Mijn kinderen (bijna 3, 4 en 5 jaar) kijken alleen vol bewondering naar mijn horloges. Echt dure exemplaren heb ik niet, maar ze weten verdomd goed dat ze er vanaf moeten blijven. Dit geld echter niet voor: meubels, auto’s, elkaars speelgoed, papa’s voliere, telefoons, sleutels, gereedschap, laptop enz, enz…
Dus sterkte!!! Maar voor de rest zijn het wel schatjes hoor.
ik zou zeggen dat ie misschien aangeeft dat t tijd is voor een “break”. laat em ff met vakantie genieten en uitpuffen in zn kistje. weet je wel hoe zwaar zo een klokkie t heeft? er is maar weinig apparatuur dat 24/7 zn werk doet. tv gaat op standby, de computer en smartphone ook, de koelkastmotor slaat ook uit, de auto in de garage, etc. maar je klokkie tikt de hele dag door. :+
mocht na de break de klik er echt niet meer zijn tussen jullie, tja dan kan t tijd zijn voor een break up.
maar als ik jou zo hoor, ben jij degene die genoeg van de relatie heeft en stiekem al naar een ander aan t gluren is geslaan
mocht na de break de klik er echt niet meer zijn
tussen jullie, tja dan kan t tijd zijn voor een
break up.
maar als ik jou zo hoor, ben jij degene die genoeg
van de relatie heeft en stiekem al naar een ander
aan t gluren is geslaan
Van dat laatste maak ik geen geheim… het was en is enkel een twijfelgeval of een ander ‘in plaats van’ of ‘naast’ de huidige zou komen. Let wel: ik heb het over horloges, niet over vrouwen
Gisteren kwam het horloge weer retour met vakkundig gerepareerde band en zonder kosten. Hulde… chapeau en zulks!
Op dit moment tikt 'ie dan ook vrolijk aan mijn pols en probeert me stellig te overtuigen van de ‘naast’-keuze.
[quote=ecodrive]Wat is dat toch met kinderen dat ze aan klokjes willen zitten ?? Zou het iets te maken kunnen hebben met ekster gedrag of is het omdat ze nieuwsgierig zijn ?!
[/quote]
Het is een bekend feit dat kinderen het gedrag van hun ouders imiteren…
Gewoon houden en op de koop toe nemen dat ie af en toe stuk gaat, het is een gebruiksvoorwerp en soms het je zo’n jaar dat er van alles stuk gaat echter kan het maar zo zijn dat het komende jaar er niets gebeurt!
Ik zou er niet aan moeten denken om dan min of meer verplicht met een casio of tw steel te meoten lopen, dan liever geen horloge om.
Ik zou er niet aan moeten denken om dan min of
meer verplicht met een casio of tw steel te meoten
lopen, dan liever geen horloge om.
My thoughts exactly… als ik geen mechanische Zwitser kan raadplegen om me te vertellen hoe laat het is, dan consulteer ik wel een Chinees met Amerikaanse roots (lees: mijn telefoon).
'ja, mijn advies geef de moed niet op, als u bij een echte horlogemaker bent geweest en niet bij een juwelier(deze kunnen alleen maar verkopen) zal die er erger mee in zijn maag zitten dan u.
Geef deze vakman nog een kans hij is ook maar een mens, trouwens heeft u daarna nog problemen ik heb een adres voor u met een echte horlogemaker!
Geef deze vakman nog een kans hij is ook maar een
mens, trouwens heeft u daarna nog problemen ik heb
een adres voor u met een echte horlogemaker!
Begrijp mij niet verkeerd, ik mag absoluut niet klagen over mijn horlogemaker. Ondanks dat het tegenwoordig ‘moeilijk’ schijnt te zijn om onderdelen van bepaalde merken te verkrijgen, ben ik telkenmale zeer correct, zeer tijdig en voor een zeer schappelijke prijs geholpen. Voor de laatste reparatie (aan de band) heb ik niet eens een factuur gekregen.
mocht na de break de klik er echt niet meer
zijn
tussen jullie, tja dan kan t tijd zijn voor een
break up.
maar als ik jou zo hoor, ben jij degene die
genoeg
van de relatie heeft en stiekem al naar een
ander
aan t gluren is geslaan
Van dat laatste maak ik geen geheim… het was en
is enkel een twijfelgeval of een ander ‘in plaats
van’ of ‘naast’ de huidige zou komen. Let wel: ik
heb het over horloges, niet over vrouwen
Gisteren kwam het horloge weer retour met
vakkundig gerepareerde band en zonder kosten.
Hulde… chapeau en zulks!
Op dit moment tikt ‘ie dan ook vrolijk aan mijn
pols en probeert me stellig te overtuigen van de
’naast’-keuze.
ah, fijn dat ze nog een kans krijgt om t goed met je te maken. ik doe niet zo makkelijk een horloge weg. en als ik af en toe zie hoe vaak een horloge weer teruggeflipperd wordt denk ik wel es slaap er eerst nog een nachtje over. maar als de klik er echt niet meer is, tja dan is het wellicht beter voor ieder om een ander te zoeken.
en ik heb t ook over horloges
ah, fijn dat ze nog een kans krijgt om t goed met
je te maken. ik doe niet zo makkelijk een horloge
weg. en als ik af en toe zie hoe vaak een horloge
weer teruggeflipperd wordt denk ik wel es slaap er
eerst nog een nachtje over. maar als de klik er
echt niet meer is, tja dan is het wellicht beter
voor ieder om een ander te zoeken.
Valt me altijd weer op dat Marnix geen, of slecht, afstand doet van zijn horloge’s.
Bewonderenswaardig en geeft aan dat er goed over een aanschaf is nagedacht.
Zelf zit ik er tussen in, de helft gaat zeker niet meer weg wegens emo waarde.
De andere helft gaat weg/niet weg uit een combinatie van (ir)rationele overwegingen.
En daar “worstel” ik mee (zie eerder post)
ah, fijn dat ze nog een kans krijgt om t goed
met
je te maken. ik doe niet zo makkelijk een
horloge
weg. en als ik af en toe zie hoe vaak een
horloge
weer teruggeflipperd wordt denk ik wel es slaap
er
eerst nog een nachtje over. maar als de klik er
echt niet meer is, tja dan is het wellicht
beter
voor ieder om een ander te zoeken.
Valt me altijd weer op dat Marnix geen, of slecht,
afstand doet van zijn horloge’s.
Bewonderenswaardig en geeft aan dat er goed over
een aanschaf is nagedacht.
Zelf zit ik er tussen in, de helft gaat zeker niet
meer weg wegens emo waarde.
De andere helft gaat weg/niet weg uit een
combinatie van (ir)rationele overwegingen.
En daar “worstel” ik mee (zie eerder post)
Och, het is een keuze. Voor de 1 is het wel wat. Voor de ander niet. Want een goeie reden voor sommigen is dat als ie niet “genoeg” draagtijd krijgt ie weg mag. Daar zit ook iets in. Voor mij is het echter dat zelfs die ene dag waarop ik em voor een specifieke gelegenheid draag voor me al voldoende.
En voor andere gelden ook die irrationele overwegingen. Zoals een mooie backpack rondreis gemaakt met een klok die eigenlijk te groot is. Toch hoef/wil ik er geen afstand van doen.
Natuurlijk zou het flipperen helpen bij de aanschaf van een volgende aanwinst. Maar zo vlot hoeft het van mij niet altijd. De weg er naar toe, kan even leuk zijn als de bestemming zelf. Hoewel 't soms wel trekt/kriebelt om zo een sprong te maken…
En zo genieten we ieder op z’n eigen manier van de hobby. Jeetje, lijkt wel zowat te preken :+
Maar ik meen 't wel.