Mijn horloges: raad ze allemaal

Beste allemaal,

Na mijn nieuwe aanwinst deze week denk ik dat mijn verzameling wel ongeveer compleet is :confused:
Het zijn er niet veel, maar ik ben op het moment erg tevreden.

Ik ben benieuwd of er iemand is die ze allevier kan benoemen. Daarna post ik natuurlijk de foto’s die ze (en jullie ;)) verdienen.

Bovenste is een moderne(re) Rolex DJ kast met Oyster band. De rest… Geen idee …

Wel zie ik een ouderwets rolex doosje als achtergrond. 2 posters en of schilderijen aan de muur en je hebt een witte trui aan en een zwarte telefoon in je hand…

4 likes

Onderste wellicht een Damasko?

-Rolex
-Nomos
-Longines
-Sinn/ Damasko.

1 like

Gokje, van boven naar beneden:
Datejust
Nomos Ludwig
Nomos Club
Damasko DA 36

Geen gokje, onderste is Damasko DA 36

Gaat lekker! JackW heeft er 2 goed, Scheek 1 :slight_smile:

Volgens mij ik drie dan?

Klopt, maar ik vond dat het wel iets specifieker kon. Je noemt alleen de merken, weet je ook het model?

-Rolex DJ, maar ik mis een loep, Airking
-Nomos Orion
-Longines LLD
-Sinn 556 of Damasko DA3*

2 likes

Je hebt er 2 goed vierport :wink:

De onderste lijkt me wel duidelijk inmiddels, dat is een Damasko DA36.

Explorer
orion
club
da36
Houd ons niet langer in spanning :wink:

We have a winner!!! Ik zal na mijn werk foto’s plaatsen.

Ik moet toch zeggen dat ik wel indrukwekkend vind dat er hier mensen zijn die horloges aan hun zijkant kunnen herkennen. En dan ook nog modellen die je nou niet dagelijks tegen komt. Knap hoor. Zo ver ben ik nog lang niet.

Wat een gezegende staat! :wink:

1 like

Hier dan het plaatje waar jullie op hebben gewacht, mijn collectie. Ik merk dat ik de laatste tijd ook steeds meer kleine horloges wil. Zit gewoon een stuk lekkerder en met mijn smalle polsen (17cm omtrek ongeveer) staat het net wat eleganter. 36mm kan prima!
Verder ben ik fan van lugholes, shell cordovan en horloges zonder dag/datum aanduiding. Duikers zijn niet mijn ding, ik heb altijd het idee dat die bezel mij van een stukje wijzerplaat berooft :wink:
Die Nomos handopwinders kan ik echt iedereen aanraden.

Wat vinden jullie, mis ik nog iets?

4 likes

Mooi stel zo!

Wanneer jij je er happy bij voelt, dan moet je het mooi zo laten en er vol van gaan/blijven genieten!

2 likes

Misschien een chrono?

Een blauwe plaat?

Ik ben geen fan van blauw. Chrono zou ik wel graag nog een keer willen. Bijvoorbeeld een mooie Zenith prime…

Probleem met zenith vind ik juist die afgrijselijke datum op 4 uur

Misschien een speedy reduced. Is nog hele nette maat