en heel herkenbaar
Leuk geschiedkundig overzicht.
Fijn dat je jouw grail gevonden hebt!
Bedankt voor het delen.
Dit is een hele mooie reis, mag ik vragen welke sub dit precies is? No date maar dan witgoud? Noemen ze die niet de Smurf?
Het is de stalen 14060 met tritium plaat, 27 jaar oud.
Thanks
Ik zie dat zowel jij als @pasd van duikers, duikers en duikers houden, zeg maar. Dat sommige van die duikers een GMT zijn mag de pret niet kreuken, het zijn allemaal waterdichte tools met een draaibare lunette.
Zo vrees ik dat de verzamel-filosofie of insteek bij mij een soort S-curve heeft doorstaan…
-
Begonnen met 44mm Citizen quartz horloges omdat die het meest bomb-proof en onverwoestbaar waren, graag met 200m waterdichtheid, lume, en radio-synchronisatie. Het moest bomb proof zijn.
-
Allerlei varianten op 100m (of meer) waterdichte tool- en semi-tool-horloges geprobeerd, van SKXen tot SARBs, Archimede’s, Smiths, Glycine, Nomos, je kan het allemaal zo zot niet bedenken.
-
Na een paar stuks Junghans, Longines en Kurono Tokyo: Waterdichtheid interesseert me geen reet meer, en ik kijk alleen nog naar horloges onder de 40mm, heb nog maar twee duikertjes, en de rest zijn wat kleinere dressy achtige dingen. In wezen alleen nog geïnteresseerd in design-forward dress watches.
En ergens de benijdenswaardige mazzel dat je helemaal geen “reis” door hebt gemaakt in dier voege dat je lekker bij je archetype bent blijven steken. Aan één kant zou je het saai kunnen noemen, aan de andere kant weet je wat je wilt.
Leuke fotos. De 14060, de een begint er mee, de ander eindigt er mee , congrats!
Leuk om te zien zo, Dan! Ja, er is al behoorlijk wat gekomen en gegaan. Dat weet ik ook omdat jij natuurlijk een gewaardeerde stamgast bent in de Squale kroeg!
Wat betreft dat laatste merk trouwens, ik had het idee dat jij meer Squales had gehad. Maar, er komt natuurlijk heel erg veel langs, elke dag, in de kroeg. Dus ik hou het ook allemaal niet bij, af en toe.
Edit: ja, zie je wel. Mijn geheugen is blijkbaar toch nog beter dan ik dacht!
Leuk en bondig, maar fotorijk verslag van jouw horloge reis Dan. Goed dat jij je grail hebt gevonden, er hoort echter wel een Tudor naast
Zeker wel, maar een hoop foto’s staan op de PC en nog op de andere telefoon.
Denk in totaal wel 7 a 8 stuks.
Dan moet er wel weer een kek nieuw modelletje komen van Tudor, een 54 Kermit ofzo.
De laatste mono chroom ook gepast op Jubilee maar die was mij net te bling.
De Harrods kleuren of het Blauwe van de eerste black bay 41 met donkere wijzerplaat in een BB54 formaatje lijkt me geweldig.
Het is dus écht waar… ‘Uitendelijk wil je toch een Rolex’
Yes, dat zou mij wel over de streep kunnen trekken.
Tja daar lijkt het nu wel op.
Dit model was altijd al mijn grail hoor, maar door nog studerende kids was dat financieel niet haalbaar.
Nu na zo’n jaar of zes via veel flipperen en telkens een stapje hoger ( duurder ) dus is het mij uiteindelijk gelukt.
Mooi verhaal @pasd, zo te zien heb je zowat de hele huidige Tudor line- up gehad hahah goed om te horen dat je submariner zo goed bevalt!
Geniet lekker van je horloges, in mijn optiek is heet 2 a 3 horloge collectie the sweetspot.
Leuk fotoverslag! Veel mutaties in 6 jaar tijd!
En dat is nog eens de helft een hoop foto’s staan nog op de pc van mijn telefoon van 2 jaar geleden.
Zeker tof
Mooie geschiedenis @pasd!
Ik heb niet alle foto’s meer. ( wat weg is, is weg )
Ik had een Casio ( die ik 4 jaar geleden in de kliko heb gegooid ) helemaal opgedragen. Ik had deze ongeveer vanaf mijn 15e, ( destijds gekocht bij de Kijkshop van mijn krantenwijk loon ) en dus ongeveer 30 jaar in mijn bezit geweest.
Daarna tussendoor rond mijn 22e nog een goudkleurige Citizen gekregen van mijn ouders. Deze heb ik nog steeds,
maar draag ik nooit. Evenals een Fossil horloge, welke ik bijna 16 jaar geleden op mijn bruiloft gedragen heb. Ook deze draag ik niet meer.
Na een tijdje een Apple Watch gedragen te hebben, heb ik deze verkocht aan een collega en daarvan mijn eerste automaat gekocht, de beroemde Seiko SNK809. Daarna een aantal Seiko 5jes aangeschaft en ook weer verkocht / weggegeven. Ik heb nog een 5je in mijn bezit, een gemodificeerde SNK381. Deze staat afgebeeld met de recent aangeschafte Casio F91W ( als klushorloge aangeschaft, maar wederom ongedragen want zonder leesfiets kan ik deze niet aflezen
)
Tussendoor nog een Mudita horloge gehad ( in het blauw ) En nog een Citizen NB1050. Mooi horloge maar uiteindelijk geen klik mee, dus verkocht.
Het viel mij op dat ik over het algemeen meer met fieldwatches heb. Simpel en robuust. Bij een zoektocht kwam ik uit bij een microbrand genaamd Vario waar ik deze 1945 D12 kocht. Dit horloge heb ik vrij lang gedragen. Zowat 5 maanden nonstop. Velen hier kennen dit horloge wel. ( deze draag ik nog maar amper, niet eigenlijk. Maar deze gaat ook niet weg… dit is mijn backup horloge )
Totdat ik dit horloge kocht als “tussendoortje” maar sinds binnenkomst afgelopen september is deze niet meer van mijn pols geweest. En sinds dit horloge heb ik eigenlijk niet meer de behoefte gehad om andere horloges te willen bezitten. Het kan soms raar lopen.
Dit horloge is “berucht” bij mijn collega’s, want als ze eens te laat komen, sta ik altijd ( met een knipoog. ) op dit horloge te wijzen. Deze loopt altijd goed, jij bent gewoon te laat.
Het is blijft ook gewoon een tof horloge die CWC, maar jij hebt door de jaren heen ook heel wat gehad.
Dragen waar je jezelf prettig bij voelt is het belangrijkste
Dat zou ik na een jaar toch eens toetsen, want als ik het wel heb zit hier een gewone quartz in die +/- 10 sec per jaar mag lopen. In theorie zou je dus na heel, heel erg lang wachten achter kunnen lopen.
Even serieus: Klassiekertjes, die CWC’s.