardje weer kon gebruiken. Hij is mechanisch dus niet die kwartsmeuk die je bij de Bruna winkels kan kopen. Wanneer je hem goed bekijkt zit er een degelijk bamieuurwerk in. Hij valt helaas niet binnen de Chronometer Certificering,:wink: Na één avond loopt hij 5 minuten voor.:smiley:
Ik heb geen idee hoe ik hem kan afregelen want ik kan hiervoor niets in het uurwerk vinden. Weet iemand dit misschien? Voor nog geen 5 euro heb ik er in ieder geval al lol van gehad. Al is het alleen al het posten van dit topic. :smiley:

Hier het schitterende Bamieuurwerk.

Mooi afgewerkt olifantenlullenleer met visschubbenprint

Let op de mooie vintage plastic binnenring. :wink:

Haha, daar kan je de bami in opbergen:D

Waar heb je dat vandaan?

Hé, dat is hetzelfde uurwerkje als in mijn RexXor van de Kijkshop!

Afregelen doe je met het palletje met de twee pinnetjes waar de spriraal inloopt. Dat is heel standaard (voor eenvoudige designs). Als je de spriraal korter (counterclockwise) maakt, gaat ie sneller lopen (clockwise wordt ie langer en gaat ie langzamer lopen).