Mijn kennismaking met Breitling en meer...

Voor mij is Breitling natuurlijk geen onbekend merk. Ik liep er eigenlijk altijd een beetje omheen hoewel ik de Breitling boetiek vaak passeer in Apeldoorn. Vond Breitling niet zo bij me passen vanuit het vooroordeel van dit het een merk is dat ik vooral associeer met dikke bicolour chronografen. Niet bepaald mijn stijl.
Maar toen zag ik onlangs een item op FratelloWatches over de Chronomat Automatic B31 40. Toen werd mijn interesse gewekt. Mijn collectie kan wel een horloge gebruiken met een blauwe wijzerplaat, stalen band en een ontwerp dat teruggrijpt op 70’s/80’s design.
De stoute schoenen maar eens aangetrokken en een afspraak gemaakt bij de boetiek in Apeldoorn.
Al daar hartelijk ontvangen door Leon van Hell. Dat werd een geanimeerd gesprek tussen twee horloge liefhebbers. De Chromat gepast…spot on. Prachtige wijzerplaat en bijzondere band en prima verhoudingen. Toen ik aangaf ook wel een voorkeur te hebben voor horloges met ontwerpen vanuit een historisch voorbeeld liet hij mij ook kennismaken met de nieuwe Flying Officer Chronograph 40 van Gallet. Ook bijzonder. Al met al een vooroordeel armer en een ervaring rijker!
Wie weet wat de toekomst brengt :slight_smile:

66 likes

Deze nieuwe iteratie Chronomat is inderdaad prachtig, leuk te zien dat een boetiek-bezoek zo’n enthousiasme teweeg kan brengen :pray:

2 likes

Gefeliciteerd :partying_face::partying_face::partying_face::partying_face:
Prachtige NA!!! En niet vergeten de foto’s te delen in de Breitling topic :grin::grin::grin::grin:

Dat is een fijne kerel!!! 2 weken geleden heb ik daar SO Heritage gekocht. Super service en een prachtige winkel.

1 like

Haha nog geen aanschaf…voorzichtige kennismaking :slight_smile:

1 like

Sorry :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Ik lees niet goed :laughing:

1 like

We geven we je wel een duwtje, no worries

2 likes

Deze staat bij mij ook op de shortlist. Prachtig horloge de Chronomat.

2 likes

Precies dat plaatste ik toen ik mijn eerste Breitling had gekocht.

Veel plezier ermee! Het is een prachtig merk.

2 likes

Mooi spul

2 likes

Kende deze nog helemaal niet

Waarom zou je deze nemen boven de gmt?
Vindt die er net beter uitzien met de rode gmt hand en matchend datumvenster. Maar smaken verschillen

Merk met een mooie historie en talloze mooie modellen. Leuk, zo’n eerste kennismaking! Heb ik laatst ook gedaan met het merk Ebel. Nou, succes met overdenken en wie weet, binnenkort, een mooie NA!

1 like

Voor de Chronomat GMT zal je snel moeten zijn, deze zijn discontinued.
Dit is de nieuwe Chronomat, met eigen uurwerk in tegenstelling tot de GMT.

1 like

Ooh wist ik niet. Ik volg breitling niet meer zo

Ik heb de blauwe gmt gehad. Was een mooi horloge, vond alleen geen micro afstelling vervelend. Dat hebben ze nu wel leuk opgelost zag ik.

Vind de gmt persoonlijk wel mooier dan deze door de genoemde details

Yup, ze zijn de laatste tijd goed bezig.

Sinds Kern zitten ze wat mij betreft in de lift :+1:t2:

GMT functie heeft voor mij geen meerwaarde en verstoord mijnsinziens de overzichtelijkheid van de wijzerplaat