Mijn IWC MK 11 uit 1948

Nee hoor, maar de vraag hoe je iets moet verkopen lijkt wel erg op het begin van een advertentie. Verder zijn Ebay, Marktplaats, Chrono24, Veilingen zoals Catawikie en veilinghuizen een mogelijk kanaal. Of naar AWCO of die Cartier fanshop in Amsterdam wellicht een optie :joy:

Succes in ieder geval :+1:

1 like

Heb hem even verplaatst naar wat mij de beste plek lijkt.

waarheen dan?

Alweer?

Ja ik had het al gevonden. Thanks

nooit te oud of te laat om (weer) te vragen. :smiley:

Ik weet niet hoe oud je bent … maar om nou 3 topics te maken met de vraag hoe je iets verkoopt :sweat_smile:
Anyway … succes gewenst met de verkoop :sunglasses:

2 likes

Geinig horloge. Ik heb er ook nog 1 liggen.

Wat is er met die plaat gebeurd :roll_eyes:

Die is professioneel vergalt in ieder geval…

De wijzerplaat is er later ingezet door een handelaar die een groot aantal IWC’s zonder dial gekocht had. Zie pagina 683 van Knirim.

1 like

Is de dial van TS wel origineel?
In 1948 werd over het algemeen radium toegepast,geen tritium.

Niet zoals oorspronkelijk geleverd, maar met originele vervangende onderdelen.

2 likes

Ja dat type met T in cirkel werd na 1963 gebruikt. Vervanging door MoD

2 likes

Onbegrijpelijk dat je dit iconische horloge wil verkopen.

Algemene tip: stamboekuitreksel bij IWC opvragen als je dat nog niet gedaan hebt…

1 like

Heet dat ook echt zo? Ik heb trouwens een slechte ervaring met IWC. Ik heb dit horloge in 2017 naar Schaffhausen gestuurt voor een service beurt, met de nadrukkelijke opdracht alleen het uurwerk te servicen en niet de wijzerplaat en wijzers te vervangen. Na een paar weken bericht gekregen dat ze de wijzerplaat en de wijzers zouden vervangen en de kast zouden laseren om krassen te repareren. Ik heb het horloge toen maar zonder beurt terug laten sturen. Wat een mafkezen daar!

1 like

klopt, mooi artikel hierover. http://www.gregsteer.net/IWC/Mark_11/mark11a-en.pdf
Ik denk dat iedereen dit trouwens wel gelezen heeft.

Pfoeh, mooi horloge hoor!