Na het voorstellen had ik wat foto’s beloofd van de horloges die ik nu heb.
Even bij het begin beginnen. Mijn eerste horloge had ik pas rond mijn 15e verjaardag gekregen. Heb toen een mooie DKNY gekocht, vond het toen een mooi horloge. Ja het is een mode werk en is hoogst waarschijnlijk uit een Chinese fabriek gerold maar heb er altijd veel plezier aan beleefd en heb er ook heel wat opmerkingen over gehad. Zoals op de foto’s te zien is dit horloge behoorijk gehavend en er is al tweemaal een nieuwe glas in gegaan. Maar goed, het heeft altijd goed gefunctioneerd en heb er veel plezier aan beleefd.
DKNY ¿
Op een gegeven moment begon het weer te kriebelen en moest er een nieuw horloge bijkomen. Ik studeerde toen en wilde graag iets dat ik zowel bij formele als informele gelegenheden kon dragen maar toch nog jong oogde. Ben toen wat rond gaan zoeken en heb mijn oog laten vallen op een Citizen BL5250-02L en een mooie Seiko op lederen band van monsterwatches. Ik oriënteerde mij vooral via Marktplaats in de mooie aangegeven prijs range en was nog niet zo begaan met de verschillende fora. Mijn oog is zodoende gevallen op een GC A47001G2 met carbon strap en heb niet eens meer gedacht aan de Seiko of Citizen. Ik draag dit horloge nog dagelijks en vind hem nog steeds erg mooi. Wederom weer een horloge dat van een mode merk afkomt maar ben er nog steeds gecharmeerd van. Ik was op het moment van de aankoop erg blij dat ik “swiss made” horloge in handen had. Ik weet nu beter en dat zegt bij een merk als dit niet zoveel, het stelt eigenlijk niet meer voor dan de 8 letters en een Ronda uurwerk. Maar goed, hier wat foto’s van het horloge dat ik binnen twee jaar toch ook behoorlijk mishandeld heb, dus hier wat foto’s van toen ik hem net binnen kreeg.
GC A47001G2 Sport-Chic
Dat was dat, na de zoektocht naar een nieuw horloge was mijn interesse gewekt. Ik ging mij wat meer verdiepen in horloges en ik weet het is een smet in dit forum maar ben toen gaan kijken naar "repica’s. Ik was afgestudeerd en kreeg een baan. Collega’s hadden mooie horloges om de pols en dat wekte des te meer interesse. Het bleek echter niet om originele horloges te gaan maar om replica’s. De kwaliteit van de horloges verbaasde me daarnaast ook nog eens en heb toen zelf ook twee replica’s aangeschaft (een Oris TT3 en een Porsche Design REgulator). Ik heb er een half jaar van genoten en was het toen zat. Je loopt niet met iets origineels en ik ben ook niet iemand die zijn replica verkoopt als een origineel wanneer iemand interesse toont. Het verdiepen in de replica’s heeft mij wel de schoonheid van de verschillende uurwerken en ontwerpen laten zien en ben de vaak simpele/strakkere ontwerpen meer gaan waarderen. Een aantal jaar geleden zou ik een Omega Seamaster omschrijven als een saai horloge, nu zie ik de schoonheid.
Na twee jaar rond gelopen te hebben met mijn GC wilde ik een horloge met wat meer gevoel en het moest een automaat zijn. Via dit forum ben ik op een Steinhart gestuit en heb deze tesamen met een Seiko van Amazon afgenomen. Het gaat om een Steinhart Ocean Vintage met plexiglas die ik nu ook veelvuldig draag. Heb hiervoor diverse banden aangeschaft (eveneens via dit forum) die ik regelmatig wissel. Ik ben tot op heden erg blij met dit horloge en geeft een kwalitatief hoogwaardig gevoel.
De Seiko die ik eveneens gekocht heb vind ik nog steeds erg mooi maar kan hier geen band mee krijgen. Ik heb hem slechts enkele keren gedragen en hij doet me weinig, helaas. Van de Steinhart heb ik weinig foto’s maar deze kan ik later nog een keer posten.
Steinhart Ocean 1 Vintage
Seiko divers 7S26-0030 mod
Dit is dus mijn verhaal van de horlges die ik tot nu toe bezit de replica’s buiten beschouwing gelaten. Ik heb twee horloges op het oog welke ik zeer mooi vind en binnen mijn budget vallen. Het gaat om (hoe toevallig net gepost vandaag) de Lindburgh & Benson Gnomonik GT 2 en de Oris TT3 Williams. Maar goed dat is toekomst muziek en ik wil mijn volgende horloge weloverwogen kopen. Nog even wat foto’s:
Lindburgh & Benson Gnomonik GT2 (of 1)
Bron: www.Chrono24.nl
Oris TT3 Williams
Bron: wwww.men-access.com