Tis me gelukt jongens! Een wristshot toevoegen aan een fragmentje van me op VTM Nieuws !
Aanschouw: vintage Baume & Mercier chronograaf
We klinken er op
In welk segment als ik vragen mag?
Mooi gedaan
Iets van de komende verkiezingen. De grap was dat ik zei nog niet te weten op wie ik ga stemmen, de journalist zei “de tijd tikt” en toen stelde ik voor mijn horloge in beeld te brengen terwijl ik er op tik .
Jaaa komop zeg dat was een binnenkoppertje
Haha, goeike.
Well played
Een binnenkoper?
Uw bedoelt inkoppertje?
Is het nou friet of patat?
Ik had je niet herkend.
Zekers een horloge van het Falcon plein? Zitte gij nou met onze klote te rammelen manneke…
Fritten
Hahaha schitterend! En knap horloge ook!
Friet. Het woord staat voor de bereiding en daarmee het gerecht.
Patat is een afgeleid woord van aardappel. Friet is gemaakt van aardappel, maar wordt pas friet na het in reepjes snijden en bereiden in een frituurpan, geleend uit het Frans van; poêle à frire. Fornuis om in te bakken.
De volharding van Hollanders dat friet, patat heet, is bizar. Het is gewoonweg een domme verbastering en lijkt zoals wel vaker boven de rivieren, een wanhopige poging om maar zoveel mogelijk Franse leenwoorden te vermijden.
Yesss
Vanaf nu ga ik enkel nog een friet bestellen in mijn favoriete frietzaak!
Verder zijn niet alle Nederlanders ook Hollanders
Ik heb in mijn jeugd Vlamingen meegemaakt (bijzonder aardige mensen) die weigerden ook maar een Frans woord in de mond te nemen en het de kinderen zelfs verboden!
Als voorbeeld het “verboden” woord centrifuge, dat noemden ze een droogzwierder!
Exceptioneel stukje Nederlands Cabaret
Het zijn gebakken aardappelen in de vorm van een friet.
Eind 17de eeuw, in de Maasstreek tussen Dinant en Luik, hadden mensen de gewoonte kleine visjes te vangen en te frituren . Toen eind 18de eeuw de Maas een keertje dichtgevroren was, vervingen ze de vis door staafjes aardappel: ziedaar de uitvinding van de friet.
FTFY