Voor mij is Breitling natuurlijk geen onbekend merk. Ik liep er eigenlijk altijd een beetje omheen hoewel ik de Breitling boetiek vaak passeer in Apeldoorn. Vond Breitling niet zo bij me passen vanuit het vooroordeel van dit het een merk is dat ik vooral associeer met dikke bicolour chronografen. Niet bepaald mijn stijl.
Maar toen zag ik onlangs een item op FratelloWatches over de Chronomat Automatic B31 40. Toen werd mijn interesse gewekt. Mijn collectie kan wel een horloge gebruiken met een blauwe wijzerplaat, stalen band en een ontwerp dat teruggrijpt op 70’s/80’s design.
De stoute schoenen maar eens aangetrokken en een afspraak gemaakt bij de boetiek in Apeldoorn.
Al daar hartelijk ontvangen door Leon van Hell. Dat werd een geanimeerd gesprek tussen twee horloge liefhebbers. De Chromat gepast…spot on. Prachtige wijzerplaat en bijzondere band en prima verhoudingen. Toen ik aangaf ook wel een voorkeur te hebben voor horloges met ontwerpen vanuit een historisch voorbeeld liet hij mij ook kennismaken met de nieuwe Flying Officer Chronograph 40 van Gallet. Ook bijzonder. Al met al een vooroordeel armer en een ervaring rijker!
Wie weet wat de toekomst brengt ![]()
29 likes
Deze nieuwe iteratie Chronomat is inderdaad prachtig, leuk te zien dat een boetiek-bezoek zo’n enthousiasme teweeg kan brengen ![]()
1 like