Mijn introductie tot de Haute Horlogerie

Beste mede forumleden,

Ik lees nu al een tijdje mee op dit forum. Dus ik dacht de hoogste tijd om mezelf aan jullie voor te stellen. Bij deze da;

Ik ben Omar en ben 25 jaartjes jong en woon op dit moment in België.

Mijn interesse in horloges is eigenlijk pas een half jaartje oud. Het begon allemaal - hoe gek ook - met een reclamefolder van de Blokker. Op de achterzijde was er een goud horloge afgebeeld. Ik was toen bij mams op visite en ze vroeg me wat ik er van vond. Ik heb toen even gekeken op de website van de Blokker voor informatie gekeken en wat voor horloges ze nog meer hadden. Op de site terechtgekomen ging er echt een wereld voor me open, dacht ik. Want dat bleek alleen maar het microtopje van de ijsberg te zijn…

Mijn interesse werd steeds heftiger. Uren heb ik letterlijk doorgebracht achter de pc opzoek naar horloges. Op een gegeven moment ging er een gedachten door me hoofd: “Nooit gedacht dat het “sieraad” horloge zoveel schoonheid en passie kon uitstralen”.

Op mijn werk werden directe collega’s zo moe van mijn “horloge fetish” dat ze een inzamelingsactie wilden opzetten om een horloge voor me te kopen, haha.

Persoonlijk heb ik nooit een horloge gedragen (ik weet niet, gewoon nooit bij stilgestaan). Maar daar komt binnenkort verandering in als ik mijn “echte” eerste horloge ga kopen. Ik ben mezelf nog aan het orienteren maar dat duurt maanden zoniet jaren bij mij.

Tot die tijd kan ik mijn bijna verslaving een klein beetje onderdrukken door op dit forum samen met jullie de wonder wereld van de Haute horlogerie te ondekken.

OmarDesign

Welkom Omar,

leuk om je introductie te lezen. Ben nu wel benieuwd waarje collectie inmiddels uit bestaat, of ben je nog steeds zoekende naar jou ideale horloge? Wees maar gerust, op dit forum raak je gauw besmet en moetje wel iets kopen om je honger te stillen. :smiley:

Hoi Omar,

Ook welkom namens mij! Je zult hier zoveel moois voorbij zien komen, dat je een nieuw probleem krijgt: welke te kiezen. Het antwoord is simpel, gewoon allemaal :wink:

Groeten,

Martin

En alweer een nieuw forumlid. Welkom! Ik ben benieuwd hoe vaak je binnen nu en een half jaar van voorkeur gaat wisselen. Op een gegeven moment weet je het en wil je een bepaald horloge hebben. Heb je uiteindelijk de centen bij elkaar gespaard, dan besluit je toch wat anders te kopen… Dat is mij zo vaak gebeurd.

Welkom, Omar.

De orientatiefase is (bijna) de leukste fase van de aanschaf van een nieuw horloge. Lekker lang over doen dus :slight_smile:

Groet
Mark

Wees welkom en veel plezier hier!
Grt ger

Welkom Omar,bij dit horlogeforum.
Sinds ik hier ook dagelijks naar kijk en het bewonder ,zijn mijn uitgaven drastisch gestegen, dus pas op je beurs of creditcard.

Jack Willen

Mijn beste,

Van harte welkom Omar op dit majestueuze forum.
Je zult het hier snel naar je zin hebben en de geheimen der horlogemagie, door het volgen van de diverse topics, langzaam zien ontwaken.

Maar Omar, je schrijft;
“persoonlijk heb ik nooit een horloge gedragen (ik weet niet, gewoon nooit bij stilgestaan). Maar daar komt binnenkort verandering in als ik mijn “echte” eerste horloge ga kopen. Ik ben mezelf nog aan het orienteren maar dat duurt maanden zoniet jaren bij mij.

Doch je kan voor die tussenliggende HORLOGEVRIJE periode toch een alleraardigst horloge aanschaffen. Voor rond de € 50- heb je al een kwalitatief goede ‘Seiko’.
Dus waarom zo lang wachten en je horlogepassie te pijnigen.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom hier, Omar! Ik sluit me helemaal aan bij de wijze woorden van Tissot62. Misschien bevalt het je helemaal niet om een horloge aan je pols te hebben, dus koop nou niet meteen een duur horloge!
Doe eerst eens rustig aan met iets betaalbaars, bijv. een Seiko 5 of iets dergelijks. Bepaal dan pas voor jezelf of je een ‘horloge-drager’ bent.

Beste Forumleden,

Excusses voor de wat late reactie. Maar ik wil hierbij iedereen bedanken voor de leuke reacties en adviezen! Erg helpvol.

Iedereen bedankt!

Hallo Omar,

Welkom bij dit fantastische forum. Jouw collega’s hebben dat zeker mis. Ze denken dat met aankoop van één horloge is de horlogeziekte voorbij… Ne hoor, je blijft steeds aan het volgende horloge denken. Het virus is zodanig hardnekkig dat je het waarschijnlijk nooit meer kwijt raakt. Gelukkig is dat een prettige gestoordheid.

Groet,
Alex

Welkom Omar. Veel plezier op dit forum.

Beste Forumleden,

Excusses voor de wat late reactie. Maar ik wil hierbij iedereen bedanken voor de leuke reacties en adviezen! Erg helpvol.

Iedereen bedankt!

Hallo Omar,

Welkom op dit mooie Forum. Doe maar rustig aan met de aanschaf van je eerste horloge, want voor je het weet loopt het uit de hand. Lees bijv. de post van Dreski Ïk ben een junk".

Op de een of andere manier heeft dit Forum wel een verslavende werking. Je ziet soms zoveel mooie dingen voorbij komen en dat daardoor je wishlist steeds grote wordt.

Waar ik nog benieuwd naar ben is wat jij nu eigenlijk onder een echt horloge verstaat.

Welkom Omar!

Welkom en pas op dat je niet verslaafd raakt. Voordeel is dat het een gezonde verslaving is die in iedere geval veel voldoening geeft. :wink:

Goedemorgen Iedereen,

Erg leuk al die enthiosiaste reactie’s. Lacroix, ik bedoel een horloge met een geschiedenis en traditie. En geen 10 euro horloge bij de Kijkshop (ook al verkopen zij soms best aardige horloges). Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

OmarDesign

Daar ga je het nog moeilijk genoeg mee krijgen, ga maar vast sparen. :wink:

Mijn beste,

En wat dacht je van en mooie ‘Vintage’.
Een uitgesproken kans om voor een relatief schappelijk bedrag een horloge te hebben met een geschiedenis van vele, vele decennia.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Beste Tissot62,

Dat klopt.

Ook al ben ik maar iets over de harlf jaar met horloges bezig, gek genoeg heb ik wel een uitgesproken mening over bepaalde merken en modellen.

OmarDesign