Mijn horloge is er klaar mee.. en ik nu ook

Ik heb het idee dat horloges je - op al dan niet subtiele wijze - kunnen laten weten dat ze klaar met je zijn.

Begin december hield mijn Omega Speedmaster reduced er mee op. De rotor draaide zijn vertrouwde rondjes, maar lopen deed het uurwerk niet meer. Begin januari mocht 'ie dan ook een weekje of wat bij de horlogemaker verpozen, die hem voorzag van een nieuwe veer. Ook een servicebeurt viel hem ten deel.

Op 26 januari, daags na het ophalen, droeg ik het kleinood om mijn linkerpols. Op mijn rechterarm had ik een beduidend kostbaarder kleinood in de vorm van mijn jongste dochter. Glimmende oogjes op de rechterarm richtten hun blik op iets glimmends aan de andere zijde. Kleine vingertjes kromden zich om het interessante object dat - zoals dat halfjarigen betaamt, niet enkel beschouwd en betast maar ook geproefd moet worden. Binnen vijf seconden rolde de onderste chronopusher, als gevolg van fijne vingertjes, ongunstige hoeken en een hand-oogcoördinatie die als ‘matig’ moet worden omschreven, over de houten vloer. Retourtje horlogemaker dus…

Zaterdag jongstleden haalde ik de Omega, voorzien van nieuwe chronopusher weer op. Zekerheidshalve hield ik hem verre van zowel half- als viereneenhalfjarige dochters. Maar nog voordat ik hem 's avonds af kon doen, besloot hij zichzelf af te doen… Op onverklaarbare wijze raakte een pushpin los uit de band.

Voor de derde keer dit jaar ga ik de Omega af (laten) leveren bij de horlogemaker. En als 'ie terugkomt? Dan ben ik d’r ook klaar mee en ga ik op zoek naar iemand bij wie 'ie zich wel thuisvoelt.

groet,
Allard.

Kl…e!

Tijd voor een G-Shock.:smiley:
En de Speedy gewoon houden voor als de kleintjes naar bed zijn.
Wegdoen is zonde.

Gr.
Han

Vreselijk veel pech, maar zelf heb ik niets met bijgeloof en aanverwante zaken.
Het blijft een mooi horloge, wegdoen kan altijd nog, gewoon een tijdje iets anders om de pols.

Ik zou hem ook niet wegdoen, daar is-ie te mooi voor. Gewoon een Casio van drie tientjes om de pols totdat de dochters voldoende gedrild zijn: ‘van papa’s horloges blijf je af’. Is met die van mij uiteindelijk ook gelukt. :wink:

Wat is dat toch met kinderen dat ze aan klokjes willen zitten ?? Zou het iets te maken kunnen hebben met ekster gedrag of is het omdat ze nieuwsgierig zijn ?!

Ik denk dat de laatste val wel eens zou kunnen zijn veroorzaakt door het niet goed bevestigen van deze pinnen na de laatste reparatie. Oftewel niet gecontroleerd of de pin niet alleen tussen de lugs zit, maar ook in het gaatje is gevallen.
Maar ja, probeer dat maar eens te bewijzen…

Sterkte met het verwerkingsproces!:wink:

Dat laatste betwijfel ik, het was een pin in de buurt van de sluiting (die twee schakels verbindt). Stom toeval/ongeluk dus. Gelukkig zat ik op de bank toen het gebeurde :slight_smile:

Gewoon een NATO kopen

De Casio van drie tientjes zie ik niet zo zitten, heb je daarnaast nog andere tips voor het drilproces? :slight_smile:

Bijgeloof speelt overigens geen rol. Ik ben toch al even op zoek naar een horloge met een iets grotere diameter en eigenlijk was dit gewoon de druppel…

Even wachten op goedkeuring van m’n horlogemarkt.nl-verzoek want Marktplaats zie ik niet zo zitten.

Mooi geschreven, ik zou hem ook niet weg doen, maar alle opties die hierboven beschreven zijn door lopen, gshock voor bij de kinderen ( staat ook op mijn lijstje, want die van mij willen steeds stoeien) en een natoband !
succes !

Niet wegdoen die Speedmaster! Hij is veel te mooi. Het is natuurlijk wel heel vervelende pech. Maar ik ben niet bijgelovig.

Ik ken dat van kinderen (ik heb er vier) en horloges. Kinderen gaan altijd aan je arm hangen, laten zich dan vallen en grijpen zich dan vast aan je horloge :X. Of ze frummelen inderdaad aan de knopjes en weten alles heel snel te ontregelen. Ik heb ze vanaf het begin afgeleerd om aan de knopjes te draaien. Want voor je het weer hebben ze de boel gesloopt. En zoals ik al onlangs al op een ander forumgedeelte meldde: thuis draag ik inderdaad altijd een Casio. Jullie weten nu waarom.

@Allard: Voor je eigen gemoedsrust, bekijk dit bekende fimpje:
http://www.youtube.com/watch?v=bkwTVxdE23A

Het is geen speedmaster, maar wel een Omega. In de ruimte heb je geen kinderen, maar toch is er een pusher afgevallen. Dus dat kan ook.

Groet, Jurgen

allard Schreef:

De Casio van drie tientjes zie ik niet zo zitten,
heb je daarnaast nog andere tips voor het
drilproces? :slight_smile:

Geduld hebben. Die van mij zijn vier jaar ouder dan de jouwe. :wink:

En als ze dan 13 of 14 zijn kun je wel weer Analoge mechanische horloges gaan dragen want je G-Shocks zijn dan om de haverklap weg. :X

Bad Karma!

Wat een pech :frowning: maar ik zou hem zeker niet wegdoen. Fantastische klok met een mooi elegant formaat. :slight_smile:

Heb je ook foto’s? (in betere tijden) :smiley:

Drie maal is scheepsrecht. Ik weet alleen niet of het verstandig is, dat je dit verteld hebt. Ik denk niet dat er veel mensen een horloge willen, dat door de duivel is bezeten :wink:

Tja balen idd.

Veel wijsheid toegewenst en een iets meer hufterproof horloge voor thuis is geen overbodige luxe;)

Gerrit

Leuk geschreven! Wat ook een kust is. :slight_smile:

Als je, door de voorvallen, geen klik (meer) maakt met horloge, dan verkoop je het beter. Horloges en alles wat daar bij hoort draait ook om gevoel, misschien wel meer om gevoel dan om waarde, uitzicht, e.d… Dit geldt in ieder geval voor mij… :wink:

gr. Glenn

Hier is ie in betere tijden(lees: na de servicebeurt):

Dat is toch prachtig! Laat je niet gek maken door een beetje tegenslag :~:)