Mijn horlogemerk verder laten uitgroeien (S.K skeleton watches)

Waarom moeilijk doen over een naam?
CvdK heeft ook gewoon z’n eigen naam gebruikt om horloges op de markt te brengen, en is toch ook internationaal bekend geworden.

Moet ik er wel even bij vermelden dat ik het gewoon helemaal niets vind om een Frans klinkende naam te gebruiken omdat het om horloges gaat, net zoals dat ik het niets vind dat (nieuwe) merken een Italiaans klinkende naam gebruiken om kleding aan de man te brengen.
(Als voorbeeld noem ik nog even de hier verguisde Chinese goedkope horloges met Duitse en Franse merknamen)

Ik stem gewoon voor het merk Stefan Ketelaars.

3 likes

S. Ketelaars in cursief italic font.

Voor promotie en marketing zou ik er geen geld in stoppen maar de mensen en producten het werk laten doen. Social media kost niks en en mensen maken meer reclame dan een reclamespot in principe. Zorg dat je product bekend wordt bij vloggers, desnoods laat je ze het dragen in hun videos zonder iets te vermelden over horloges. Hiermee pak je het onderbewustzijn van mensen. Zorg ook goed voor een goed business case met daarin op papier staan je doelen, doelgroep, risico’s, baten, kosten, stakeholders en verschillende scenarios. Laat deze business case lezen door verschillende zakelijk ingestelde mensen om feedback te ontvangen op je plan.

Zonder een goede plan gaat geen 1 bedrijf van de grond af komen. Een goede voorbereiding is het halve werk.

Als ik je ergens mee kan helpen of adviseren laat het dan maar horen. Mijn expertise is IT en ervaring is project management is 1-60 miljoen euro projecten bij kleine tot grote organisatie en instanties.

2 likes

@daffie @Fate_Amenable_To_Change

Ok ok I see your point.

Overigens kan, zoals sommigen al aangeven, de bestaande naam ook prima zijn. Het zijn bijzondere uurwerken dus verbonden blijven met de maker, en een naam van de maker gebruiken kan evengoed exclusief en kwalitatief klinken. Je zit alleen met de uitspraak in andere talen. Wellicht dan de afkorting SK. Of SK Skeleton. Of SK Eleton :stuck_out_tongue:

2 likes

Mijn advies is ook om naar Instagram te gaan, als je bekendheid wil.

Maar ik haal uit je post nog niet echt het doel van je bedrijf. Is het je eigen horloges verkopen, of in opdracht van een klant een gepersonaliseerd horloge af te leveren?

Edit: en heb je toevallig nog een middenste naam die begint met een N? Die letter mis ik nog om van je naam een anagram te maken naar “Natnek Aftersales”

Haha kidding of course :joy: Ik zou SK doen, of SK Watches… niet te moeilijk, het moet blijven hangen.

10 likes

More like:

image

Lekker om te doen maar het klinkt niet.

7 likes

Het is wel voordehandliggend om voor mijn eigen naam te gaan als merknaam.
Waar ik over twijfelde was mijn achternaam “Ketelaars” omdat dat niet echt chique klinkt. Maar Ketelaars zou inderdaad wel kunnen, en dan zoals eerder aangegeven is S.K als logo gebruiken.

@koekoek Ik zal binnenkort eens instagram aanmaken!
@Captaingingerbeardd, Hier kom ik nog op terug. Woon je trouwens in omgeving Eindhoven? dat zou dan wel gemakkelijk zijn.
@HorlogeHeer :joy:
@HanDavinci Het lijkt me dan juist interessant om horloge`s op bestellingen te maken als het kopiëren van al gemaakte modellen.

Iedereen bedankt voor de moeite! Er zijn al zeer interessante voorstellen binnen gekomen! niet alleen in dit topic, maar ook via PB en Facebook

11 likes

Je zou ook voor iets als ‘Kranz & Kessler’ kunnen gaan. Twee Duitse namen klinkt heel ‘horlogemerk-achtig’ maar er zit ook een gedachte achter.

  • Kessler is een Duitse beroepsnaam: eigenlijk een vertaling van ketelaar (je achternaam)
  • Kranz is duits voor krans, wat weer een vertaling is van het griekse stephanos (je voornaam)

Kranz & Kessler klinkt wel chique vind ik :blush:

6 likes

Ik woon in Den Helder, bepaalt niet vlakbij Eindhoven. Ik heb wel plannen om te verhuizen ( ligt aan schoolkeuze) maar dan kom ik in ieder geval dichterbij Eindhoven te wonen (in vergelijking met den helder :stuck_out_tongue: )

1 like

Uhm die 2 uitspraken gaan vaak niet helemaal samen :wink:

7 likes

Klopt! Dat social media gratis of goedkoop is, is een misvatting.

Die bloggers worden stervensrijk met die blogs en dat is niet omdat social media niks kost.

Alleen al een berichtje plaatsen kost tijd. Foto’s maken, tekst verzinnen, analyseren waar en wanneer je het beste een bericht kan plaatsen etc… en vergeet niet de tijd die gaat zitten in het lezen en reageren op reacties!

Het is DE snelste en goedkoopste manier van marketing (buiten guerrilla marketing) maar zeker niet gratis.

2 likes

Dit dus, maar denk ook aan algoritmes van social media kanalen die steeds meer gericht zijn op betaalde advertenties/content.

1 like

Gaaf om te lezen wat je plannen zijn. Zoals hiervoor vaker aangegeven zou ik het idd dicht bij huis houden (eigen naam dus). Instagram is idd handig zoals Han al heeft aangegeven. Ik regel de content op Insta sinds kort voor het bedrijf van mijn vriendin. Handig vind ik dat wanneer je iets post op instagram je dit automatisch kunt kopiëren naar Facebook. Twee vliegen in één klap!

Enne, reviews op fora zijn natuurlijk ook belangrijk. Stuur mij dus even een horloge, dan schrijf ik wel even een mooi stukje tekst :smile: :sunglasses::wink:
Alle gekheid op een stokje, heel veel succes en plezier gewenst!!!
Gr.Wander

2 likes

Ik zou geen Skeleton in de naam verwerken. Dat beperkt je tot een kleine doelgroep. En heb je een leuk project daarbuiten, moet je je naam weer aanpassen :sweat_smile:

Gewoon je achternaam vind ik het best.

je kunt het ook verkorten tot Keet of SKeet.

4 likes

Heel veel succes!
Persoonlijk zou ik je achternaam als merknaam nemen, echter dan niet als logo S.K.
De simpele reden hierachter is naar mijn idee dat er gaat worden gezocht door mensen die je horloge interessant vinden op een foto (Instagram, Facebook ect) op S.K. Hierdoor ga je een stuk moeilijker te vinden zijn.

Hier een voorbeeld:
Rolex kent echt iedereen… maar als je mensen uit 3 fotos zal laten kiezen welk logo bij Rolex hoort, dan zal er een heel groot deel het verkeerde logo aanwijzen.

1 like

Skeet is echt de slechtse merknaam internationaal gezien!

7 likes

Dat is een Friese scheet toch?

1 like

Ik zie Friesland toch nog als onderdeel van NL. Maar ieder zn mening. Skeet skeet is meer een soort van facial cream voor jonge vrouwen zeg maar…

3 likes

Er zijn zeven miljard mensen die het niet kunnen plaatsen. De Amerikanen gaan het chic vinden omdat Nederland met upstate New Yorkers geassocieerd wordt, de Chinezen gaan het cool vinden omdat het Europeaans klinkt… Toegegeven, Ketelaar was beter geweest (klinkt net lekkerder) maar niet chic is overdreven.

Mooie naam, hoef je je absoluut niet voor te schamen.

Jij moest je wel schamen. Het is hier whoop whoop niet. :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

“Anteater’s Flakes” of “El Kaftan Teasers” doen het goed.

En ik maar denken dat het kleiduiven zijn.


Blijft een tof nummer. :slight_smile:

3 likes

Ik ben overtuigd! Oke beste mensen, het gaat Ketelaars worden!

@CharlesUnderwood

24 likes

Goeie keuze!

1 like